Suunniteltu sektio

LauraLady

Piirimestaruustason postaaja
Kysyisin sellaista, että kuinka paljon aikasemmin vauva otetaan pois jos on suunniteltu sektio? Monesko raskaus oli kyseessä?
 
Mulle oli toinen sectio 2.1.14 ja viikoin 39+1 otettiin pois kun oli niin iso 4330g/52cm ja alkava raskaumyrkytys.Esikko -13 joutui syntymään kiirreelisellä sectiolla viikoin 34 agressivisen raskausmyrkytyksen takia (2285g/45cm).
Rauskauksia ollu yh. 4 joista 2 saatu syliin asti. Molemetta sectiot men hyvin ei tullu haava tai kohtutulehdusta. 5pv. söin kipulääkkeitä.
'Ei kannata jännittää osaava henkilökunta kun on salissa nin ei ole hätiä mitiä.
 
Itellä esikoinen synty sektiolla. Yritettiin kyllä alakautta mut ei virheasennon takia suostunu tulemaan. Nyt toista odottaessa todennäkösesti edessä suunniteltu sektio ja mietin et kuinka aikasin otetaan vauva ulos.
 
LauraLady: varmaankin siinä rv 39 ja rv 40 tiimoilla riippuu lääkäristä mulla oli jo iso ja tilaa ei ollu ja raskausmyrkytys taas tulossa nii rv 39+1 ottivat pois.
 
Täällä kans suunniteltu sektio tai tarvittaessa hätäsektio tulossa.. Voi tapahtua viikkona minä hyvänsä joten lääkärit ei uskalla mennä arvuuttelee millo viimestään tapahtuu.. Meillä suunniteltu tulossa niin suuren riskiraskauden vuoksi..
Onko kenelläkään kokemusta kui helposti suostuvat nukuttaa suunniteltuun sektioon?
 
Mulla kans esikoinen synty sektiolla ja ku kävin pari viikkoo sit sypellä ni kyselin et jos tääki joudutaan ottamaan sektiolla ni kuin paljon antaa mennä yli lasketun ni ei kuulemma oo sen kummempaa rajaa siinä. Et mun kohalla nyt odotellaan et käynnistyy itsekseen ja laskettu on viikon päästä ja sillon on lääkäriaika jos ei oo käynnistyny eli sillon kuulemma tehdään suunnitelmat ja tutkimukset. Lasketun ajan läheisyyteen tietääkseni suunnitellussa sektiossa tähtäävät jos ei oo koon tai muun puolesta syitä aikaistaa.
 
mun poikani syntyi sektiolla 39+3. Perätilan takia ja alkava raskausmyrkytys. Viikosta 36 saakka kerran viikossa oli perätilakontrolli (vauvan koosta) ja sektio päätettiin tehdä heti, kun koko meni yli neljän kilon.
 
LauraLady, suunnitellulla sektiolla vauva otetaan aikasintaan rv 39+
Ellei ole riskiraskaus tms. jonka.vuoksi aiemmin.
Siksi vasta noin "myöhään" jotta vauvan keuhkot ovat varmasti kypsät.

Esikoinen2015, eivät nukuta mielellään. Vauva menee tokkuraan nukutuksesta ja sitä voi olla hankala "herätellä" jne.
 
Last edited by a moderator:
Itsellä yksi hätäsektio (<- asentovirhe ja sydänäänteen lasku, rv 40+4),
yksi kiirreellinen sektio (<- alunperin perätilan vuoksi suunniteltu sektio rv 38+5, mutta vedet meni ja sektio rv 36+1),
Yksi suunniteltu sektio (<- 2 sektiota takana ja välttääkseen synnytyssupistuksia, rv 39+1).

Minulle lääkäri sanoi, että sektioiden jälkeen kohtu kestää raskauden, mutta voi revetä synnytyssupistuksista, joten tämän vuoksi sektio tehdään ennen laskettua aikaa. Käskettiin myös heti ottamaan sairaalaan yhteyttä, jos voimakkaampia supistuksia tulisi, niin sektio tapahtuisi mahdollisesti aikaisemmin. Syy miksi sektioita ei muuten aikaisteta enempää on, koska halutaan varmistaa, että vauvan keuhkot olisivat kehittyneet tarpeeksi.

Seuraavaa mahdollista raskautta itsellä seurattaisiin tarkemmin ja sektio saattaisi tapahtua jo aikasemmin.
 
Täälä takana 2 sectiota.Tätä nykyä ei enempää lapsia kroppa ei kestä todettu alkava cardio myöpatia (sydänlihaksen jäykistymissairaus.)
 
Takaisin
Top