Sushin himo

Sikkuriini

Jostain jotain jo tietävä
Iski ihan kamala sushin himo ja haen vertaistukea...Kerran olen raskausaikana sushia syönyt ja sattumalta (?) samana yönä sain kauhean vatsataudin. Itkin ja olin varma että nyt sitten sain sen kuuluisan listerian jostain typerästä kalan palasta. No, toinen syypää vatsakipuun saattoi olla syömäni litra mustikoita...

Kysynkin - oletteko uskaltaneet syödä sushia? Suurin riskihän on ilmeisesti juuri tuossa kalassa mutta neuvolan täti varoitteli myös levästä... jotenkin järkeilen että kyllähän ne japanilaisetkin varmasti sushia syövät, eikö???


 
Itse olen raskauden aikana tehnyt itse sushia vähän sovelletusti kun on niin paljon tehnyt mieli. Raakaa kalaa en oo uskaltanut käyttää, vaan kypsennettyä ja sit tietty kasviksia myös. Nori-levän oon myös jättänyt rullista pois (levää ei suositella korkean jodipitoisuuden vuoksi). Hyvin on tyydyttänyt sushin himon kun on saanut kuitenkin kunnon sushiriisiä ja wasabia. Wasabista ja inkivääristä oon kuullut ettei ylinmäärin kannattais raskauden aikana syödä, mutta eipä tuota "sushia" joka viikko tuu popsittua niin oon nauttinut hyvillä mielin.
 
Ah, sushi. Olen syönyt tämän raskauden aikana kyllä, kerran. Oltiin kiinalaisessa sellasessa buffetissa ja siellä sitten sitä oli, enkä voinut vastustaa! Myös graavia lohta olen syönyt melkoisen paljon. Nyt olen ajatellut pitää hiukan väliä, ettei sitten kävisi liian yksipuoliseksi. Mahassa ei oo tapahtunut mitään, eli ei mitään ripuleita eikä muuta. Niitä tyhjiöpakattuja kalatuotteita en ole käyttänyt, mutta mielestäni tuoretta tavaraa kyllä voi syörä. emoticon
 
Takaisin
Top