Supistusten ottaminen vastaan :)

Rigsu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Varmaan monellakin ajankohtainen aihe jos kipeästi supistaa... Eli: mitä keinoja olette kehitelleet?

Itse oon huomannut lantion keinuttamisen kontillaan jumppapalloon/sohvan selkänojaan nojaten tehokkaimmaksi :) kahdeksikon piirtäminen neljään laskien joka sisään- ja uloshengityksellä on aika hyvä taktiikka... kun aloittaa heti kun kohtu alkaa kiristää, ja jatkaa koko supparin ajan, välttyy pahimmalta paniikiltakin.
 
mulla kun on muutama tullu niin lantion keinuttaminen nelinkontin on tosi hyvä keino.. ja edellisessä raskaudessa huomasin että pystyssä pysyminen auttaa myös eli istuen jumppapallon päällä lantiota keinutellen tai sit ihan seisoen.. mulla pätee aikalailla samat menetelmät siis kun kuukautiskipuja helpottavat liikkeet ja kättärikin sanoo että kuukautis kivut ovat supistuksia.. et jos joku ei ole koskaan kokenu supistuksia mutta kk-kipuja on ni siitä vertaamaan.
:cool05
 
Tässä raskaudessa ei oo pahemmin joutunu vielä supistusten kanssa kärvistelemään, mutta esikoisen tehdessä matkaansa maailmaan, roikuin supistusten aikana kirjahyllyssä :D

Meillä on siis yhdessä oikein tukevassa kirjahyllyssä yksi hyllyistä juuri sopivalla tasolla, kun nostan kädet ylös siten että sekä olkapäät että kyynärpäät on 90 asteen kulmassa ja olen pienessä etunojassa. Eli seisten nojailin kyynärvarsiini / roikuin kevyesti hyllystä, heiluttelin siinä pepua (pyörittelin lantiota) ja olin siis pienesti etukenossa, jolloin masun paino oli enempi kohti lattiaa varpaitten eteen kuin jalkojen/lantion päällä (niinku suoraan seistessä). Nyt ku sitä asentoa tarkemmin muistelee, helpottavaa oli sen kovaksi keilapalloksi muuttuneen masun painon saaminen sinne etualalle roikkumaan. Ja helpotti seisomista, kun osa kropan painosta oli käsivarsilla - suorassa ei ois millään pystyny seisomaan.

(Sitten sais vaa niitä helvatun kivuliaita supistuksia ruveta tulemaan että pääsis taas kirjahyllyyn roikkumaan!!)
 
Takaisin
Top