Supistus vs. vatsanväänne

Elisaila

Silmät suurina ihmettelijä
Anteeks, annan heti alkuun ällövaroituksen, ei kai mitään tosiällöö, mutta eipähän tuu huuteluja ku sanon kakka.. :silent

Asiaan, oon kyllä yrittänyt ettiä ympäri nettiä mieltä rauhoittavaa vastausta, mutta kun ei ole osunut simmuun, niin jospa joku jolla olis kokemusta osais kertoa. Rv 32+ päällä, mutta eilen ja tänään on tullut mystisiä vatsakipuja.
Eilen tuli kolme kertaa, ne kesti 15-30 sekuntia ja välissä oli ehkä 10 sekuntia kun ei ollut kipua. Kipu etenee kohdun kohdalla, yläosasta alas, mutta mielestäni maha ei erityisesti kovetu. No ehkä vähän kyllä, mutta jospa vaan vahingossa jännitän lihaksia samalla? Kipua voisin kuvailla kuitenkin pikemminkin vatsan väänteeltä, tiedättehän "nyt on pakko päästä vessaan!" meiningillä, niin että varmaan räjähtää pönttö. Tietysti menen siihen pöntölle, en kai mä nyt lattiallekaan päästä. No mut väärä hälytys! Ei mulla ollukaan shaibahätä, ainakaan mikään räjähdys. Kyllä sieltä hetki pinnistettyä tuli kiltisti ihan normaalikoostumus niin kuin yleensä, eli en pahemmin ummetuksesta oo kärsiny. Eli väänteen voima + koostumus = ei natsaa toisiinsa. Kipu on melko tuskanen, tulee sellanen olo että levottomuus valtaa, seison ja nojailen lavuaariin, nostelen jalkoja vuorotellen ja selkä on kyyryssä, puuskutan, et meneohimeneohi. Tänään tuli tismalleen samat väänteet, lopputulos sama. Neljäs väänne yritti vielä puskea vessan reissun jälkeen, mut nyt ei ole sit kuulunut väänteitä tuntiin.

Mistä voi olla kysymys? Vatsanväänne, kivuliaat harjotussupparit vai supparit? vai jotain ihan muuta, osaako kukaan sanoa? jos jollekin vaan kuulostaa tutulta? ymmärrän kyllä, etten varmaa diagnoosia netistä saa, eli pitää puhua neuvolassa, se on viikon päästä. Mut jos joku tietää! :happy090

ps nyt alkaa taas vääntääävoiveee
 
Takaisin
Top