Supistus- ja synnytyspelko :(

Joo kyllä kannattaa lukea paljon asiallista tietoa synnytyksestä. Osaa sitten varautua erilaisiin tilanteisiin, ja tietää edes hiukan, mitä tahtoo :)
Mutta kannattaa jättää muilla foorumeilla olevat keskustelut omaan arvoonsa, tää on lähes ainoa asialinjalla pysyttelevä foorumi... :rolleyes: Ja ei kauheasti ehkä kannata etukäteen lukea muiden synnytyskertomuksia.
 
Samaa sanousin kun Martuti, netissä liikkuu kaikenlaista tietoa.
Tosta huutamisesta sanoisin että kyllä ne synnytyssalissa ovat tottuneet kaikkeen, jopa kiroiluun. Mä en ainakaan mahtanut sille mitään että ponnistusvaiheessa huusin, se kipu oli niin voimakasta siinä kohtaa. Mutta kummasti ne kivut sit katoaa kun vauva on syntynyt.
 
Mä jotenkin tykkäsin siitä, että jossain vaiheessa synnytystä ei enää ollenkaan miettinyt että hävettääkö vai ei. En olisi mäkään etukäteen uskonut, että rupeaisin huutamaan tai muuten käyttämään ääntä. Yleensä kun olen vähän sellaista "anteeksi kun olen olemassa" -tyyppiä :rolleyes:, niin oli mahtavaa ihan kunnolla vain ansaita olla vapaasti, purkaa estoja. :cool:

Kyllä se sujuu, selviät siitä! :thumleft:thumleft:thumleft:thumleft
 
Kiitoksia tsempistä. Joo tulin kanssa siihen tulokseen ettei tätä nettiä kannata liioin selata.. Kun ensin tietysti olin sen virheen tehny jo :sad001

Mutta nyt on toisaalta sellanenki olo yhtäaikaa tämän pelon kanssa, että haluaisi tuon muksun jo ulos. Loppuisi nää kivut ja kolotukset ym.. :rolleyes:
 
Mun pelot ei varmasti ole pahimmasta päästä. Isoin huoli on se, miten mun osteoporoosin haurastuttama luustoni kestää operaation ja toki että repeekö paikat ja sattuuko kuinka paljon. Sektiota on mietitty ja siitä puhutto paljon jo nyt (vaikka vasta 21. viikko) mutta senkin riskit pelottaa. Neuvolalääkäri laittoi kuitenkin jo nyt hyvissä ajoin lähetteen pelkopolille ja synnytystapa-arviointiin, joten toivon sielta saavani sit vielä lisää vastauksia ja varmuutta..
 
Joo tuskin siellä synnytyssalissa pystyy tekee/sanoo mitään mitä ne ei olisi jo kokenut! Sen verran hulvattomia stooreja kuullut :D Eli jos tuntuu et pitää huutaa ni anna mennä vaan.. Netti on jokaisen raskaana olevan pahin vihollinen vaikka välillä löytyy asiallistakin juttua, mut suurimmalla osalla hieman liiotellaan ja kerrotaan ne pahimmat asiat..
 
Mulla alkaa päivä päivältä lähestyä käynnistys.. :sad001
Mutta nyt alkaa jo tuntua siltä, että kumpa tää loppuis.. Tää kipuilu, ahistus, turvotus ym..
 
Kolibri: Mullakin on osteoporoosi, ja pelkäsin kans itse etukäteen miten luustoni käy synnytyksessä. Mutta eipä käynyt mitenkään vaikka alakautta puoli-istuvassa asennossa vauva tuli! :) Sitten taas imetys on toinen juttu, sitä en uskalla enää toisen lapsen kohdalla tehdä luustoni vuoksi :sad001
Mua kans pelotti etukäteen ihan hulluna synnytys kaikinpuolin ja olin lukenut paljon (kauhu)synnytystarinoita, niin sitten oma synnytys olikin ihan ok kokemus ja positiivinen asia verrattuna siihen mitä etukäteen pelkäsin... :)
 
Kiitos tiedosta, rauhoittaa hieman omaa mieltä. Neuvolassa on jo puhuttu, että voitaisiin tehdä jopa suunniteltu sektio, mutta itse kuitenkin kallistuisin luonnollisen synnytyksen kannalle, jos se suinkin vaan on mahdollista -tuntuu paremmalta vaihtoehdolta meitä molempia ajatellen. Siis minua ja vauvaa :)

Itsellä kyllä toiveissa täysimettää mahdollisimman pitkään, mutta olen varautunut siihen, että apteekin kalsiumlisän ohella saan tankata kalsiumpitoista ruokaakin ihan urakalla turvatakseni maidon laadun ja oman luustoni säilyvyyden (korjaannu se ei enään koskaan, mutta kunhan ei menisi huonompaan suuntaan..)
 
Kolibri: Itse käytän muuten lisäksi vielä K-vitamiinia, se voi auttaa kalsiumin imeytymisessä, suosittelen :) Olen lukenut aiheesta kirjan "Luusto lujaksi elämäntavoilla", suosittelen. Mutta en tiedä saako tuota K-vitamiinia käyttää raskaus/imetysaikana, mut muuten.

Poikkesin "hieman" itse aiheesta, pahoitteluni :)
 
Takaisin
Top