Supistukset

Jaana

Silmät suurina ihmettelijä
Onko muilla tullut vielä supistuksia? Mulla tulee rasituksesta ja kun seisoo kauan niin tuntuu jo paineen tunnetta. Soittelinkin jo tänään neuvolaan ja menen maanantaina antamaan klamydia-näytteen. Mulla tosin ekassa raskaudessa oli ennenaikaisuuden riski mutta ei kuitenkaan näin aikaisin ja nyt viikkoja 17+5. Täytyy toivoa ettei kohdunkaula ole lyhentynyt koska se on niin ärsyttävää olla vaan levossa. Mutta eikö supistukset ole myös normaalia tässä vaiheessa raskautta?
 
Mulla on nyt muutaman kerran tullut noita harjoitussuppareita. Maha menee ikäänkuin pinkeäksi ja tuntuu vähän kuin joku kiristäisi leveän vyön kehon ympäri. Kivuliaita supistukset eivät kuitenkaan onneksi ole.

Muistelen, että suppareita voi tulla käytännössä missä vaiheessa raskautta tahansa eivätkä ne sinänsä ole varaallisia. Jos ovat kipeitä tai jos supistaa usein ja tiuhaan, niin sitten varmasti kannattaa tarkistuttaa, että kaikki on kunnossa. Ilmeisesti esim. vti voi oirehtia supistuksina.
 
Mulla supisteee kanssa, mutta oikeastaan vaan fyysisen rasituksen jälkeen. Vatsa pingottuu ja tuntuu painon tunnetta alapäässä, jota muuten inhoan niin paljon, että heti kun tuntuu supistelua istun alas ja oon hetken paikoillaan jotta rauhoittuu. Mulla viikkoja 17+4. Edellisessä raskaudessa olin jo tässä vaiheessa saikulla supistusten takia muutaman viikon, vaikka teinkin kevyttä toimistotyötä. Mulla selkeäasti ikä taitaa vaikuttaa raskauden oireisiin ja tosi tuo, että useampi raskaus jo takana.
 
Mulla nyt parina yönä tullut muutama kivuton supistus, nyt siis viikkoja 16+5. Ja tulee nimenomaan siis täydessä levossa. Tai en tiedä tuleeko muutenkin, en ainakaan ole pistänyt merkille.
 
Joo mäkään ne oo kyllä merkille pistänyt supistuksia vielä. Edellises raskaudes jouduin 2 vko:ksi vuodelepoon, kun kohdunkaula alkoi lyhenemään ja supistuksia oli heti kun liikkui. Toivon vaan, ettei sama oo edessä tässä raskaudessa, kun touhukas taapero ja vuodelepo ei oo kovin toimiva yhtälö. Tosi edellises raskaudes olin töissä ja nyt oon kotona tytön kanssa. Nyt teen keikkaa sen verran, kun tuntuu hyvältä, joten on helpompi höllätä ajoissa :)
 
o_OSupistuksia on tullu satunnaisesti, niinkuin aikaisemmissakin raskauksissa. Siis semmoisia kivuttomia harjoitussuppareita, mitkä ei saa aikaan mitään... Edellisessä raskaudessa niitä oli paljon päivittäin... Ja synnytys käynnistettiin, kun oli mennyt yli 14 vrk. Eikä ollu paikat kypsyny ollenkaan.
 
Sama täällä Helmionni: Ensin oli saikulla useampaan otteeseen suppareista, kun kohdunkaulakin lähti jossain välissä lyhenemään. Yli meni 9vrk siitä huolimatta.
 
Olin jumpassa pitkästä aikaa ja siellä tuli alavatsalihasten treeniä. Se ei ollu hyvä ajatus ku alko supistelee ja supisteli koko illan. Onneks ei ollu kauheen kivuliaita mut semmosta pikkuvihlontaa et oli koiran kanssa lenkillä pakko välillä pysähdellä. Täytyy ottaa kyl rennommin. Zumbakin tuntu aika mielenkiintoselta ku siinä tulee sitä lantion alueen vetkutusta aika paljon.
 
Takaisin
Top