Supistukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tygrysek
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
neitiruu: tänne kuuluu ihan hyvää (kai?). "Supistelut" ovat loppuneet, ainoastaan päivisin tulee niitä tutumpia menkkamaisia vihlaisuja ja jomotuksia.

Kävimme viime viikolla uudelleen siellä ultrassa, ja silloinhan olisi kuulunut näkyä syke, mutta ei. Alkio on siis vieläkin nuorempi kuin mitä kuukautiskierrosta laskemalla. Mulla on _taas_ aika tälle viikolle sinne ultraan. nähtävästi mulla on kohtu niin taaksepäin kallistunut, että alkuraskaudessa on vaikea ultrassa nähdä mahan päältä ja se kohdun asento osittain selittää sitä kipuilua (kun se kasvaessaan myös oikaistuu). Ei siellä viime viikolla edelleenkään mitään vakavaa näkynyt, esim. vuotoja, että paikat näytti oikein mukavilta, jokseenkin vaan nuoremmilta eli luokkaa 6+0 - 6+2. Mutta nyt keskiviikkona saan paremman arvion missä mennään. Ehkä. Onneksi nuo hulluset kivut ovat kadonneet. Ja tuli mielenrauha siitä että ainakaan ei oo munatorvi repeämässä tai muita kamaluuksia. Tuulimunan mahdollisuushan siellä vielä on :( Mutta enää kolme päivää niin on jotain tietoa :)

Hele81: Kiitos vastauksesta, oli kiva kuulla että kaikki hyvin, ainakin velä. Se tuo toivoa[:)] Pidetään peukkuja sun seuraavaan ultraan.... on nää jänniä aikoja!
Mä olin sitten tänään alkuraskauden ultrassa, 5+6, kun en kestänyt enää epätietoisuutta. Olin liian aikaisin liikkeellä kylläkin, mutta lääkäri meinasi että sikiökaiku näkyy, ei siis ole tuulimuna....MUTTA siellä näkyi myös jotain muuta, joko vuotoa tai istukanmuodostuma. Eli todennäköisesti se on se vuoto ja keskenmeno alkaa kohta! Supistelut ovat kyllä vähentyneet vaikka vatsa on muuten ihan turvonnut ja sekaisin.
No jos menee kesken voin tutkimuksissa kertoa että kyseessä oikea raskaus... saavat selvittää sitten syytä! Seuraava ultra 6+5, viikon päästä...huh kun jännittää!!!!

MUKAVAA ODOTUSTA KAIKILLE [:)]

neitiruu: huonoja tuulia täälläpäin. Ultrassa näkyi tänään ihan oikeita asioita mutta syke edelleen jäi puuttumaan. Viikkoja olisi pitänyt viimeisimmän matikan mukaan olla vähintään 7+1. Mahatyyppi oli kasvanut vielä viime viikon käynnistä ja pituus oli 6,42 milliä, mutta sykettä ei löytynyt ja sain lähetteen polille lääkkeelliseen tyhjennykseen. Mitään vuodon alkujakaan ei vielä ultrassa näkynyt eli ihan vasta on keskeytynyt. Ajattelin kuitenkin odottaa muutaman päivän, että jos luonnostaan lähtisi tyhjennys käyntiin. En kuitenkaan usko että aiempien viikkojen kipuilulla olisi mitään tekoa tämän keskeytymisen kanssa, kun alkio on kuitenkin kehittynyt sen jälkeen huimasti.

Höh. Juuri kun alkoi olla ihan rehellisiä raskausoireita, eli tissien kasvua, vellotusta, etomista ja lämmönnousua. Niin tai sitte mulla on possuflunssa. Mutta uusintayritystä kehiin.

Hele81: olen todella pahoillani uutisista, ja toivon että jaksat. Onpa kurja olo! VOIMIA!!!!!!
Tuntuu että nämä viikot ovat liian pitkiä tämmöiseen...ja mulla vielä 5 päivää maanantaihin. Silloin minäkin saan selvyyden asiaan! Tulen sitten kertomaan sulle!
Mulla meni aikaisemmat keskenmenot itsestään, rv 6+5 ja 7+3, eli olen toiveikas että jos tämä menee kesken niin olisi enää viikko jäljellä tätä jännitystä. Aina on ne supistukset olleet kertomassa että jokin on huonosti mulla.... eli km odotan!
No ajan kanssa sit taas uutta yrittämään!
Odota ihmeessä ja tee päätös kun siltä tuntuu...
Halauksia

neitiruu: Tieto lisää tuskaa.. Tässä työstämme tunteita miehen kanssa ja hän tuossa löysikin netin syövereistä tiedon jotta alkuraskauden kohdun supistelu saattaa olla merkkinä alhaisesta keltarauhashormonin tasosta ( http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php )

Tuon luettuani tajusin että itsellänihän on sekava kuukautishistoria takana, toiminnalliseksi vuotohäiriöksi se diagnosoitiin v. 2004 ja se liittynee jotenkin tuohon keltarauhasen (vajaa)toimintaan. Hoidoksi määrättiin ehkäisypillereitä, kun ei ollut lapsenteko ajankohtaista. Nyt kun pillereitä ei syö niin luonnollisesti keltarauhanen tekee taas ihan mitä itse haluaa.

Joo, tiedän, itse tehdyt lääketieteelliset analyysit vie vaan syvemmälle tähän alhoon. Mutta olen kohtalaisen vakuuttunut siitä että ne kivut oli supistuksia. Se että onko niillä mitään tekoa tämän km kanssa (joka on nyt papereissa 6+3) niin ihan sama :)

Tsemppiä sulle neitiruu maanantaiksi! Tulen kurkistelemaan mitäkä on tapahtunut. Toivottavasti kaikki käy hyvin, itselleni tämä oli eka raskaus ja eka keskenmeno, mutta sulla on jo useampi takana, en toivoisi niitä sulle lisää!

Hele81: iltaa taas ja kiitos linkistä. Olikin jo tuttu linkki ja olen näitä käynyt läpi moneen kertaan km jälkeen. Tuntuu välillä siltä että näitä lääketieteellisiä analyysejä on pakko tehdä, koska itse on ainoa joka välittää! Nyt kun muistutit minua tosta keltarauhashormoonista, niin mulla alko ekat supistukset ja kk kivut jo 4 päivää ovulaation jälkeen... eli puutosta mullakin[&o] 
Olen jo valmistautunut tähän neljänteen keskenmenoon, ja vaikka ajatuskin kirpaisee ja itkettää, se myös lohduttaa. Nyt ei viidettä keskenmenoa enää saa tulla, ja jos tulee, se kuudes ainakin onnistuu[:)] Tilastotkin sen jo lupaa!!!!

palaan asiaan! voimia teille!

Hele81- Nyt olen hieman viisaampi, ja onnellisempi. Tänään näkyi pieni syke, joten toivoa on. Syön keltarauhashormoonia varmuuden vuoksi, mutta todennäköisesti se ei olis edes kiinnittynyt jos ois ollu vajetta. PÄÄ MEINAS RÄJÄHTÄÄ kun yritin pidättää itkua, niin huono olo oli..onneksi nyt hieman helpottaa. Kahden viikon päästä uusi ultra...koitetaan jaksaa sinne[:)]
Miten olet voinut ja jaksanut?
Toivotan kaikkea hyvää tulevaisuuteen ja pienokaisen hankintaan onnea[:)]

neitiruu: mahtavaa että tällä kertaa pääsit todistamaan sen sykkeen! Tsemppiä sinne uuteen ultraan, toivottavasti nyt onnistuu etappi kerrallaan se toivotun käärön saaminen! Olet sen ansainnut! Toivo on nimenomaan se mitä on, sitten kun ei ole toivoa, ei ole mitään :)

Tänään kävin lopulta naistentautien polilla kun vuoto ei ole alkanut. Tehtiin alakautta ultra, ei mitään muutoksia viikko sitten olleeseen tilanteeseen, eli keskeytynyt keskenmeno 6+2. Päätettiin että lääkkeellinen tyhjennys tehdään vasta muutaman päivän päästä kun on tärkeitä työjuttuja viikonloppuna. En ehkä vieläkään ole tajunnut tapahtunutta kun konkreettisesti ei ole tapahtunut sitä ulos tuloa. Olen yrittänyt ajatella kaikkea mukavaa niinkuin joulu kiikkustoolissa punaviiniglögin kera ja esteratsastuskurssia jossa ei haittaa vaikka vähän tippuilisikin hepan selästä. Onneksi on ja saa järjestettyä lisää tekemistä ettei koko ajan tarvitse tätä märehtä ja murehtia. Ja tämä oli vasta eka kerta, nou hätä.

Takaisin