Supistelut

Pikkuenkeli

Oman äänensä löytänyt
en tiiä onko täälä keskusteltu vielä supistuksista..jos on niin jatketaan siellä :)
ite eilen siivosin koko talon 121m2 ja tuli iskias ihan hirveen kipeeksi sit.tänään alko 11 aikaa selkä kivuilla ja tuntu että samalla myös meni maha kovaksi. otin panadolin klo 12 ja joskus klo 13 aikaa ne onneksi sit loppu. en seurannut yhtään kuin useesti tuli.
onko teillä muilla ollut supsiteluja? itekki päätin etten enää näköjään voi siivota kovin isosti jos alkaa supisteleen. iskias kivulla mulla alko synnytys ensimmäiseltäkin ja nyt tänään ihan säikähdin että nyt se sit syntyy ja kuitenki viikkoja niin vähän. en tee enää mitään raskasta,kyllä pysäytti niin paljon.
 
mulla kans on jo välillä supistellu, nyt 20 viikko menossa. edellisessä raskaudessakin oli tosi aikasin supistelua (ei kivuliasta), johtui varmaan aika fyysisestä työstä. mitään vaikutusta niillä ei ainakaan viimeksi ollut kohdunkaulaan tms..
 
Mullakin on nyt viikon verran supistellut (rv22 menossa). Välillä ovat epämiellyttävän tuntuisia ja niihin saattaa liittyä pientä kipuakin, mullakin kun tuo iskias vaivaa. Onneksi huomenna on neuvola niin voi jutella asiasta ja varmistua, että kaikki on kuten pitääkin. 
 
Minun vastaukseni saattaa olla jokseenkin tyhmä, mutta toisaalta olen ensisynnyttäjä, joten...

Here it comes: En oikein ole varma tiedänkö/tunnistanko, millainen supistus on. Välillä tuntuu, kuin vatsa muuttuisi kohdun alueelta jotenkin 'kovaksi' tai jännittyneeksi, sitten hetken päästä se taas rentoutuu ja palaa normaaliksi. Ovatkohan nämä sitten niitä supistuksia vai mitä?
 


Melancolique kirjoitti:

Here it comes: En oikein ole varma tiedänkö/tunnistanko, millainen supistus on. Välillä tuntuu, kuin vatsa muuttuisi kohdun alueelta jotenkin 'kovaksi' tai jännittyneeksi, sitten hetken päästä se taas rentoutuu ja palaa normaaliksi. Ovatkohan nämä sitten niitä supistuksia vai mitä?

Kyllä, ne on supistuksia. Ja älä välitä, minunkin piti kysyä kun ensimmäiset tuli. :)

Mulla ollut siis kivuttomia harjoitussupistuksia jostain viikolta 16-17 alkaen.
 
joo noihan on niitä harjotus supistuksia. ja niihinhän ei kuulu kipu.
nyt kun toissa päivänä ku oli toi selkäkipu niin sekin välillä mahan laitto ihan pinkeeksi, mutta mulla oli tuo selkä ihan hirveen kipee.. ensimmäiseltäkin multa oikeat supistukset otti selkään.
 
Mullakin oli esikoisen kanssa harjoitussupistuksia päivittäin rv 20 alkaen. Rv 36 olivat sitten saaneet jo jotain aikaankin lääkärintarkastuksen mukaan. Kun synnytys sitten alkoi vihdoin, viimein rv 41+1, niin kestoa tuli ekasta supparista vain 4 h 49 min siihen kun vauva oli sylissä. Sairaalaan mennessä olin jo 5 cm auki. Aluksi harjoitussupparit olivat kivuttomia, mutta jostain rv 35 lähtien alkoi olla kivuliaitakin ja viimeisillä viikoilla jouduin ottamaan välillä särkylääkkeitäkin jotta sain yöllä nukuttua. Synnytyssupistukset olivat sitten ihan omaa luokkaansa. Niihin ei auttanut ilokaasu eikä kunnolla edes viime tingassa saatu epiduraali. Mutta hyvä fiilis tuosta synnytyksestä silti jäi. Elämäni paras päivä! :)
 
No hyvä että tämäkin selvisi, minullakin tosiaan sitten niitä harjoitussupistuksia ollut n. 16 raskausviikolta lähtien. :)
 
No mäkään en tunnista supistuksia.. En oo varma, oliko se sitten supistus, kun toissayönä vessassakäynnin jälkeen alavatsa meni ihan kramppiin hetkeksi. Oli tai ei ollut supistus, niin se oli ainakin eka kerta kun niin kävi.
 
Harkkasuppari on just sellanen, joka vetää vattan kovan tuntuseksi, muttei ole kipeä lainkaan. Oikea suppari taas kyllä tuntuu - toisilla selässä, toisilla vattassa, toisilla just "siellä", toisilla jopa reisissä. Mulla ite synnytyksissä supparit (ennen kivunlievitystä) olleet sellasia repiviä, raastavia ja silloin se on menoa. Mulla on itellä ollut nyt viime aikoina noita kohdun kannattimien paukkumisia eli jos teen äkkilähöt makuuasennosta, nii toisella puolella vattaa nippaa hetken aikaa ikävästi, mutta menee kohta ohitte.

Ja jos tosiaan meinaa olla kipeitäkin, nii Panadolia vaan kurkusta alas ja lepoa, nii yleensä menee ohitte.
 
Hei!

Hyvä tosiaan kuulla näistä supistusjutuista, mullakin on tainnu olla, tai iltasin huomaan useimmin nukkumaan mennessä.
 
joo itekki otin panadolin ja niillä meni ohi. en ees minnekkää jaksanut soittaa ku tiesin että jos panadoli auttaa niin sit ei oo synnytys käynnissä :D
 
Takaisin
Top