Suosittele hyviä talvikenkiä taaperolle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pioni2
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuoma lumi (muumikuosit) ovat villaa sisältä koosta riippumatta ja muut mallit tiettyyn kokoon asti. Ite oon kokenut kuomat hyviksi ja erittäin lämpimiksi ja hylkivät vettä hyvin. Villamallisissa villasukka usein turha.

Paljasjalkakengistä lämpimiksi olen kokenut myös froddo korkeavartiset tex snow kengät, joista laitan kuvaa alapuolelle. Ovat kuopuksella käytössä koska hän oppi kävelemään myöhään ja niillä helpompi mennä kuin kuomilla. Silti käytän rinnalla kuomia tai talvikumisaappaita, sillä näissä vedenpitävävyys ei ole niin hyvä kuin kuomissa. Sen sijaan kävelymukavuus on parempi. Nämäkin villaa sisältä

Liitteet

• IMG_6477.jpeg
    IMG_6477.jpeg
    56.4 KB · Katsottu: 38
  • IMG_6476.jpeg
    IMG_6476.jpeg
    53.8 KB · Katsottu: 40
Niin ja oma kokemus on että pikkulasten kanssa korkeavartiset on parhaat, koska me ostettiin pari talvea sitten kalliit matalavartiset talvikengät ja lumethan tuli sitten nilkoista sisään. Villasukka jossa on korkea varsi suojasi onneksi kun tuli tämmöinen ostos tehtyä. Muuten oli hyvät kengät.

Meillä on samanikäiselle varattu talveksi kuomat ja affenzahnin paksupohjaisemmat pj:t, Comfy Wool:t. Tykkään että on sekä pj-puolelta että vanhat kunnon kuomat. Paksuimman lumen päiville sekä päiväunien nukkumiseen löytyy myös ne reiman pitkävartiset kuminauhakiristeiset toppatöppöset isoimmassa koossa. Oon laskenut sen varaan että ne lienee kuivalla pakkaskelillä lämpöisimmät, kun mahtuu villasukkaa useammat väliin. Esikoisella ei käytetty samanikäisenä niitä, mutta vähän ulkoilutkin kyllä kärsi sinä talvena vilun vuoksi.

Froddon talvikengät olis kyllä ihan unelma, kun oon kerran päässyt kerhokaverin muksulle semmoiset auttamaan jalkaan. Ihan älyttömän helpot oli pukea ainakin ne tarralliset versiot 😄

Meillä on 1,5v Affenzahanit pienemmille pakkasille. Oon tykännyt paljon noista Affen talvikengistä. Kovemmille pakkasille on kaapissa odottamassa jotkut Jonathanit paksummat talvikengät, jos ne mahtuu jalkaan. Muuten pitää varmaan Kuomat ostaa.

Meillä oli kuopuksella 1-vuotiaana Reiman talvitöppöset. (Kuopus on helmikuinen eli täyttää juuri talvella vuosia.) Ne oli mielestäni kävelemään opettelevalle ihan loistavat ja muistaakseni oli varpaatkin ihan lämpimät. Ihan varmasti en muista, käytettiinkö niitä vielä seuraavanakin vuonna 2-vuotiaana. Mahdollisesti, jos mahtuivat vielä jalkaan...

Rattaissa nukkuvalle laitettiin toppatöppösten päälle aikuisten villasukkia. Oli yhdet itselle liian pieneksi huopuneet, niin ne toimi taaperolla mainiosti. 🤭 Tai laittaa vaikka useammat?

Takaisin