Suonikohjuja, mahakarvoja ja karkailevaa pissaa

Piltti

Silmät suurina ihmettelijä
Onko muille tullu näitä kummallisia vaivoja? Ilman tukisukkahousuja ei voi enää olla (rv. 22), sillä suonikohjut ovat puhjenneet kukkaan. Kokemuksia hyvistä tukisukkahousumerkeistä?

Aivastaessa saa olla varovainen, ettei lirahda housuun ja vessassa saa juosta kaiken aikaa.

Lisäksi mahaan on kasvanu valkoinen karvapeite. Vauva haluaa lisäeristystä?
 
Täällä rv21+2 ja viime viikolla tuli komeet jalkojen turvotukset, minä kun luulin että ne alkaa vaivaamaan vasta myöhemmin, sitten joskus kesällä.
Tänään ostin tukisukat, joita ajattelin kokeilla. Jalkoja usein ylös jos mahdollista ja nilkkojen liikuttelua, paikallaanoloa vähemmän ja pientä liikuttelua raajoihin. Eiköhän se näillä? Niin ja juoda pitää muistaa paljon
 
Itsellä ilmaantu miltei heti alusta lähtien uusi karvakerros vatsanahkaan. Ja nyt tuntuu vähän vielä lisääntyneenkin. :D Joukossa jopa muutama tumma, pidempi karva, ihanaa! 
 
Täälläkin "ihana" villapeite komeilee vatsalla. Onneks karvat on vaaleita niin ei näy kovin selvästi. Mikäköhän ihmeen tarkoitus niilläkin on?
 
Mullekin ilmaantui jo aika alussa vaalea villapaita mahalle. Kai se katoaa sitten synnytyksen jälkeen...
 
Luulin että kuvittelin vaan omiani ton karvamahani kans mut nyt huomaan etten oo asian kans yksin :D
 
Tuon pissan karkailun saa varmaan kuriin reenaamalla niitä lantiopohjan lihaksia.. Niitä pitäis muutenkin muistaa reenata, ettei sitten synnytyksen jälkeen ilmaannu mitään tahattomia yllätys-lirautuksia.
Esikoisen kohdalla reenailin niitä vähän laiskanpuoleisesti, ja kantapään kautta oppineena en tee enää samaa virhettä :)
 
Noh, minulla ei ole virtsankarkailua ollut synnytyksen jälkeenkään, ainoastaan raskaana ollessa. Lantionpohjan lihaksia on kuitenkin treenattu, vaikka varmasti ahkeramminkin voisi. Flunssan yhteydessä inhottavaa, kun uhkaa lirahtaa, jos yskäisee tai aivastaa. Ei normaalisti kyllä tarvitse siinä kohtaa lantionpohjan lihaksia mitenkään aktivoida. :D Ja siis tosiaan virtsankarkailua ei minulla esiintynyt ollenkaan edes heti synnytyksen jälkeen. Joten on tuo mielestäni vähän kummallista.

Suonikohjuja ja lisääntyneitä mahakarvoja en ole huomannut. Viimeksi tuli kyllä se linea negra näkyviin ihan selkeästi, nyt ei ole kuulunut. :) Onneksi ne mahakarvat varmasti kyllä lähtevät pois synnytyksen jälkeen!
 
Mä kattelin yks päivä, et mitä onko mulla aina muka ollu noin karvanen maha... En mitenkään hoksannut liittää sitä aluksi raskausoireeksi.. :D olin ihan järkyttynyt, mut lohduttaa kuulla, että en ole ainoa karvamamma! Mä jo harkitsin et pitääkö alkaa sheivaamaan masua... :D
 
mullaki on tullu mahaa noita karvoja :DDD toivon mukaa lähtee pois sitte synnytyksen jälkee :D ja linea negra on mulla toho napaa asti. Huomasin sen joskus rv 19+... pelottaa noi suonikohjut ku on verisuonet vähä enemmä tullu jaloissa pintaa, mutta yritän käyttää aina välil tukisukkia yms.. Äitille ku tuli suonikohjuja ku se oli raskaana.. ne on kyl edelleenki sillä , ehk'ä vähä häiritseviä.. Onhan sillä kuitenki 6 raskauttaki takana...
 
mulla aikoinaan ensimmäisessä(ja keskeytyneessä) raskaudessa tuli semmosia tummia napakarvoja,ikävä kyllä ne jäi pysyväksi mutta muunlaista karvoitusta ei ole ONNEKSI vielä vatsaan tullut.suonikohjuja en oo vielä huomannut ja toivonmukaan niiltä säästyisin(näkis vaan).ainoat häiritsevät oireet on närästys(söinpä mitä vaan) ja hik,hik,HIK.onko muilla tota hikkaa tai noita kovia yksittäisiä hikkasuja?? :schoked025
 
Takaisin
Top