Suomessa valmistettuja lastenvaatteita

Yölento

Supliikin supersankari
Marrasmammat 2016
Olen tavallisesti ostanut kesän ja talven alennusmyynneistä lapselle seuraavan koon vaatteita valmiiksi. Tänä vuonna virisi ajatus, että jos ostaisinkin vain Suomessa valmistettuja vaatteita. Olen pettynyt esimerkiksi Reiman vaatteisiin, siellä enää vain historia on kotimaista, jopa verkkokauppa on ulkomailla. Sama pettymys tuli Noshin vaatteisiin. Nyt onkin etsimistä, mistä löydän suomalaisia vaatteita.

Itse olen löytänyt Kivat, Paapii ja Myllymuksut. Suositelkaa lisää! En siis hae Suomessa suunniteltuja, ulkomailla valmistettuja, vaan mahdollisimman paljon Suomessa tehtyjä.
 
Paapiin vaatteita olen katsellut sillä silmällä, mutten oikeen raaskinut ostaa. Kun oltiin autolla reissussa, sattumalta ajettiin Paapiin tehtaanmyymälä ohi (Kokkolassa) ja päätettiin poiketa. Siellä oli kakkoslaadun vaatteita edullisemmin. Sieltä ostin kaikille lapsille yhden vaatteen (3kpl) ja lisäksi kangasta. En löytänyt mitään vikaa kakkoslaadun vaatteista. Kannattaisi varmaan ostaa vähemmän vaatetta ja laadukkaampaa. Ainakin tuolle vanhimmalle, niin siskotkin voi sitten käyttöä.
 
Hilla Clothing valmistaa vaatteita Jyväskylässä kankaista lähtien. Sitä myydään Prismassa, ehkä CM:ssakin sekä netissä. Jyväskylän Sokoksella heillä taitaa olla oma osastonsa, missä on laajempi valikoima.

Papun vaatteista osa valmistetaan nykyään Nokialla, osa edelleen ulkomailla. Ainakin kaikki omat leggingsini on tehty Suomessa.

Itsekin haluan panostaa kotimaiseen aina kun vain pystyn, ne ovat hyvälaatuisiakin eivätkä haise myrkyille.
 
Ihania vinkkejä, kiitos!

Zenin listasta bongasin Palmiinan ja innostuin niin, että lähdin heti käymään Sysmässä :) Itselleni sain mukaan kaksi mekkoa ja takin, pojalle tilasin kolme paitaa.
 
Tää menee nyt pikkusen aiheen vierestä, mutta sattuisko kukaan tietämään mistä saisi ilmaiseksi (tai tooooosi halvalla) kaavoja vauvan vaatteisiin? On alkanut ompelu taas kiinnostamaan raskauden myötä ja jos teen ite niin ovat varmana Suomessa valmistettuja :D
 
Kävin Myllymuksujen myymälässä, saattoi mopo karata käsistä. Lapsi ei varmaan vuoteen tarvitse uusia vaatteita.
 
Kävin Myllymuksujen myymälässä, saattoi mopo karata käsistä. Lapsi ei varmaan vuoteen tarvitse uusia vaatteita.


Hyvä jos löytyi mieleisiä! Meillä ei ole mikään niin lähellä, että pääsis käymään. Myllymuksujen verkkokaupassa ei oo kovin iso valikoima. Useista täällä mainittujen nettikaupoista löytyis pojille mieleisiä kuoseja, mut tytöille ei.
 
Hyvä jos löytyi mieleisiä! Meillä ei ole mikään niin lähellä, että pääsis käymään. Myllymuksujen verkkokaupassa ei oo kovin iso valikoima. Useista täällä mainittujen nettikaupoista löytyis pojille mieleisiä kuoseja, mut tytöille ei.
Ei meilläkään nuo kumpikaan myymälä kodin lähellä ole, mutta kesällä tulee ajeltua. Minusta nettikaupoissa on tytöille tosi paljon kaikkea, mutta pojille vähemmän. Toki pojillekin on jotain.
 
Ei meilläkään nuo kumpikaan myymälä kodin lähellä ole, mutta kesällä tulee ajeltua. Minusta nettikaupoissa on tytöille tosi paljon kaikkea, mutta pojille vähemmän. Toki pojillekin on jotain.

Ai! :grin Toki riippuu millaisista pitää, itse en tykkää esim. kukista, röyhelöistä ym. tyttömäisistä. Pojille sit on usein autoja jne jotka ei sovi tytölle. Semmoisia unisex-tyylisiä kuten maitotytöllä, ei oo nykyään kovin paljoa. Tai rehellisiä värejä, pastelleita taas on joka paikassa.
 
Ai! :grin Toki riippuu millaisista pitää, itse en tykkää esim. kukista, röyhelöistä ym. tyttömäisistä. Pojille sit on usein autoja jne jotka ei sovi tytölle. Semmoisia unisex-tyylisiä kuten maitotytöllä, ei oo nykyään kovin paljoa. Tai rehellisiä värejä, pastelleita taas on joka paikassa.
Tykkään kirkkaista väreistä, en silti välttämättä autoista yms. Palmiinan käpy-kuosi on ihana, vaikka ei värikäs. Paapiin Havu-kuosi on toinen suosikkini. KaislaStarilla on palapelikuvio. Unisex-tyylisiä suosin minäkin.
 
Takaisin
Top