Sukupuoli

Eka raskaudessa oltiin varmoja et tulee tyttö ku miehellä on aikasemasta avioliitosta 2 tyttöä ja eikö se tuu miehen kautta? No mulla oli poika olo ja rakenneultrassa sanottiin et saa kertoo jos näkyy. Arvattiin jo ennen ku kerto et pippeli näkyy et poika on ku otsa oli ihan saman mallinen ku miehellä.. Poikahan sieltä sitte synty.

Nyt tässä raskaudessa mä oon ite toivonu tyttöä et näkisin senki puolen. Eka oli tyttö olo, sitte muuttu poikaoloksi.. nyt on edelleen poikaolo ku käytiin nt-ultrassa ja sillä oli taas sellanen miehinen otsa. :grin Mut mies sano et mun maha on ihan tyttömahan näkönen.. en tiä. Rakenneultrassa sanotaan varmaan samalla tavalla et saa kertoo jos näkyy.

Olo on raskausaikana ollu suht samanlainen ku ekassa, sillä erotuksella, et ekassa mä laihuin ku en iltasin voinu syyä.. Nyt mä oon 3kk aikana lihonu jo 4 kg(!!), ku vaikka on ollu huono olo, mut oon kuitenki voinu syyä jotain... = yleensä sitä huonoa ruokaa..heh.
 
Meillä mies kovasti haluaisi selvittää kumpi on tulossa, mutta itse olen jo kauan aikaa sitten "päättänyt" etten sukupuolta halua etukäteen tietää. Yhdessä pohdimme asiaa ja tulimme tulokseen ettei erikseen kysytä kumpi tulee. Ja voihan olla että sen sieltä ultrasta osaa itsekin tulkita, mutta saa sitte kesäkuussa nähdä osuiko omat tulkinnat oikeaan :)
Itselläni ei ole tyttö- tai poikaoloa, ei minkäänlaista etiäistä. Oma äitini on varma että se on tyttö, mistä lie tuollainen etiäinen hänelle tullut.
 
Esikoista odotellessa ei ollut poika/tyttö oloja. Vasta kun rakenne ultrasa kerrottiin kumpi tulee, niin sen jälkeen tuntu ihan luontevalta että poikahan sielä massusa köllöttelee. Nyt sitten ehkä toivon tyttöä, että olisi sitten sekin kokemus. Esikoiselta kysyin mielipidettä, että kumpi olisi kivempi, pikkuveli vaiko sisko niin tämä kertoi, että pikkusisko sen on pakko olla. Kuulemma pikkuveli hajoittais hänen lelut.. :wink Aiotaan kysyä rakenneultrassa sukupuolta, jos masuasukki sen vaan näyttää. :)

Esikoista ootellesa oli hirviä suolaisen himo, nyt päin vastoin. Muuten ei ole hirveesti eroja vielä havaittavissa viime odotusaikaan.
 
Mulla on ihan poikaolo, erityisesti en toivo tyttöä tai poikaa. Jos rakenneultrassa näyttää kumpi on niin halutaan kyl tietää, ja jos se täti sen suostuu kertomaan :) 21.1 klo 9:00 rakenneultra... Odottavan aika on piiitkä....!!
 
Täällä on niin vahva poikaolo, että on aivan varmasti tyttö tulossa :) Niin oli nimittäin noista kahdesta aikasemmastakin tyttöstä :) Kun tuosta pojasta taas ei ollut minkään laista tuntemusta kumpi voisi olla :)
 
Nyt tuntuu pojalta, nuo pienen sykkeet viittaisi ehkä siihen.. 125-140 tuntuisi tällä nyt olevan. Pojalla oli samansuuntaista ja tytöillä järjestäen korkeampia sykkeitä..140-160. Vaikka eipä tuohonkaan ole uskominen, eihän syke nyt sukupuolesta voi olla kiinni?? Mielipiteitä?
On tää jännää, ja me ei selvitetä sukupuolta, arvaillaan vaan loppun asti.
Noi tuntemukset on mulla aina menneet ristiin ja väärin näissä arvailuissa, kolmas pääsi kotiin sinisissä potkuhousuissa kun olin IHAN varma että on iso poika...iso tyttö siis tuli silloin..
 
mä en oikeen osaa noista sykkeitä päätellä mitään, kun tuntuu vaihtelua olevan 130-160+ välillä... Neuvolatädiltä kysyin mielipidettä ja hän sanoi ettei usko sykkeiden kertovan sukupuolta (on kuulemma niin vanhanaikainen.. heh). jännityksellä odottelen rakenneultraa josko siellä selviäisi kumpi on :)
 
Muokattu viimeksi:
Noo, esikoisesta lääkäriä myöten kaikki olettivat pojaksi sykkeiden(kin) perusteella. Sykkeet oli siis 110 -145 välillä, ylensä tuolla matalammalla puolella. Terve tyttöhän sieltä syntyi...

Mulla on olo alkanut kallistua (taas) hieman poika-olon puolelle. Mutta toisaalta epäilen, että kun on itsellä poikaolo niin tyttöhän siellä vaan juksailee. :grin Mut joo, sukupuoli saa olla ylläri syntymään saakka, ellei sitten vahingossa vilahda ensi viikon rakenneultrassa.
 
Mulla tais esikoisen kanssa (poika) sykkeet näyttää 140-160 välille koko raskauden. Ihan alkuun kai sykkeet onkin korkeammat. Mutta jotenkin nyt on tullut tosi poikaolo. Varmaan niin samanlaisia oireita ollut alusta saakka. Ja linea negra alkanut taas tummumaan. Ei ehtinyt edes tässä 1,5 vuodessa kadota ja on ihan kylkiluihin saakka. Toki haaleni paljon. Mutta ensitiitstaina sitten toivottavasti selviää =) Viimeksi tuntemattomatkin tulivat sanomaan, että poika tulossa mahan perusteella (oli ihan suippo pallero tuossa edessä), mutta eipä sekään kyllä mitään kerro. Nyt on samanlainen pallo kasvamassa.
 
Itse haluan tietää sukupuolen, olen miettinyt että muutamille ystäville voidaan kertoa myös, mutta isovanhemmat ja muut sukulaiset jätettäisiin pimentoon :wink

Näin esikoista odottaessa on hieman epäselvää; oletteko itse kysyneet sukupuolen vai onko rakenneultrassa teiltä erikseen kysytty haluatteko tietää? Katsooko kätilö sen jokatapauksessa vai pitääkö muistaa itse kysyä toimenpiteen aikana?

Niin ja tuntuu molemmista siltä, että poika olisi tulossa, mutta en luota pätkääkään pelkään "mutu tuntumaan". Syke ollut 130-140, ei pahoinvointia tai kummempia mielihaluja ollut lainkaan koko raskausaikana :)
 
kyllä kai sitä pitää itse kysyä, me ei viimeks kysytty kun tiedettiin jo eikä meille sanottu yhtään mitään sukupuolesta eikä edes kysytty että halutaanko tietää. Me kyllä varmaan kerrotan jo muillekin heti kun tiedetään itse, en oikein ymmärrä miksi sitä nyt salaisuutenakaan pitäisi. Mutta siihen en kyllä suostu että nimi kerrotaan jo heti kaikille, sen kerron vasta syntymän jälkeen. Ehkä se sitä paitsi vielä ehtisi vaihtuakin :) Miehen kotimaassa vaan yleensä jo ihan raskauden alussa heti kun tiedetään sukupuoli niin kerrotaan nimikin kaikille, outoa... Eikä ne yhtään taas siten vuorostaan ymmärrä meidän ajatuksen kulkua
 
Meidän ainakin piti ultrassa viimeksi ite kysyä. Odotettiin ensin, et oli kaikki muu käyty läpi et kaikki on hyvin ja sitten vasta kysyttiin. Ultraaja vähän harmitteli, ettei enää siinä kohdassa ehtinyt meille näyttään, mut sanoi et oli nähnyt olevan niin selvä poika ettei hänenkään tarvinnut sitä enää uudestaan alkaa katsomaan. Mut nyt viisaampina aiotaan kertoa heti, et ollaan halukkaita tietämään :) Mä vaan oon kuullut vähän huonoa sellaisilta jotka on menneet sinne suoraan sukupuolikysymyksen kanssa niin ultraaja on saattanut töksäyttää jotain tyyliin "katotaan nyt ensin onko siellä enää edes elämää" yms. niin tuntuu et aika varovasti halutaan tiedustella asiaa...
 
Samalla tavalla olin ajatellut, että ensin katsotaan että kaikki on hyvin ja sitten vasta nämä sukupuoliasiat :) Viimeksi ainakin ultrassa 12 viikolla kysyttiin pariinkin otteeseen onko teillä vielä jotain kysyttävää, jos samalla kaavalla mennään niin silloin varmaan :) Vielä pitäisi jaksaa 2 viikkoa +1 päivä
 
Tampereella ainakin tarvii itse kysyä ja osa ultraajista jopa kavereita ripittäneet, että ei ultraus ole sukupuolen selvittämistä varten ja eivät ole kertoneet...
 
Meillä muistaakseni kysy et saako kertoo jos näkyy tai et haluutteko tietää ja aluks sanoki et poika. Sit katto muut jutut ja sit rupeski arpomaan eikä luvannu 100varmasti. Mies oli kuitenki kokoajan varma et poika tulee. 35-viikolla kävin ultrassa nii siel varmistu sit tää poikalupaus. Olin kyl siihen mennessäki muutamia pojanvaatteita ostellu :) Mua vähän ärsyttäs ehkä jossei mitään lupausta osais antaa, mut en lähtis maksaan ultraa sen takia.Synnärille otan kuitenki neutraalit vaatteet et sopii molemmille. Varmaan sama ruskee-valkoraitanen puku ko esikoisellaki kotiutuessa. Siinon k-selässä nii saavat mummulassa taas keksiä klla alkavan lempinimen vauvalle ennen ristiäisiä. Tää oli kyösti tai köpi vaikkei äiti siitä tykänny. Tai sit keksitää ite :P
 
Meillä on jo kolme tyttöä joten varmaan meille ei muita sukupuolia suoda :wink Tänään alesta tarttui mukaan pari prinsessan vaatetta vaikka sukupuolta ei tiedetäkkään... mulla kaikki raskausdet olleet samanlaisia joten siitäkään ei voi mitään päätellä. Tavallaan olisi kiva saada 1 poikakin tyttöjen joukkoon, mutta ihan sama kumpi tulee, pääasia että saadaan vauva
 
Millä viikolla sukupuolen voi jo nähä? :D
Mulla näky kakkosesta erittäin selkeästi 18+0 :) Kassit välähti ruutuun heti kun sai anturin paikalleen :D Typerä terveyskeskuslääkäri väitti peppua vielä pääksi, olis ollu kyl ihmeelliset kasvaimet muksulla jos niin olis ollu :laughing001
Muoks vielä, äidilläni ei näkynyt vielä 16+? ultrassa, mutta kun veikka silloin syntyi, niin paljaalla silmällä näki kuulemma hyvin.
 
Tampereella ainakin tarvii itse kysyä ja osa ultraajista jopa kavereita ripittäneet, että ei ultraus ole sukupuolen selvittämistä varten ja eivät ole kertoneet...

Katsotaan sitten, että kertovatko meille sukupuolen, kun halutaan kuitenkin tietää. Tampereella kun asumme ja samaa ultrauspaikkaa tietenkin käytämme kuin muutkin. Me ollaan kyllä mun miehen kanssa niin tarkkoja, että varmasti saamme selville sukupuolen ilman lääkärin sanomisiakin. Rakenneultra on 12.2. Ei malttaisi odottaa. Yksityisellähän sen varmaan jo näkisi, kun nyt viikot 16+5 :)
 
ulkoiset alkaa eriytyä siinä viikon 12 jälkeen, mutta kauan ne kuulema samalta näyttää ja kyllähän noita mokia käy et sanotaan väärin
 
Takaisin
Top