Sukupuoli

Ennestään on jo poika, ja se raskaus oli helppo. Mutta tämä on ollut erilainen (vaikeempi) ja siitä syystä epäilen tyttöä. Mies myöskin. Ollaan mietitty vain tyttöjen nimiä. Toisaalta en yhtään ihmettelisi vaikka poikakin tulisi. Molemmat ovat yhtä toivottuja ja molemmissa hyvät puolensa. Jos tulisi tyttö niin olisi sekä tyttö että poika perheessä, jos taas poika niin pojalla olisi varmaan enemmän yhteistä tekemistä yms.
 
Mulla taas oli edellinen raskaus muistaakseni helppo turvotusta lukuunottamatta. Alussa oli ällötysoloa ja tissit kasvo paljon jo alkuraskaudesta. Ja tais olla hiuksetkin ihan pirun hyvässä kunnossa. Tyttö tuli.
Nyt samaa ällötysoloa ja tissit ollu hetkittäin arat. Katotaa miten nää oireet tästä muuttuu ja etenee. Kumpaakaan oloa mulla ei vielä ole. Katotaan katotaan ;)
 
Mulla on nyt alkanu tulla jotenkin vahvasti poika-olo.  Tosin pitänee huomauttaa että oon osunu tähän asti pyöreät nolla kertaa oikeeseen näissä mun fiiliksissä :D
 
itse toivoisin tyttöä, koska en oikein ole eläessäni ollut tekemisissä poikalasten kanssa, mutta ei sillä ole väliä, kunhan on terve. Itse en haluaisi tietää etukäteen sukupuolta, mutta avokki haluaa, joten eiköhän kunnioiteta hänen toivettaan (eli kompromissi: ei kerrota ainakaan muille)
 
Mä olen vakuuttunut, että tulossa on poika. Oikeastaan kahdesta syystä. Ensinnäkin siksi, että mun sisko on ennustanut mulle langalla ja neulalla ainakin pari kertaa, että saan kolme lasta: tyttö-poika-tyttö (ja esikoinen tosiaan on tyttö). Ja toisaalta siksi, että tämän raskauden alku on ollut niin erilainen kuin tuo esikoisen raskaus.

Mutta tyttö on kyllä ihan yhtä tervetullut kuin poikakin :)
 
Tokihan mitään väliä loppupeleissä ei ole, kunahn terve ipana saataisiin :)

MUTTA jos toivoa saa, niin itse haaveilen pojasta ja mies tytöstä! :P Itse haluan tietää sukupuolen, mutta mies ei vielä tiedä, että haluaako tietää vain ei... :)

Tilasin juuri kotiin doppleripaketin, jossa tulee mukana jenkkiläinen sukupuolitesti (Gender Maker)... onko kellään kokemuksia, että kuinka luotettava tuollainen testi on?
 
Mun mies oli jo eilisen np-ultran jälkee "oi vitsi oisin halunnu tietää jo onko se tyttö vai poika!". Jouduin vähän toppuuttelee, ettei sitä vielä nää. Muutenkin oon yrittän ehottaa, että jos pidetäänkin yllärinä ja jos vaatteita shoppaillaa ni valitaa vaan neutraaleja värejä. Ei saanu kannatusta tää idea :D

Oi haluisin minäkii dopplerin hommata. En vaan tiiä, että raaskiiko.
Tiikerityttö; oliko minkä hintanen? 
 
Sipa: yritin ensin katsoa huutonetistä, josta saa halvemmalla käytettyjä, mut sit päädyin Raskauskeijun valikoimiin... hinnat siellä vaihtelee 40-100 euron välillä mallista riippuen! Toimituskulut tulee päälle, joten kannattaa samaan tilaukseen ottaa sit kaikkee muutakin kivaa "samaan" hintaan :P

Semmoisena pirullisena taka-ajatuksena dopplerin hankinnassa oli myös se, että saisi miehellekin paremmin kokretisoitua Mortyn (miehen eilen keksimä "mahtava" maha-asukin nimi... tosin ensin se ehdotti Erkkiä, sitte MotoMotoa, joten en valita Mortysta) olemassaolo! ;)
 
Mulle on aivan sama kumpi on kunhan on oikeesti terve :)! <3 Mut jos jompaa kumpaa täytyis toivoa niin tyttöä kun esikko on poika ja rinnalle ois kiva saada tytteli. Oireetkin heittää melko paljon tuosta esikon odotusajasta et jotenkin tuntuu vaan siltä että tyttö sieltä oliskin tulossa :) Esikoisesta oksensin siis ihan mielettömästi viikkoon 28 asti ja jouduin makoilemaan koko tuon ajan pimeässä huoneessa, vatikainalossa eikä tullut kuuloonkaan että jotain olisin syönyt. Mutta nyt taas voinnit oli huonot parin viikon ajan mutta nyt helpottanut huomattavasti, aamulla herätessä on huono olo mutta menee ohi heti kun saan jäänkylmää vettä ja sen jälkeen ruokaa. Ruoka toden totta maistuukin :D Lisäksi iho on aivan erilainen kuin pojasta. Mulla on siis atooppinen iho aina ollut itsellä mutta esikoista odottaessa ihosta tuli silkin pehmeä ja sileä, ei minkään laisia kuivia kohtia eikä finnejä niin kuin yleensäkkään mulla ei oo koskaan ollut. Mutta nyt sitten kädet kuivuu ihan totaalisesti on siis tosi huonossa kunnossa ja muualla vartalossa on kuivia länttejä siellä täällä. Finnejä nassu täynnä plus yläselkä ja takareidet :/ Elikkä jotenkin vaikuttais siltä. Aion ultrassa kysyä näkiskö kumpi siellä köllöttelee mutta en luota siihen mitä tuo täti sanoo ellen itse selkeästi näe :D Pojasta povattiin tyttöä alusta asti jopa viikolla 38 kun oli kokoarvio ultra sanoi lääkäri ettei ole kiveksiksi kelpaavaa :D
 
Tein aamulla Gender Makerin testin (jonka hulluuksissani hankin dopplerin oston yhteydessä) ja sen mukaan tulossa olis tyttö! :)

Jotenkin on kuitenkin semmoinen fiilis, että tuo testi on ihan täyttä huijausta (ohjeessakin lukee "leikkimielinen" testi) ja suhteessa siihen, että yksistään testi maksaa about 50 euroa, niin ei ole ihan halpaa leikkiä. Missään ei kerrota sitä, että mihin testin tulos perustuu (testi toimii vähän kuten raskaustesti) mutta ohjeen lopussa on sitten armottomat litaniat, että testin tekijä tajuaa, ettei testin tulos tarkoita välttämättä mitään. Sillee sitten.. eli ihan ensimmäisenä en suosittelisi tuhlaamaan rahojaan moiseen, kun kotona voi heittää vaikka noppaa sukupuolesta ja saa samalla varmuudella toimivan tuloksen siitäkin :)
 
Meillä on esikoinen tyttö, joten olis se mukavaa saada poika. Mutta tärkeintä on että kaikki menee hyvin ja syntyy terve vauva:)
 
Meillä esikoinen on poika joten kovasti toivon nyt tyttöä. Varsinkin jollen saa miestä suostumaan useampaan kuin kahteen lapseen. Toki kyllä poikakin on tervetullut, ei sitä laitokselle jätätä ;) Oireiden perusteella on turha täällä suunnata, esikoisesta kukki naama ja oli pahoinvointia iltaisin. Nyt on iho ollut vielä siisti mutta phv on 24/7. Ja viimeeksi maha oli tyttömallinen. Se on rakenneultraan jännitettävä, toivottavasti olisi hyvä näkyvyys eikä lapsi piilottelisi jalkoväliään. 4d-ultraa ei ole tässä kaupungissa joten tuskin lähdetään kauemmas sukupuolta selvittämään.
 
Meillä kans aivan sama kumpi tulossa. :) oon aina aatellu, et eka tulis tyttö ja sit poika. Eihän sitä tietenkään voi päättää :D Mut esikoinen on tyttö ja ois kyl kiva saada poikakin. Toisaalta ois aika jännää, jos ois kaks tyttöä <3 
 
Me ollaan aateltu, et tällä kertaa ois kiva tietää sukupuoli etukäteen. Esikoisesta ei tiedetty ja oli ihanaa olla "jännityksessä" loppuun asti. :) 
 
Millä itse toivon tyttöä ja mies poikaa. Siskot taas sano että poika olis kiva kun kaikille on melkein syntynyt tyttö. :p Haluisin kuitenkin sen äidin prinsessan, mutta loppujen lopuksi sukupuolella ei ole väliä kohan lapsi on terve :)<3
 
Tiikerityttö: Mulle kävi samalla tavalla! Dopplerin oheen nappasin mielijohteesta IntelliGender- testin.

Testi näytti, että poika olisi tulossa. En tiedä mihin tuo sinun ostamasi testi perustuu, mutta todennäköisesti samaan. Yleisesti nuo testit hakevat virtsasta testosteronia, jota poikasikiö alkaa erittää jo 10. viikolla. Määrät ovat tietty pieniä, mutta erittyvät äidin virtsaan. Hain tietoa piruuttani ja tosiaan jo 70-luvulla on tieteellisesti selvitetty, että poikasikiöitä odottavilla on enemmän testoa pissassaan. Tämän testaamiseen on sitten nykyään kehitetty näitä kotimenetelmiä. Testeihin on asetettu jokin keskimääräinen raja, joka ylittyessään merkitsee poikaa ja alittuessaan tyttöä. Virhemarginaali toki on aika iso, noin joka viides testi menee pieleen, mutta toisaalta n. 80 % on ehkä aika isokin onnistumisprosentti. Virheellisiä poikatuloksia tulee jos naisen oma testosteronieritys on keskimääräistä suurempi. (Kaiketi tästä syystä toi IntelliGender ilmoittaa, että PCOS-naisilla on iso riski saada aina poikatulos sikiön sukupuolesta riippumatta ja siksi sillä diagnoosilla ei kannata testiä tehdä. Samoin 48 h sisällä seksistä ei saa testiä tehdä. Seksikin muuten nostaa naisen testosteronitasoja, joten siksi tuo varmaan kielletään.) Toisaalta sitten, jos naisen testotaso on luonnostaan matalampi kuin naisilla keskimäärin, voi tulla väärä tyttötulos.

Tää on mulle toinen lapsi ja ensimmäinen on poika. Jotenkin ei oo aidosti mitään toiveita kumpaankaan suuntaan. Ihan sama onko poika vai tyttö, mutta utelias olen silti! Ja olis kiva ruveta suunnittelemaan nimiä ihan tosissaan ja kutsua tyyppiä jollain oikeella nimellä. Mut en tosiaan ihan tän testin perusteella vielä lukittaudu siihen, että poika tulisi varmuudella. Täytynee odotella ainakin rakenneultraan, että tulis lisää vinkkiä kumpi siellä on
 
Vielä se, että onhan noissa testeissä tietty muitakin virhelähteitä kuten liian laiha pissa tai että sitä sekoittelee väärin tai väärään aikaan. Toi IntelliGender on sellainen purkki, jossa on reagenssia ja pissaa otetaan erillisestä pissipurkista ruiskuun tietty määrä ja hallitusti pruutataan ruiskusta siihen purkkiin, jossa reagenssi on. Sitten sekoitellaan mutta ei ravisteta ja annetaan seistä paikallaan 5 minuuttia ja sitten väri kertoo tuloksen. Jos joku reaktiota ei tapahdu (=tyttö), litku jää enimmäkseen oranssiksi ja jos taas reaktio tapahtuu (=poika) värjäytyy koko pissa myrkynvihreäksi. Tuntui kyllä reaktiota tapahtuneen. Koko purkki oli ihan kuumentunut kemiallisesta reaktiosta eikä tarvinnut arvailla väriä, kun koko litku on kunnon sameaa myrkynvihreää lietettä!
 
yäk, mitä lie noidanlientä :D  Ehhehe.  Mä teen sen sukupuolitestin sitten synnytyksen jälkeen omin silmin :)

Musta tuntuu että oon jotenkin vahvasti poikkeava kun en missään nimessä halua tietää sukupuolta erikseen.  Ja ei se meillä ainakaan vaikuttanu hankintoihin, vaatekaappi oli vaatetta pullollaan ja vaunut ja pelit ja pensselit ostettu jo ennen esikoisen syntymää.  Periaatteena kuitenkin oli että jos vauva sattuu olemaan tyttö niin mekkoja ehtii ostamaan myöhemminkin (ne on muuten pikkuvauvalla tosi epäkäytännöllisiä) :)  Muutenkin suosin lasten vaatetuksessa unisexiä, mua harmittaa kun vauvaiästä asti pitäis olla pojille synkkiä sävyjä ja tytöille likimain pelkkää pinkkiä ja röyhelöitä.  Meillä saa näkyä että tyttö on tyttö ja poika on poika mutta se nyt näkyy muustakin kuin vaatteiden väristä ;)
 
Moon: Mulla sama homma, että suosin sellaisia vauvojen yleisvaatteita. Ei varmaan tuu kakkoselle muutenkaan ostettua ainakaan ennen syntymää mitään vaatteita, kun on esikoisen vaatteet tallessa. Ja tosiaan: jos tyttö tulee niin ehtii sille mekkoja sitten joskus ostelemaan. Ihan vauvana tuskin niitä tarvitsee. Äitiyspakkauksen tosin aattelin ottaa niin tulis jotain uutta ja kivaa.

Mulla ei sukupuolen tietäminen oikein vaikuttaisi mihinkään. Eipä oo aikomuksia mihinkään lastenhuoneen somistuksiinkaan. Ehkä jotenkin vaan se, että jotenkin henkisesti valmistautuisi ja tietäisi lapsesta jo jotain. Pystyisi nimeämään lapsen jo etukäteen ja sellaista. Tai ehkä olen vaan tosi utelias :)
 
Meille olis ensimmäinen tulossa ja molemmilla tunne et se olis pikku prinsessa :) Tietysti poikakin tervetullut. :) Mun siskolla on viis poikaa joten aina on sanottu et mun "kuuluu tehä" ne tytöt. :D
 
Takaisin
Top