Sukupuoli

Meille aivan sama, kunhan kaikki menisi vaan hyvin. :) Ennestään on jo tyttö, joten sillä lailla poika olis kiva, mutta jollain lailla toivon toista tyttöäkin. <3 Ei aiota ottaa selvää nyt tulevasta sukupuolesta, tai ainakin vielä oon sitä mieltä, että kun mies ei haluaisi tietää, niin ei kysytä. Mutta katotaan nyt kun aika kuluu, niin voipi olla, että alkaa hinku nousta siihen, että haluaisi tietää.
 

Meillä ois toiveissa tyttö, ku esikoinen on poika mut loppujen lopuks ei oo niin väliä kumpi, kunhan joku napero saadaan alkukesästä ;)
 
Meillä kanssa toiveissa tyttö kun esikoinen on poika ja kahta lasta ollaan suunniteltu.Jos tuleekin poika niin olen aivan yhtä onnellinen! Voi olla että alkaa kolmosta jossain vaiheessa kaipaamaan jos on kaksi poikaa :)

Ja tosiaan haluaisin aiemmin tietää sukupuolen. Viimeksi käytiin 3d ultrassa se katsomassa ja saatiin videokin. Nyt kun on jo yksi lapsi, niin voi olla että jos ei normiultrassa sukupuolta näy emme sitä ehkä lähde enää erikseen selvittämään!
 
Odotan siis esikoistani ja jotenkin toivoisin tyttöä enemmän.:) Mieheni taas toivoo poikaa.  Itselläni on pelkkiä siskoja ja miehelläni pelkkiä veljiä, joten ainakin toiseen sukuun saadaan "uutta" sukupuolta oleva vauva. Eihän sillä tietenkään loppujen lopuksi väliä ole tuleeko tyttö vai poika, mutta ehkä tässä vaiheessa pystyn kuvittelemaan itseni paremmin tyttölapsen äidiksi.
 
Meillä tosiaan eka lapsi tulossa, eikä aiota selvittää sukupuolta. Kumpikin sukupuoli käy.:)
 
Mä en oikein tiedä kumpaa toivoisin tai odottaisin.  Nyt kun on jo yksi kumpaakin lajia niin sukupuoli on jotenkin ihan sivuseikka.  Ei aiota ottaa selville sukupuolta etukäteen, ei otettu aiempienkaan lasten kanssa.
 
Mulla on myös vähän epäselvää kumpaa enemmän toivoisin, mutta yhtä toivottu on tulee sieltä kumpi tahansa (kunhan loppuun asti matkassa pysyisi ja terveenä syntyisi..) Esikoinen on tyttö, joten helpommalla sitä tavaroiden suhteen pääsis kun lähes kaikki olisi valmiiksi.. ;) toisaalta taas nyt kuvittelen itseni myös pienen poikavauvan kanssa kesää viettelemässä... Tuskin otetaan selville, ensimmäisestä olisi jossain kohti tehnyt mieli kysäistä, mutta haluttiin pitää kuitenkin yllätyksenä.
 
Mitä niitä olikaan niitä merkkejä, mistä vois päätellä onko tulossa tyttö vai poika. Viittasiko voimakas pahoinvointi tyttöön?
 
Meille ei oikeestaan oo väliä kumpi tulee, kunhan vain tulee..
Esikoinen on poika, mutta kaikki vauva kamat ollaan pistetty eteenpäin että kaikki pitää uudestaan hankkia tuli kumpi tahansa :)

Niitty: ainakin vanha sanonta on että "tyttö vie kauneuden ja poika terveyden" :)
 
Mulla ainakin tyttö vei kauneuden, kun hormonit toi mukanaan varsinkin imetyksen loputtua aika pahan aknen. :/ Nyt on alkanut helpottaa, mutta eihän noi punaset jäljet oo mihinkään kadonnut naamasta vielä.
 
Me ollaa oltu kokoajan "tekemässä" poikaa, edellinen on tyttö ja miehellä on poika, mutta oikeasti se on ihan sama kumpi tulee, kuhan on terve :) Mä mietin jo jossain vaiheessa, että ois oikein kiva olla selvittämättä sitä kumpi ois tulossa. Mutta luulenpa, malttamattomana ihmisenä, että rakenneultrassa (jos vain sinne asti selvitään) tulee kuitenkin kysyttyä. Vähän niiku edellisessäkin raskaudessa. Päätin monta kertaa olla kysymättä, mutta niin vaan se kysymys huulilta lipsahti.
 
Itse toivoisin tyttöä syntyväksi, mutta mies taitaa poikaa kovasti toivoa. 
Pääasia kuitenkin, että kaikki menee hyvin ja saataisiin terve vauva.
 
En välitä siitä kumpi tulee kunhan tulee :D tää lapsi on niin niin kovin toivottu. Mies toivoo poikaa vaikka hänellä jo yksi poika onkin. Kuulemma niiden kanssa tuntuisi olevan enemmän puuhasteltavaa. En tiedä haluanko ottaa selvää sukupuolesta etukäteen. Varmaankin kyllä :)
 
Mä toivoin kovasti esikoisesta tyttöä. Sukupuolta ei otettu selville etukäteen, sillä mieheni ei halunnut tietää. Nyt olen päättänyt kysyä :) Nyt olen melko varma, että toinen poika sieltä tulee, mä olen toivonut sitä tyttöä liian paljon :D Pojalle on jo yksi nimivaihtoehtokin valmiina.

En usko noihin joko tyttöön tai poikaan viittaaviin oireisiin yms. taikoihin. Mulla oli viime kerralla kaikki mahdolliset oireet, meni sekä kauneus että terveys, ja mahakin oli "tyttömaha" :D
 
Kaksi ihanaa poikaa meiltä löytyy jo. Kovin luontevalta tuntuisi kolmas poika ja itse asiassa näin jo ennen plussausta todella selkeän unen, jossa kotiuduin poikavauvan kanssa. Unessa iskä otti kuvia äidistä ja kolmesta pojasta :)
Mutta aivan ihanaa olisi myös saada pieni tyttökin tähän perheeseen. Menisin ihan sekaisin vaateostosten kanssa ;)
 
Mä taas oon 99% varma, että tälläkertaa on tulossa tyttö. Esikoisesta en oikein ees muista, kumpaa toivoin, mutta eipä me ehditty edes harkita The Kysymystä rakenneultraa varten... meidän herra Apina oli sen verran retee jätkä, että sepä paljasteli jo sitten np-ultrassa sukupuolensa meidän kaikkien huoneessa olleiden suureksi ihmetykseksi! :D
Eli jep, varsin omakohtaisesti voin sanoa, että kyllä sen vaan pystyy jo siinäkin vaiheessa näkemään, jos oikein otollisesti käy. Toki virhemarginaali arviossa ois ollut vielä aika suuri, mutta se ultrannut lääkärikin (jep, lääkäri, long story mutta paikalle kutsuttiin lääkäri) oli oikeasti yhtä ällistynyt kuin minäkin todetessaan, että tuossahan tuo nyt sitten näyttäis erästäkin puolta itsestään, jonka olisitte ehkä halunneet tietää rakenneultrassa. Jokaikisessä ultrassa kyllä vielä varmistin, että niin, pojaltahan se edelleen näyttää?

Ja siis tyttö tulossa nyt, koska mulla on tissit aivan hervottoman kipeet, mulla on enempi yökötystä kuin oksentelua ja naama kukkii minkä ehtii. Eikä oo sellasta älytöntä raudanhimoa, niinkuin edellisestä! En muuten ehkä usko näihin "ennusteisiin", mutta omalla kohdalla tää tuntuu olevan niiiiiiiin erilainen alkuraskaus, että pakkohan lopputuloksessakin olla joku kromosomiero!
 
Tiesittekö, että sukupuolen voi määrittää ultrassa jo viikoilla 6-8 yli 97 % todennäköisyydellä! Tyttösikiöiden istukka alkaa kehittymään vasemmalle puolelle, ja poikien oikealle. Uskomatonta, mutta totta. Kyseessä on ns. Ramzin metodi (Ramzi on gynekologi, joka asiaa on tutkinut) ja siitä ei taida suomeksi löytyä mistään oikein mitään, mutta jos englanti taittuu niin linkkiä alkaa löytyä. Metodi toimii vain varhaisultran aikana eikä enää myöhemmillä viikoilla.

Tässä yksi hyvä linkki asiaan: http://www.olivetreemidwifery.com/?p=208
 
Tietääkö joku mikä on aikaisin viikko jolloin 4d-ultrassa näkis sukupuolen? :) Ollaan siihen menossa, heti kun tiedän millä viikoilla kannattaa mennä :)
 
Mä oon ehkä enemmän ajatellut poikaa, mutta tytölle on nimi valmiina :D. Miehellä on 10-vuotias poika ja hän on kallistunut enemmän tytön kannalle. Mutta molemmille loppupeleissä ihan sama. Pääasia, että jompikumpi tulee ja on terve <3.

Työkaveri sanoo, että tyttö koettelee äitiä raskausaikana kovemmin...
 
Takaisin
Top