sukupuolen ennustamista

Nipsu86

Vauhtiin päässyt keskustelija
Löysin jostain palstalta listan taikauskomuksista, joiden avulla voisi ennustaa tulevan vauvan sukupuolen. Ajattelin, että olisi hauska kertoilla ja arvuutella, kumpi sieltä on tulossa ja heinäkuussa sitten katsotaan, pitävätkö nämä "vanhan kansan viisudet" paikkansa.[:D] Eli seuraavanlaisia juttuja löytyi (osa kopioitu suoraan helistin.fi:n sivuilta):

1. Korkealla vai matalalla
Jos vatsasi on kovin ylhäällä, vauva on todennäköisesti tyttö. Jos taas alhaalla, tulossa on poika.

2. Sydämensyke
Legendan mukaan yli 140 sykettä minutissa tarkoittaa tyttöä ja alle 140 poikaa.

3. Makea ja hapan
Himoitsetko jäätelöä joka päivittäin? Jotkut uskovat, että se tarkoittaa tyttölasta. Jos mielit taas kaikkea suolaista ja hapanta, tulossa on poika. Jos himoitset juustoa ja lihaa, kasvaa masussa poika, hedelmien himo tietää tyttöä.

4. Parillinen vai pariton
Legendan mukaan Maya-intiaanit määrittelivät vauvan sukupuolen äidin iästä synnytyshetkellä ja synnytysvuodesta. Jos molemmat luuvt ovat joko parillisia tai parittomia, tulossa on pikku-prinsessa. Jos toinen luvuista on parillinen ja toinen pariton, luvassa on pikku-prinssi.

5. Iho
Jos naamasi kukkii kuin kevätniitty, voit syyttää siitä tulevaa tyttö-vauvaa. Uskomuksen mukaan tyttö vie äidiltään kauneuden, joten siitä finnit. Poika saa äidin säärikarvat kasvamaan raskauden aikana nopeammin, tyttö ei karvoihin vaikuta. Poikavauva saa äidin käsien ihon myös kuivumaan, tyttö tekee ihosta pehmeämmän.

6. Sormustesti
Ota kihlasormuksesi (tai muu sormus) ja pujota se naruun. Roikota sormusta narussa vatsasi päällä. Jos sormus pyörii ympyrää voit odottaa poikavauvaa, edes-taas -liike ennustaa tyttövauvaa.

7. Pahoinvointi
Olitko todella pahoinvoiva ensimmäisen kolmanneksen aikana? Tai oletko vielä? Merkit viittaavat tyttölapseen. Vähäinen tai olematon pahoinvointi viittaa taas poikaan

8. Jalat ja paino
Äidin jalkojen kylmeneminen ennustaa poikaa, samoin kuin isän lihominen raskauden aikana. Jos äidin ylimääräinen paino kertyy eteen, on odotettavissa poikavauva, painon kertyminen vyötärölle ja takapuoleen ennustaa tyttöä.

9. Rinnat
Jos rinnat kasvavat heti raskauden alussa, on odotettavissa tyttö. Jos oikea rinta kasvaa enemmän, on tulossa poika ja jos vasen kasvaa enemmän, kasvaa masussa tyttö.

10. Kiukku

Tyttö tekee äidistään kiukkuisemman, poikaa odottava pysyy tyynenä.

Mulla oli esikoisesta melkein kaikki ns.poikaoireet..olin itekkin 100% varma et on poika mut neitihän sieltä sit tupsahti [:)] pitääpi kattoo miten on tän uudemman pirpanan kans [:)] 

Mulla myös esikoisesta melkein kaikki poikaoireet ja poika tuli nyt melkein kaikki tyttöoireita, saa nähdä kuinka käy [:D]

Mulla 4/10 ennustuksista osu kohdalle tytön puolesta nyt kun kävin läpi noita vaihtoehtoja. Meille olisi pitänyt siis testien mukaan tulla poika...vaan tulipa tyttö[:D]. No ei se mitään koska "tiesin", että tyttö tulee, ja tämän "tiedon" sain jo hyvissä ajoin.

Tässä toisesta olen lähes 100 varma, että on poika. En kyllä laita kuitenkaan rahoja likoon vielä tässä vaiheessa [;)]...

Tää on ihan loistava juttu.Kiva seurailla tilannetta,saa nähä miten käy.Meillä on jo tyttö sekä poika,kiva vertailla.Nyt olen vasta raskauden alussa.Täytyykin viikkojen kuluessa tarkastella kumpi olisi tulossa..[:)][:)]

mulla ei ollu mitään oireita  mutta otettiin selville sukupuoli viimeksi, nyt ei haluta tietäää <3[:)]

Ensimmäinen raskaus alkoi selvillä oireilla jo ennen plussausta, ja rinnatkin turpos samantien. Pahoinvointi oli päivittäistä. Nyt taas ei ole ollut oireen oiretta. Ensimmäinen lapsemme on tyttö ja itsellä oli siitä koko ajan vahva aavistuskin. Eli jos tämä raskaus menee hyvin ja saamme lapsen, nyt alkumetreillä veikkaisin ehdottomasti poikaa niin erilaiset ovat ensimmäiset viikot olleet :)

Ensimmäisellä kerralla luulin että masussa asuu vilkas poika, sillä vauva oli tosi liikkuvainen. Maha myös kasvoi eteen, ei sivuille. Pahoinvointia ei ollut eikä naama kukkinut, mutta tyttö tuli. Sen verran masu toiminta antoi vinkkiä että tyttö on vieläkin äärimmäisen kova touhottamaan. kohta 1 v 4kk ja paikallaan pysyminen voidaan laskea sekunneissa ei minuuteissa[:D]

Poikaa puoltaa: suolaisen himo, kiukun puute, pahoinvoinnin puute, ikä parillinen, vuosi pariton
Tyttöä puoltaa: tissien kasvu.

Hauskaa kyllä tällainen arvuuttelu.

näitähän on kaikenmoisia[:)]
Uskoo ken tahtoo[:)][:)][:)]

Santsu; ihana sinun esikoisesi[:D][:D][:D] Meidän Turo-Eemilistä tulee aivaan varmaan samanlainen joka ei pysy paikallansa sekunttia kauempaaa[:D] ja aivan on täysin siinä isäänsä tullu meillä[:D][:D][:D][:D] no ainakin on terve lapsi kun on niin eläväinen[:)] Meillä kans oli jo masussa tosi eläiväinen poika[:)]

Meillä voisi olla kumpi vaan! Poikaa puoltaa pahoinvoinnin puute, kiukun puute, parillinen ikä ja pariton vuosi, suolaisen himo. Tyttöä taas puoltaisi rinnat ja iho emoticon  
Hauskaa arvuutella mutta päätettiin ettei haluta tietää etukäteen. Molemmat ovat erittäin toivottuja emoticon

Tän testin mukaan mä sain 9 /10 kun en tuota sormus juttua tehnytkään! :) 

Jotenki musta muutenki tuntuu että sieltä tulee poika... Saapa nähä!

Ilman sormustestiä mulle tuli tulokseksi 7/9, joka puoltaisi poikaa. Tunne pojasta mulla on ollut alusta asti kyllä vahvempi kuin tytöstä. Yllätyn kyllä, jos käy ilmi, että odotan tyttöä.. :)

Meillä oli viimeneuvolassa pikkukakkosen sydänäänet 159 ja Turo-Eemilillä oli samoilla viikoilla 145. Joten siitä mietin, että olisiko tyttö <3 ? Tai oikein vilkas poika :D
Toki jos vertailee, niin oireet olleet muuten samat, paitti nyt tosiaan syön sitä makeaa ja viimeksi suolaista.... mutta tiedä tuota....

7/10 tytön puolesta. Tosin sykkeet esim. on olleet 130-150. Ei sillä, että niistä nyt voisi mitään päätellä.. :)
Ensin minulla oli vahvasti tyttöolo, nyt en enää tiedä. Voisi olla kumpi vaan. Aiemmin toivoinkin tyttöä enemmän, nyt ei ole niin väliä. Eli ehkä se vaikuttaa siihen olotilaankin.. :)

No, olkoon kumpi on, niin vilkas vipeltäjä sieltä ainakin on tulossa!

Tähän on hauska nyt vastata kun on nämä ennen raskautta arvuuttelut ja taikauskot ja nyt sitten rakenneultra takana :)

1. Korkealla vai matalalla

Jos vatsasi on kovin ylhäällä, vauva on todennäköisesti tyttö. Jos taas alhaalla, tulossa on poika.

Masu selkeästi ollut kokoajan alhaalla :)

2. Sydämensyke

Legendan mukaan yli 140 sykettä minutissa tarkoittaa tyttöä ja alle 140 poikaa.

Meillä ollut kokoajan syke 150, ja poika tulossa, joten tähän en luottaisi ;)

3. Makea ja hapan

Himoitsetko jäätelöä joka päivittäin? Jotkut uskovat, että se tarkoittaa tyttölasta. Jos mielit taas kaikkea suolaista ja hapanta, tulossa on poika. Jos himoitset juustoa ja lihaa, kasvaa masussa poika, hedelmien himo tietää tyttöä.

Himona alusta alkaen Granny smithin vihreät omenat ja kaikki kirpeä. Ei makean himoa...

4. Parillinen vai pariton

Legendan mukaan Maya-intiaanit määrittelivät vauvan sukupuolen äidin iästä synnytyshetkellä ja synnytysvuodesta. Jos molemmat luuvt ovat joko parillisia tai parittomia, tulossa on pikku-prinsessa. Jos toinen luvuista on parillinen ja toinen pariton, luvassa on pikku-prinssi.

Äidin ikä synnytysvuotena 26 ja vuosi 11 :) Ja prinssi tulossa...

5. Iho

Jos naamasi kukkii kuin kevätniitty, voit syyttää siitä tulevaa tyttö-vauvaa. Uskomuksen mukaan tyttö vie äidiltään kauneuden, joten siitä finnit. Poika saa äidin säärikarvat kasvamaan raskauden aikana nopeammin, tyttö ei karvoihin vaikuta. Poikavauva saa äidin käsien ihon myös kuivumaan, tyttö tekee ihosta pehmeämmän.

Jaahas...kyllä ne näpyt pamahti tän herrankin kanssa :D

6. Sormustesti

Ota kihlasormuksesi (tai muu sormus) ja pujota se naruun. Roikota sormusta narussa vatsasi päällä. Jos sormus pyörii ympyrää voit odottaa poikavauvaa, edes-taas -liike ennustaa tyttövauvaa.

Mummo tehnyt k.o testiä iät ajat kaikille ja aina ollut oikeassa...Nyt minä menin ja rikoin hyvän putken. Mummo ennusti tyttöä...poika tulossa. Meidän perheessä tuossa testissä tuo ympyrä on meinannut tyttöä ja heiluri liike poikaa. Sormuksen sijaan on käytetty neulaa :)

7. Pahoinvointi

Olitko todella pahoinvoiva ensimmäisen kolmanneksen aikana? Tai oletko vielä? Merkit viittaavat tyttölapseen. Vähäinen tai olematon pahoinvointi viittaa taas poikaan

Pahoinvointia ei olleskaan :)

8. Jalat ja paino

Äidin jalkojen kylmeneminen ennustaa poikaa, samoin kuin isän lihominen raskauden aikana. Jos äidin ylimääräinen paino kertyy eteen, on odotettavissa poikavauva, painon kertyminen vyötärölle ja takapuoleen ennustaa tyttöä.

Kyllä painoa kertyi kaikkialle :D

9. Rinnat

Jos rinnat kasvavat heti raskauden alussa, on odotettavissa tyttö. Jos oikea rinta kasvaa enemmän, on tulossa poika ja jos vasen kasvaa enemmän, kasvaa masussa tyttö.

Molemmat turposivat alusta alkaen kuin ilmapallot!

10. Kiukku

Tyttö tekee äidistään kiukkuisemman, poikaa odottava pysyy tyynenä.

Ihan normi olen ollut ;D Ei mitään kummempaa draamaa...

Tyttö fiilis taas..ja sormustestikin heilui edestakaisin.

Aiemmat lapset:
Poika
Tyttö
Tyttö
Tyttö

kaikista menneet sormustestitkin niinkuin pitääkin...

ginessa: mullakin koko ajan vahva tyttö tunne ja  KYLLÄ; me todella saamme pienen prinsessan <3

Takaisin