Suihkuun vauvan kanssa

morkai

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ooteks te käyny ihan suihkussa vauvan kanssa?
Ite haluisin kokeilla mennä suihkuun muksun kanssa, mutta vähän mietityttää.. Kun sairaalassa sanoivat kylvetyksestä, että pitää varoa ettei korviin mee vettä..mut suihkussa sitä on ehkä vähän vaikeaa vältää, tai sit mä en vaan oo viel keksiny miten sen voi välttää..

Mutta siis uskoltaisko nuo pojat jo ottaa suihkuun mukaan vai kannattaisko vielä jokunen aika odotella?
 
Me ollaan käyty kerran suihkussa vauvan kanssa. Otin vaan vauvan syliin ja sitten suihkuttelin vettä päälle, ei siis pidetty sitä suihkua siellä ylhäällä telineessä vaan toisessa kädessä. Vauva ainakin tykkäsi kovasti :)
 
Moikka! Ehdottomasti voi viedä suihkuun kun vaan varoo juuri päätä eikä laita sitä veden alle ja tietenkin täytyy olla varovainen vauvan liukkauden kanssa. Me ainakin ollaan nautittu suihkuista koko vauva aika (Anteeksi kun hyppäsin ihan väärään foorumiin)
 
Itselläni kohta 6kk vanha vauva, ja ollaan käyty suihkussa yhdessä.Otan saunasta penkin suihkuun ja istuskelen siellä vauva sylissäni, tykkää kovasti. Poika kääntyy katsomaan aina päin ja hymyilee valtavasti. emoticon Olen kyllä laskenut vettä ihan suoraan päähänkin, tietenkin niin että korviin ei valuisi paljoa ainakaan vettä. Kylvettäminen ammeessa alkaa olemaan jo hankalaa tuon meidän vilperin kanssa, kun liikkuu niin vietävästi.  Ja kyllä siinäkin korvbiin varmaan menee vettä, kun välillä molskii ja polskii niin että katto ja lattia ihan märkänä.
 
Meillä neuvolantäti nimenomaan ohjeisti, että voi mennä suihkuun kylvettämisen sijasta. Ja vinkiksi antoi tuon saman kuin joku muukin tässä, eli tuoli alle!
 
Okei, eli suihkuun voi mennä... entä uskoltaako päätä kastella sillä suihkulla vai pitääkö olla paskat housussa siitä että korviin ei sais mennä vettä? Onko siitä kuinka suuri haitta jos sinne korviin menee vettä suihkun aikana?? Kuuklettelun jälkeen sain ainakin sellasta selville että se ei aiheuttais mitään korvatulehduksia tai mitää...
 
me ollaan tytön kans käyty suihkus ku tuntuu että sielä viihtyy kans hyvin. että rohkeesti vaan :) ja noista korvista, eihä niihin nii kauheesti suihkuss mee vettä että tuskin haittaa on. voiha sitä punkaski mennä :) kuivaa vaan korvia pesun jälkee
 
Mäkään en kyllä ole kokenut ongelmaksi sitä että menee vettä korviin, mutta meidän pikkunen on vähän niin kuin säikähtänyt jos valutetaan vettä suoraan päähän. Nyt ehkä jo hieman tottumassa. Ja jopa tykkää
 
Meillä on semmonen suihkukantoliina, kerran kokeilin ja siinä viihtyi vaikka normiliinassa ei! Ollaan myös suihkuteltu niin, että istun lattialla ja se on mun sylissä, tykkää. Olen suihkuttanut myös päätä varovasti, sitä vartenhan korvalehdet on ettei korvakäytävään valuisi vesi... Ei tietty suoraan korvaan voi suihkuttaa! Mut päältä päin. Kastellaanhan kylvyssäkin päätä eikä se vesi korvasta mihinkään aivoihin mene. :D
 
Niin siis miksi korviin ei saisi mennä vettä? 3kk:n iässähän saa aloittaa vauvauinninkin ja väkisinkin siellä korvat kastuu... Eikös vauvalla oo samalla tavalla tärykalvo korvakäytävän päässä suojaamassa sisäkorvaa?
 
Niin siis miksi korviin ei saisi mennä vettä? 3kk:n iässähän saa aloittaa vauvauinninkin ja väkisinkin siellä korvat kastuu... Eikös vauvalla oo samalla tavalla tärykalvo korvakäytävän päässä suojaamassa sisäkorvaa?
 
No tätä minäkin oon miettiny et miks korviin ei sais vettä mennä... Ehkä mä tänään kokeilen mennä toisen pojun kanssa suihkuun, jos vaikka viihtyis.. :D
 
Meill' käy poitsu isin kanssa suihkussa, saunasta haetaan penkki ku mua jotenki hirvittää jos seisoo sen vauvan kaa ku kuitenki tulee nii liukkaaks. Ite en uskalla ees penkin kanssa ottaa suihkuun, oon ehkä vähä hermoheikko :) Tykkää kyllä kauheesti olla suihkussa, siellä silmät selkosellaan killittelee ja ihmettelee..
 
meillä suihkutellaan lähes joka ilta, tyttö tykkää siitä ihan hulluna. Kylpeminen ei oo yhtään niin kivaa. Mutta itse en mene samalla suihkuun vaan laitetaan pehmeä hoitoalusta saunan penkille ja siihen päälle vielä harso ettei oo liukasta. Kaulapoimutkin saa tosi hyvin pestyä juoksevan veden alla :)
 
Mekin käydään joka päivä suihkussa. Kun on niin kuuma, ei jaksa kylvetä ammeessa, hikissä ollaan kaikki sitten. Minä pesen itseni ensiksi, sitten mies antaa vauvani syliin. Suihkun alle molemmat seisotaan ja nautiskellaan. Vauva yrittää niellä vettä, se on todella hauska, kun hänen kielensä käy huulen ympäri. Niin pieni ja jo yrittää pelleillä.

Eikä mitään varallista, jos mene vettäkin korviin. Kuivataan ja sillä siisti.
 
Me käydään suihkussa niin et meil on puutarhatuolit mil istutaan ja pojut on sylissä.. Kyllä ne tuntus suihkusta tykkäävään, eivät huuda olleskaan siellä ellei sitten nälkä satu yllättämään! :)
 
Mä hain eilen sen semmosen pehmosen kylpytuen missä on froteekangas päällä ja se on niinku sen kankaan varas siinä ja koitin tänään laittaa sen punkkaan ja vettä sinne, tyttö peräs. Eihän toi viiihtyny ollenkaa ku ei saanu jalkojaan suoraksi, (pitäis hakee parempi punkka, nyt on toi ikean oma) ite siinä sit mietin että mitä mä keksin, nooh, mies tuli suihkuun antamaa mulle sen tuen ja laitoin sen lattialle ja niin vaan tyttö tyytyväisenä makoili siinä ja minä suihkuttelin vettä :) Toi oli kyllä aivan loistava tonne suihkuun, ei tarvi pitää sylis ja pelätä että tippuu :) Jalkojeni välis pidin tukea ja siinä tyttö suihkutteli tyytyväisenä :)
 
Takaisin
Top