Streptokokki

Minulla todettiin toisessa raskaudessa lääkärin tekemässä synnytystapa arviossa. Ei vaikuttanut synnytyksen kulkuun, antibioottia laitettiin synnytyksen alkaessa. Vauvaan ei onneksi tarttunut.
 
Odotan esikoista ja testi todettiin positiiviseksi tuossa jotain viikkoja sitten. Onneksi neuvolan henkilökunta on osaavaa ja rauhoitteli jo etukäteen että tämä on asia mihin ei voi itse vaikuttaa ja tähän saa antibiootit sitten synnärillä, ilman näitä tietoja olisi voinut iskeä jos jonkinmoinen ahdistus tästä(kin) asiasta :rolleyes:
 
Kahdesta ekasta negatiivinen, kolmas syntyi niin nopeasti ettei pikatestin vastaus kerennyt tulla. Oli positiivinen, mutta vauva ei saanut tartuntaa ja varuilta iskivät antibiootit minulle suoneen ennen syntymää kun huomasivat että syntyy nopeasti.
 
Streptokokki C (jos ny muistan ton kirjaimen oikein) todettiin verikokeissa. Kyseinen ei ole vauvalle vaarallinen, mutta äidin altistaa kohtutulehdukselle. Ei vaikuttanut muuten, kuin että synnytyssaliin porhaltaessa iskettiin antibioottikanyyli kämmenselkään. Salissa oltiin vaan tunti ennen ku vauva oli ulkona, mutta olin neuvolassa jo etukäteen kysellyt että vaikuttaisko kanyyli liikkumiseen yms. ja sieltä oltiin rauhoiteltu, että saan kyllä vaellella ja supistella ympäriinsä tippatelineenkin kanssa(itseä siis ahdisti ajatus paikallaan olosta jos mieli tekisi liikkeelle). Kuulemma myös suihkuun pääsee tipan kanssa jos sitä kättä ei kastele.
 
Esikoisesta ja kakkosesta molemmista ollut ja olen antibioottitipassa ollut synnytyksen ajan.
Kolmannesta ei ollut. :)
 
Takaisin
Top