Spotify wrapped - mitä kuuntelit eniten?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Spotify tarjoilee taas koostetta tämän vuoden kuunteluista. Mitä sinä olet kuunnellut eniten? Vai pitääkö kärkisijaa lasten suosikit?

Itselläni ykkösartistina on ikisuosikkini Apulanta. Muu kuuntelu onkin paljon rikkonaisempaa, mutta top 5 genreinä on suomalainen rock, vaihtoehtorock, europop, sinfoninen metalli ja suomalainen pop.

Nuorempi minä olisi järkyttynyt siitä, miten vähän musiikkia nykyään kuuntelen, ja yllättäen lasten synnyttyä vieläkin vähemmän. 😬 Wrapped siis heijastelee mulla aika paljon kunkin vuoden tapahtumia ja yksittäisten biisien luukuttamista, kun ei ole mitään vakiojuttuja mitä kuuntelisin jatkuvasti.

Ykkösbiisi on tänä vuonna Det gåtfulla folket, jota olen soittanut lapsille synnäriltä asti, enimmäkseen tosin kuitenkin laulan tätä itse.

Mun musameininkiä kuvastaa ehkä aika hyvin, että top 5:n viimeisenä on Monty Pythonin Always Look on the Bright Side of Life, jota kuuntelin tasan yhtenä päivänä koko vuonna, mutta silloin puoli tuntia putkeen. Päivä oli 11.7. ja paikkana synnytyssali 🤣

Muokattu viimeksi:
Mulla oli neljättä vuotta putkeen mitä kuuntelin eniten Chris Webby, siis vähän tuntemattomampi rap artisti Amerikasta. Joskus hänen musiikkia kuulin kun oli joku kappale DMX:n kanssa. 😅 Josta myös tykkään hirveästi. Tänä vuonnakin DMX siis toisena... Chris Webbyn top 0,1% kuuntelijoista kolmatta vuotta putkeen myös. Joka ilmeisesti aika saavutus? Yllättäen ikisuosikki Tupac ei ollut top 5:ssä. Top genre oli alternative hip hop. 😂 Kuunnelluin biisi oli kyllä Janelle Monaen don't judge me. Hän oli sitten tosin sijalla kolme top artisteista.

The Sounds, The All-American Rejects ja The Interrupters pitävät kärkisijaa. The Soundsin kuuntelijoista 0.05%joukossa sijalla 673 maailmassa. 😄 Makuni on kuulemma sanoin kuvaamaton 229genrellä, joista ykkössijaa pitää skate punk. Podejakin on tullut kuunneltua ihan riittämiin. Töissä kuuntelen tosi paljon Spotifysta sekä musiikkia että podcasteja. Puheenaihe ja Freakonomics Radio pitävät podeissa ykkössijaa. Tuo Freakonomics Radio on ihan suosikki. Puheenaiheessa vähän haastattelut tökkivät, mutta heillä on mielenkiintoisia vieraita.

Nuorempi minä olisi järkyttynyt siitä, miten vähän musiikkia nykyään kuuntelen, ja yllättäen lasten synnyttyä vieläkin vähemmän. 😬 Wrapped siis heijastelee mulla aika paljon kunkin vuoden tapahtumia ja yksittäisten biisien luukuttamista, kun ei ole mitään vakiojuttuja mitä kuuntelisin jatkuvasti.

Mullakin musiikin kuuntelu vähentyi radigaalisti esikoisen synnyttyä. Mutta pikkuhiljaa se on taas lisääntynyt. Lasten kuullen ei hirveästi pysty kuuntelemaan (varsinkaan esikoinen ei arvosta äidin musiikkimakua) ellei sitten valita vuorotellen melkein sovussa kuunneltavaa kappaletta. Mutta kuuntelen musiikkia usein siivotessa, foorumista huolehtiessa, iltaisin kun lapset on nukkumassa ym.

Mun (meidän) suosikkiartistin paikkaa piti Puistopartio 😂😂😂 mut oon vasta top 4 % fani hieman vajaalla 500 minuutillani, että toisissa perheissä luukutetaan meitäkin enemmän niitä 😂

Mä oon vähän semmonen, että jos löytyy joku biisi mikä kolahtaa sillä hetkellä, niin saatan kuunnella samaa biisiä parikin kertaa putkeen päivittäin, kunnes kyllästyn. 🙈 Luin kesälomalla kirjan ja katsoin sarjan Daisy Jones & Sixistä, jonka myötä aloin kuuntelemaan paljon Fleetwood Macia. Sen huomasi tuosta listalta. Fleetwood Macin Silver Springs oli ykkösenä kappaleista. Olin kuunnellut sitä 35 kertaa. Muuten aika rokkipainotteinen lista.

Mun (meidän) suosikkiartistin paikkaa piti Puistopartio 😂😂😂 mut oon vasta top 4 % fani hieman vajaalla 500 minuutillani, että toisissa perheissä luukutetaan meitäkin enemmän niitä 😂
Täällä oltiin Puistopartion top 2% faneja 904 minuutin kuuntelulla 😆😂 Ja kyllä, oli meidän kuunnelluin yhtye tänä vuonna 😁

Mä en nyt oikein luottanut tuohon, koska se väitti että olisin kuunnellut eniten Happoradiota. Kuuntelen sitä kyllä muutaman kerran vuodessa, mutta en nyt noin paljoa sentään! Luulen että se on jäänyt jotenkin "päälle" kun olen autossa kuunnellut enkä ole erikseen sitä pausettanut tai sammuttanut kun olen autosta lähtenyt.

Takaisin