Soseilut ja sormiruokailu

Mä käytän paljon laakerilehtiä. Niistä tulee paljon makua varsinki keittoihin ja liemiin :) ja kokonaiset pippurit. Helppo noukkia pois lasten annoksista. Muita mausteita harvemmin käytän. Sit on kasvikset lisänä
 
Mistä Warheart ostat tuota ruususuolaa? Oon ennenkin kuullut puhuttavan mutta en oo ainakaan tavan marketeista löytänyt.
 
Kiitos hyvistä maustevinkeistä, ei muuta kun kokeilemaan rohkeasti :) mausteita kaapista kyllä löytyy tosi paljon mutta jotenkin keittojen kohdalla jämähtänyt tekemään kaiken fondi pohjaan joten tyhjää löi mutta nyt jo sain teidän vinkeillä ideoita eri keittoihin :) on kyllä hyviä noi keitot, maukkaista kevyitä ja edullisia.
 
Mistä Warheart ostat tuota ruususuolaa? Oon ennenkin kuullut puhuttavan mutta en oo ainakaan tavan marketeista löytänyt.
Mä oon ihan prismasta tai s-marketista ostanut :) Myydään sirottimessa ja sitten pussissa semmosta isompaa kidettä ja ihan hienona suolana, vai miten nuo nyt sanotaankaan :D
 
Kantsii muistaa et syö riittävästi normi jodioitua suolaa kanssa. Itse siis :) Kuinkahan sitä suolaa sitten aletaan lisään tässä kun vauvelit täyttää vuoden?
 
Monivitamiinissa on meillä jodia, normaalia suolaa en suuhuni laita.. Aikaisemmin löytyi jodioitua merisuolaa, jossa oli vähemmän natriumia, mutta eipä ole nyt meidän Prismassa näkynyt. Ruususuola sisältää luonnostaan jodia jonkin verran.

Lisätään nyt vielä, että jodioitua suolaa pitäisi syödä teelusikallinen vuorokaudessa, että saisi riittävästi jodia, kun taas natriumin saantimäärä paukkuu yli jo melkeinpä 1/5 teelusikallisesta. Jodia saa jonkin verran kananmunista ja maitotuotteista, sekä merikaloista, reilummin tietysti merilevästä ja merilevävalmisteista, joita tosin ei lapsille suositella tai raskaana oleville. Jodia löytyy myös tippoina, jos ei koe monivitamiinille tarvetta, mutta kannattaa tarkastella myös seleenin määrä ravinnossa ja oiskohan ollut rauta, sekä a-vitamiini.
 
Muokattu viimeksi:
Voiko kauramaito tuotteita antaa hapanmaitotuotteiden tilalle? Esim. Maustamaton kaurajugurtti? Meillä kun ei maitotuotteita kestä niin ajattelin jos niillä saisi vähä laajempaa ruokavalioo...
 
Sisu, voi antaa. Esikoisella oli maitoallergia ja käytettiin kauramaito tuotteita. Siihen aikaan joissakin kauramaito merkeissä oli ettei suositella alle3-vuotiaille, eli kantsii kattoo pakkauksesta.
 
Neuvolatäti sanoi, että kauramaito ok (kunhan ei korvaa äm tai korviketta). Jossain kaurajugurteissa huomasin muuten pektiiniä tai jotain muuta, mitä kannattais välttää.
 
Nonniin, oon yosan maustamatonta kaurajugurttia antanu ja se sopii hyvi Sisuki tykkää siitä iha hirveesti Kauramaitoa ei vielä juotavaksi oteta eli ei korvaa korviketta mutta kiva kun on jotain jugurttimaista antaa ja voi ruuanlaitossa käyttää...
 
Oletteko antanut säilyketonnikalaa?
 
Air4m, minä annoin vloppuna mun tonnikalasalaatista hieman tonnikalaa neidille. Ei tullu mitään erikoista, ja tykkäs kovin :)
 
No kun mekin päädyttiin sitten säilykkeeseen, kun risottoa tehtiin koko perheelle. Valittiin vaan purkki vähän tarkemmin. Normitonnikalassa saman verran suolaa, kuin ruisleivässä ja löytyi myös vähäsuolainen purkki. Poika tykkäsi kyllä risotosta vaikka olikin sieltä pääosin kasvikset :Heartred
 
Oletteko antaneet pikkuisille vielä keksejä? Tekis mieli antaa, mutta mikähän olisi turvallisin vaihtoehto? Tai onko joku tehnyt itse? Reseptejä otetaan vastaan :-)
 
Me tehtiin pipareita ja annoin sannin maistaa, ei tykänny:D muita ei ookkaan sit maisteltu...
 
Mun mummin luona on tyttö syönyt semmoisia vesikeksejä, eli lähinnä siis vettä, jauhoja, suolaa ja rasvaa sisältävät. Sokeri"herkkuja" ei olla koettu tarvetta noin pienelle antaa, ehtii sitten isompana :D
 
Puuroo, marjoilla tai hedelmällä:) aamuin illoin siis... Sillon tällöin saataa olla jugurttia tms, leipää on turha antaa kun Sanni sitä saa syötyä... Apinaevästä/puuromuffineita on ehkä kerran viikkoon:)
 
Takaisin
Top