Soseet

ehkäpä

Satasella mukana keskusteluissa
Noniin. Meillä aletaan maistelee isolle pojalle soseita ja haluttais neuvoja ja kokemuksia ruuan määrästä ja sen määrästä suhteessa maitoon...

Kiitoksia etukäteen!
 
Siis pienillä makuannoksilla lähdetään, ja yhtä lajia kerrallaan allergioiden kartuttamiseksi jos oireita ilmaantuu. pieniä lusikallisia muutaman kerran päivässä. Maito määrä pysyy pitkään samana kuin ennenkin, koska soseen määrä on niin pieni. Meillä aloiteltiin maistelua luumulla ja itse tehdyllä bataatilla. Pikku hiljaa annoksia voi suurentaa ja uusia makuja ottaa kehiin. Ensin hedelmä/marja/juures-soseet, ja sitten viljoja yksitellen, lihaa ja kananmunaa. maistattaa aina pari-kolme päivää uutta makua että sopii ipanalle.

Siitä se sitten lähtee.. toisilla helposti ja toisilla vähän hitaaammin. Meidän neidille on maistunut aina kaikki, eikä allergioitakaan ole onneksi tullut! Nyt 8,5kk ja alkaa ihan OIKEAN maidon maistelu [;)]
 
Olen aloittanut samanmoisen keskustelun tuonne 'Sitä sun tätä vauvaperheen elämästä' osioon, vilkaisepa sitä joskos saisit hyviä vinkkejä!! Itse ainakin sain 'kädestä pitäen' lähestulkoon.. [;)] Keskustelu jatkuu siellä edelleen vauvojemme kasvaessa eli on tulevaisuudessakin toivon mukaan avuksi. Meni vaan pahus vie vähän väärään paikkaan koko aihe...!
 
Mites noiden soseiden maistelun aloituksessa, ostin nyt mangopilttiä ja kuningatarta; lukee että valmiita käytettäväksi mutta tuossa kuulin tuttavalta että hän ainakin lämmitti niitä.. ?? Menin ihan sekaisin sitten siinä, joten kertokaas miten siellä teillä on tehty? :)
 
Takaisin
Top