Sopivien ja mukavien rintaliivien ostamisen vaikeus

Lilyofthevale

Sukkela juttelija
Joulumammat 2018
Osuipa tuossa nettiä selaillessa taas silmään juttu aiheesta "Näin ostan sopivat rintaliivit" tms. Näitä välillä aina tulee vastaan ja pointti yleensä on, että naiset eivät tunne omaa kokoaan ja siksi ostavat väärän kokoisia. Käytännössä vaan isompirintaisen on aika mahdotonta löytää sopivia kohtuu hintaan. Markettivalikoimasta ei ikinä löydy kokoa DD ilman että ympärys mitta olisi tosi iso. Oon nyt viimeisimmän synnytyksen jälkeen käyttävänyt joko urheilutoppityyppisiä ja H&M:stä ostettuja imetysliivejä (jotka ei juuri tue mutta ei hierräkään). Kaarituelliset rintaliivit on alkaneet tuntua ihan hirveitä kidutusvälineiltä, kun niistä on tottunut pois ja myös tuo trendi, että kupit ovat koko topatut, ärsyttää pahasti. Niiden on kai tarkoitus tukea, mutta minusta ne tuntuvat haarniskamaisilta päällä ja jos vähänkin nojaa eteenpäin, rinnat pullahtavat ulos ja asettelepa niitä takaisin paikalleen ihmisten ilmoilla. Balconette malliset ovat mahdottomuus samasta syystä.
Joskus vuosia sitten kävin Usassa ja siellä löytyi isompiakin kokoja ja ostin tosi ihanat urheiluliivit, joissa oli "bounce control", mutta ne tuli käytettyä loppuun vuosia sitten. Kertokaa jos on vinkkejä isohkorintaiselle, mistä löytää mukavia ja suht edullisia liivejä!
 
Tutun oloinen kirjoitus, olisin melkein voinut kirjoittaa itse! Tosin suosin nimenomaan kaarituettuja ja koko toppauksella olevia liivejä, juurikin syystä että tuntuu siltä että saa tukea raskaille rinnoille. Samasta syystä haluaisin liiveihin aina mielellään kolme hakasta, kaksi tuntuu niin kevyeltä. Ja toi on kyllä ikuisuusongelma, että ei mistään meinaa löytää 65/70 ympäryksellä ja E/F kupissa mitään, vaan jos kuppi on kookas, on automaattisesti ympäryskin. Jos löytääkin niin ei ainakaan ole kovin kauniita.
Olen ostanut lumingerieltä nyt viimeisimmät liivini, koska en ole löytänyt oikein muualtakaan. Hintaa toki on, laatu on ok. Paremmatkin voisi olla, mutta olen kyllä ihan pärjännyt. Koon kanssa oli kyllä silti vaikeuksia, kun imetyksen aikana kuppi muuttui vähän ja nyt imetyksen lopetettua on taas erilainen. Oon myös huomannut, että eri mallisissa ja eri valmistajan liiveissä koot on erilaisia!
 
Liiviliikkeistä kannattaa kytätä alennuksia, tietyn merkin esittelypäiviä ynnä muita tempauksia.
Sanon kyllä että kannattaa maksaa niistä hyvistä liiveistä vähän enemmänkin. Ne kestää pitempään kuin halvemmat markettiliivit.
 
Minulla ei varmaankaan ikinä ole ollut täydellisesti istuvia liivejä:oops: Nyt tuntuu tuhlaukselta hankkia, kun haaveissa on 20kg painonpudotus ja imetyskin saattaa loppua 1-2 vuoden sisään. Kyllähän sitä olisi varmaan paras mennä alan liikkeeseen. Kuppi pitäisi olla iso, enkä edes tiedä kuinka iso. Mutta järjellä ajateltuna, miksei sitä voisi edes käydä liikkeessä..
 
Hyvien rintaliivien löytyminen on kyllä lottovoitto, ja ne hyvät on sitten niin kovassa käytössä että melkein hajoavat lopulta käsiin.

Itse rakastan kaarituettomia t-paitarintsikoita. Ei saa olla pitsiä tai muuta ihmeellistä, ihan perussileä pinta. Sellaisten löytäminen vain tuntuu olevan erittäin vaikeaa. Minulla on myös aika "littanat" rinnat, eli kupit eivät saisi olla kovin korkeat. Nyt kun rinnat ovat kasvaneet esikoisen jälkeen ja sitä myöten kuppikoko, tuntuu kuin kaikkien liivien kupit on muuttuneet todella korkeiksi ja melkein kaikissa löytyy se inhottava pieni "sivutuki" (se kova tikku kyljen puolella). Ne poistan yleensä heti kotona jos löydän muuten sopivat liivit.
 
No nytpä tuli käytyä ihan alusvaateliikkeessä ja hyvä että kävin, olisin laskurien antamalla tuloksella ostanut aivan väärän kokoiset rintaliivit! Nyt on napakat ja kauniit uudet liivit. Ostin vain yhdet, sillä painonpudotus jatkuu ja koko varmaan tulee taas muuttumaan.
 
Tuttu ongelma. Rinnanympärys pieni kuppikoko heittelee riippuen painosta. Nyt raskaana ollessa käytän mukavampia imetysliivejä, joissa ei ole tukia. Liiveistä saa maksaa 50-60 euroa, jos ei satu olemaan tarjouksessa. Harva liike myy edes näitä kokoja, joten valinnanvaraa ei luonnollisesti ole paljon. Toki näissä laadukkaammissa liiveissä on se hyvä puoli niin kuin joku tuolla jo totesikin, että kestää pidempään.

Käyn säännöllisesti mittauttamassa oman kuppikokoni liikkeissä, sillä helposti tulee muuten ostettua aivan vääränkokoiset liivit.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top