Sopiva herkuttelu?

Krista87

Jostain jotain jo tietävä
Elikkäs mikä teidän mielestä on sellasta sopivaa herkuttelua??? [8D] Eli Kuinka usein/paljon/ja mitä teillä arvon leidiseni tapana herkutella? Varsinkin nyt näin raskausaikana....

Täällä tekis koko ajan mieli vaan "jotain hyvää" mutta yritän silti pitää tän herkuttelun jotenki hallinnassa. [:D]
 
Moikka!

Mä lähtisin siittä, että perusruokavalio on kunnossa ja liikuntaakin tarpeeksi, niin voi sitten herkutellakkin silloin tällöin (2-3 kertaa/vko)..
Itse ainakin huomasin että, kun syö säännöllisesti (5-6 ateriaa/pvä) terveellistä ruokaa, ei kovasti edes tee mieli herkkuja tai sitten on helppoa ottaa pari palaa suklaata/pieni jäde tms.
 
Oon samaa mieltä Kaikan kanssa, että jos muistaa syödä normiruokaa säännöllisesti, niin ei tee edes mieli mitään herkkumättöjä.

Muutaman kerran viikossa. Oon yrittänyt pitää karkkipäivän lauantaisin ja sitten jonkain toisena päivänä viikolla. Kerta-annos: suklaapatukka/100g karkkia/jäätelö, riittää ihan hyvin. Ennen raskautta meni kerralla 400g karkkipussi tai suklaalevy, mutta raskauden myötä määrät pienetyny, enkä edes kaipaa suurempia annoksia, vaan sen hemmotteluni saan noista pienistä määristä.

Suurin mieliteko on maraboun seasalt& almond& toffee -levy[8D] Senkin yritän syödä kahdessa erässä, vaikka onkin onneksi sellainen pienempi suklaalevy. Mansikat ja vanilijajäde on maistunut ja tavalliset korvapuustit. Irtokarkkeja oon syönyt aina silloin tällöin. Ja tietty Ben& Jerryn jäätelöt on ihan ykkösiä.  Ja nyt tekee kamalasti mieli herkkuja[:D]
 
Voi, muistan hyvin tuon herkkuhomman!

Minä kyllä söin viisaasti ja oikein ja terveellisesti viiskertaa päivässä. Mies piti siitä huolen. Seisoi sen yhdeksän kuukautta essu päällä keittiössä ja ruokki lastaan kantavaa naista :) rakkaudella! Kiitos hänelle siitä ja kokin ominaisuudesta...

MUTTA, eihän se tän mamman herrkuhimoja laantanut. EI. JOka kauppa reissulla oli pakko saada hedelmäkarkkeja, hedelmäkarkkeja, hedelmäkarkkeja...... viinirypäleitä.....viinirypäleitä....viinirypäleitä.... Olin niin NIRVANASSA siitä sokerista!!!! Ja päärynälimua on haettu ABC:ltä yölläkin.... niinkyllä kunnon pihvejäkin....

MUTTA sittenhän oli tietenkin pakko muuttaa käsitystä herkuista. (sokerirasitus sen kertoi) Onnesk tuli syksy ja sen sato. PORKKANAT kylmiä, rapeita ja PUOLUKAT!!!! Kovasti se teetti töitä mielikuvituksella, että sain muunnettua päässäni porkkanoista ja puolukoista herkkutaivaan. Mutta se kannatti!

JA TUOREKURKUSTA VALTAVAN KOKOISIA RAASTEVATEJA.....SIIHEN VALKOSIPULIA JA KERMAVIILIÄ....
 
 Jaahas... kun katsotaan tätä viikkoani taaksepäin, niin vähemmälläkin olisi varmaan pärjännyt. Maanantaina taisin syödä pari keksiä töissä, torstaina suunnitellusti päivällisen sijaan Subwayn leipä, perjantaina 9 irtokarkkia, lauantaina sokeritonta salmiakkia (100kcal), tänään kaksi palaa tummaa suklaata ja annos omena-myslipaistosta vaniljajäätelön kera. Vähän joka päivä tekisi jotain mieli... emoticon

Muuten kyllä pitäisi ruokavalion laadun olla hanskassa ja liikuntaakin tulee useampi tunti viikossa, joten en ole kovin huolissani. Mutta kuten sanoin, ei ihan joka päivä tarvitsisi!
 
Herkuttelu olis ihanaa vaikka joka päivä! Mutta =DD Noh, kaikkihan meistä sen tietää että siitä ei seuraa kuin sanomista. Olen pyrkinyt siihen, että viikonloppuisin saa herkutella, ja viikolla pyrin popsimaan pahimpiin himotuksiin hedelmiä. Tuore ananas, hyvässä kypsyysvaiheessa on ihan ehdottoman hyvä poistamaan makeanhimoja. Asumme vähän syrjässä, ja täällä ei onneksi ole ravintoloita minne mennä, joten kaikki ruoka mitä syödään, on kotona tehtyä, ja raaka-aineet mahd. tuoreita, ja ollaan koitettu minimoida lisäaineet. Yks mitä on pakko joskus saada, on greippilimppari.... Ihanaa. Karkkia ei tule onneksi vedettyä juurikaan, tuntuu enemmän menevän tuota ns. lohturuokaa. Viime vloppuna tehtiin hampurilaisia.. Noh, painolukemat ei ole vielä tähtitieteellisiä, sokerirasitustesti meni kirkaasti alle rajojen jne, että ei tässä ehkä ihan karmean huon otilanne ole, mutta kyllä heti kun vaan tilanne sallii imetyksen puolella, aloitan taas vähähiilarisen ruokavalion niin saan painon sinne lukemiin missä sen pitäisi olla...
 
Takaisin
Top