Sokeriton syyskuu

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Perustin tälle nyt oman ketjun, ettei huku painonpudotusketjun sisälle. :)

Aion siis pitää sokerittoman syyskuun ja hankkiutua samalla eroon sokerikoukusta, johon olen tässä kesän aikana itseni saanut. Minulla sokerista irtautumiseen toimii parhaiten tällainen kunnon kuuri, jonka jälkeen voin sitten jatkaa kohtuullista herkuttelua esim. kerran viikossa.

Mainostin suunnitelmaani painonpudotusketjussa, ja siellä oli ainakin joku kiinnostunut liittymään seuraan. Siispä ajattelin, että tänne sokerittoman syyskuun omaan ketjuun voisi jakaa ajatuksia herkkutauon sujumisesta ja vaikka vinkkejä terveelliseen herkutteluun. :)

Itse aion siis luopua kaikesta lisätystä sokerista syyskuun ajaksi. Tarkoitus on välttää myös suolaisia herkkuja, kuten sipsejä - joskaan en niitä kyllä muutenkaan juuri koskaan syö.

Kuka on mukana? :)
 
Minä ilmoittaudun kans mukaan! Oon pahemman luokan sokeri hiiri ja perso kaikella kaloriselle hötölle... jospa kk höttö vapaa katkaisisi mun himot joita olen suht hyvin saanut hillittyä:wink
 
Pitäisi varmaan hypätä mukaan. Pari viikkoa sitten yritin viikon ja sitten lipsuin. Tosin pari helpotusta täytyy itselle myöntää kun syyskuussa on kuopuksen 1v-synttärit ja sitten vielä rapujuhlat, mutta jos ainakin tämän jokailtaisen napostelun saisi kuriin... Nimimerkillä possumunkki ja cappuccino aamiaiseksi tänä aamuna... :depressed:
 
Pitäisi varmaan hypätä mukaan. Pari viikkoa sitten yritin viikon ja sitten lipsuin. Tosin pari helpotusta täytyy itselle myöntää kun syyskuussa on kuopuksen 1v-synttärit ja sitten vielä rapujuhlat, mutta jos ainakin tämän jokailtaisen napostelun saisi kuriin... Nimimerkillä possumunkki ja cappuccino aamiaiseksi tänä aamuna... :depressed:

Tule mukaan ja pidä kaksi suunniteltua poikkeusta. :) Mä olen aiemmin tehnyt vastaavia lakkoja juuri niin, että jos ko. kuulle on osunut joku juhla tms, niin olen sitten jo etukäteen päättänyt, että silloin joustan. Se toimii paremmin eikä tunnu repsahtamiselta niin kuin jos spontaanisti vain alkaa syödä herkkuja kesken kaiken.

Juuri se lähes jokapäiväinen herkuttelu on se, mistä yritän itsekin irtautua. Jotenkin kesä jäätelöineen teki herkuttelusta salakavalasti tavan. Annoin siihen ikään kuin luvan itselleni "koska nythän on kesä". Mutta kohta ei enää ole, joten aika pistää itsensä ruotuun. :rolleyes:
 
No niin, nyt se alkoi. Ajattelin samaan syssyyn tehdä muutenkin korjausliikkeen ruokavaliossani, kun kesällä lipsui myös niin, että söin liian usein vaaleaa leipää tumman sijaan jne.

Eilen oli viimeiset sokerilliset herkuttelut, ja niitä menikin melko paljon: jätskiä, karkkia ja pullaa. :oops: Toisaalta pyöräilin eilen 107 km, joten ehkä se ei niin haitannut. Mutta nyt jatkossa herkuttelukin tarkoittaa muuta kuin sokeria. Onneksi hyviä korvikkeita on olemassa. :)

Tänään tulee heti ensimmäinen haaste, kun ollaan menossa kahville vanhemmilleni, ja siellä tietysti pöytä notkuu herkuista. Aion kuitenkin pitää tiukan linjan ja syödä vain karjalanpiirakan kahvin kanssa. Samoin ensi sunnuntaina on kummipoikani synttärit, mutta sielläkin pitää tsempata ja olla sortumatta sokerihöttöön.

Aion jatkaa tällä linjalla nyt reilun kuukauden, lokakuun 3. päivään asti, jolloin lähden mieheni kanssa Roomaan. Siellä voi sitten vähän herkutellakin (ja sen jälkeen kohtuudella Suomessa, vaikkapa kerran viikossa). :)
 
En mäkään aio syynätä ihan joka tuotteen ravintosisältöä siltä varalta että joku prosentti löytyy sokeria, mutta olen ilman sokeriherkkuja, ja sokeroituja jugurtteja ym ei meillä syödä muutenkaan. Aika nollissa pitäisi sokerin saannin pysyä tällä reseptillä, mutta ihan fanaattiseksi en ala.

Ja mukaan mahtuvat kyllä sokerin vähentäjätkin. :)

Selvisin kahvipöydästä herkuitta. Nyt sokerihammasta kolottaisi, mutta syön iltapalaksi (sokeroimattoman) proteiinivanukkaan marjoilla.
 
Minä voin osallistua herkkujen vähentämiseen. Ihan nollalinjalle en mene. Pojan synttäritkin on syyskuussa ja muutenkin mielestäni satunnainen herkuttelu on nollatoleranssia parempi. Mutta vähentäminen olisi kyllä ihan tarpeellista. :rolleyes:
 
Tunnustan, ei vahvasti oo liikkeelle lähtenyt mun sokeriton... mun mummo kuoli viime viikolla ja nyt on suru syöminen lähtenyt täysin käsitä! Nyt on suklaat yms syöty joten lopetan naamani täyttämisen nyt ja lähden urakkaan mukaan...
 
Minäkin ehdin tämän jo unohtaa. :rolleyes: Toisaalta ei niitä herkkuja nyt ihan hirveästi ole tullut syötyä. Yritän kuitenkin pitää tämän vähän paremmin mielessä. Miten muilla sujuu?
 
Meilläkin on miehen kanssa menossa sokeriton syyskuu, tähän päädyttiin kun herkkuja alkoi mennä ihan naurettavan paljon. Sokeriton linja on toistaiseksi pitänyt yhtä lettuhairahdusta lukuunottamatta. :hilarious:
 
Ei ole pitänyt juuri lainkaan. No, muutamana päivänä ei ole napsittu sokeria. Muuten business as usual. Jos vaikka loppukuun tsemppaisi. Tai sitten kahta kauheampi yritys ja ens kuu teemalla Läskit vek -lokakuu :bag:
 
Aika paljon noita sokeriherkkuja tulee normaalisti vissiin vedettyä naamariin kun tän parin viikon aikana on paino pudonnut melkein 2kg tekemättä mitään muuta muutosta. :eek:
 
Täällä ei paino juurikaan oo minneen tippunut mutta vaatteet istuu paremmin, naama ei kuki ja jaksaa paremmin!
En sit tiiä johtuuko sokerittomuudesta, treenaamisen kunnollisesta aloittamisesta vai liharuokien radikaalisesta vähentämisestä (lihaa ei olla syöty melkein kk, vaan kasvisruokaa, kalaa 3 kertaa viikossa+ munaa+ maitotuotteita) joka on meidän taloudessa suuri muutos!!!
Ei kyllä oikeastaan oo edes ikävä mitään herkkuja... (tai edes lihaa)
 
Mulla ei tämä ole mennyt nyt lainkaan putkeen. Lapsen synttäreitä viettäessä on tullut puputettua kakkua. Ja kun kaupassa tuli pitkästä aikaa vastaan tuoreita Kouvolan lakritseja en voinut vastustaa kiusausta ja ottaa pientä pussia mukaan. :bag: Olen kuitenkin syönyt sitä hiljuksiin etten sentään isoa määrää kerralla mutusta. Yritän nyt kunnostautua ja jättää ne herkut kauppaan.
 
Vähän lipsahti täälläkin viikonloppuna. Leivoin mokkapaloja lapsen jalkapalloturnauksen buffettiin, ja olihan sitä taikinaa pakko maistaa ja pieni siivu vielä valmista tuotostakin (mutta oikeasti ihan pieni!). :rolleyes: Sitten eilen olin kahden isoimman lapsen kanssa lounaalla, ja siellä oli ihan järkyttävän houkutteleva jälkiruokapöytä kakkuineen, jäätelöineen ja kekseineen. Söin kaksi minipalaa kakkua (yhteensä yhden pienehkön palan verran) ja muutaman lusikallisen jäätelöä.

Yritän nyt suhtautua niin, että tuo oli pieni lipsahdus, eikä sen takia tarvitse heittää hanskoja tiskiin. Aion nyt elää taas siivosti 3.10. asti, jolloin lähdemme Rooman-reissulle. Siellä syön kyllä hyvällä omallatunnolla herkkuja. :grin
 
Takaisin
Top