Sokerirasitustesti

Mansikkainen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei!

Nyt se on sitten kohdaltani ohi eli kävin aamulla juomassa sokerilitkua, ja sainkin jo osan tuloksista. Niistä päätellen kaikki on kunnossa, joten ilmeisesti minun ei tarvitse toistamiseen käydä testissä.

Join juoman nopeasti enkä maistellut sitä, joten minusta se kävi aika helposti. Tosin verikokeiden ottaminen on kohdallani aina vaikeaa, kun suonia ei meinaa löytyä, mutta loppujen lopuksi saimme kuitenkin näytteet kämmenen päältä.

Tsemppiä muillekin rasituskokeeseen!
Mansikkainen

Kiva kuulla, että testi meni hyvin. Mä oon vähän huono juomaan vaan, vaikka maistuis pahalle. Mut pitää yrittää. Muistikuvat aikaisemmasta rasitustestistä on aika kamalat - tuli hirveen paha olo.

Mut mä meen ens tiistaina testiin, niin sithän sen taas näkee millasta se on :)

Mulla oli sokerirasituskoe pari viikkoa sitten. Pyörryin siellä ja yökkäilin koko rasituskokeen ajan. Kokeen loputtua oksensin. Mä olen kyllä todella herkkä verensokerin heittelylle, tiedän sen, ja ajattelin että jokin on nyt pahasti vialla, mutta terkka neuvolassa sanoi, ettei ole pitkään aikaan nähnyt yhtä hyviä tuloksia. :)

Voi ei, mikä kokemus, anna-petteri! Onneksi arvot oli kuitenkin kohdillaan!

Minäkin olin tänään kokeessa. Vähän tuli huono olo heti sen litkun juonnin jälkeen - saattaa johtua siitä, että yritin juoda mahdollisimman nopeasti. Tulokset sain jo iltapäivällä, ja arvot olivat onneksi kaikin puoin kohdillaan!

Olo on nyt niin huojentunut, sillä etukäteen pelkäsin, että varmaan "narahdan" testissä. Asia stressasi jotenkin siitä lähtien, kun varasin ajan kokeeseen. Mutta onneksi kaikki oli hyvin.

Mulla oli tänään testi ja se meni ihan kivasti. Ei tullut niin paha olo, kuin viimeksi. Tosin sain käskyn varata lääkäriajan, kun verikokeiden pistohaavat eivät tahtoneet hyytyä millään... nyt kotona pikkuhiljaa oon saanut syötyä ja olo alkaa helpottaa.

Itsellä oli sokerirasitustesti hieman yli pari viikkoa sitten. Itsellä testi meni kivasti ja kivuttomasti, minä jopa tykkäsin siitä litkusta :) huonoa oloa ei tullut vaan aika meni mukavasti odotushuoneen sohvalla kirjan ja ipodin kanssa.

Minulla on testi tulevana perjantaiaamuna 25.3., enkä odota sitä yhtään innoissani... Kasa naistenlehtiä mukaan ja toivottavasti ei tule kauhea olo, ja ennen kaikkea toivottavasti ei tule huonoja uutisia! Tsemppiä kaikille testiin.

Itsellä oli testi maanantaina, kaikki meni ihan mukavasti, vain pientä huippausta. Alkoi kyllä hieman ketuttamaan kaikki paikalle kerääntyneet eläkeläiset, siinä sitten pari tuntia joutui sivukorvalla heidän rupattelujaan kuuntelemaan, ja pitkiä katseita kun minä nuorena ihmisenä en kenellekkään tarjonnut istumapaikkaa. Osa heistä kuitenkin kehuskeli olevansa vain kuskina jne... Melkein teki mieli sanoa että kyllä tässä ihan syystä istutaan penkillä, mutta olin hiljaa. 
  Tulokset sain heti tiistaiaamuna, ja kaikki arvot oli hyvin alle rajojen, eli ei tarvitse enää siitä murehtia.

No niin, täällä sitä ollaan, eka litkuerä juotu ja ootellaan seuraavaa satsia. Toistaiseksi olo ihan suht ok, mitä nyt pikkuinen sai näköjään jonkun energiapiikin ja aloitti valtavat aamujumpat... Teen läppärillä töitä täällä Tapiolan terveysaseman aulassa, menee se aika näinkin. Ja VAU-palstaa lukiessa. :) Toivottavasti olo pysyy siedettävänä ja ennen kaikkea tulokset olisivat ok. Tsemppiä kaikille testiin!

RiikkaJ: missä synnytät? Minä Naistenklinikalla Helsingissä.

Moikka Affinia! Ollaan näköjään molemmat samaan aikaan testissä :) Minäkin join litkut tuossa puoli tuntia sitten ja nyt odottelen terveysaseman odotustilassa seuraavaa verenottokertaa. Litku oli ihan hirveetä mut olo ihan hyvä kun sen vaan alas sai. Tän jälkeen olis putkeen neuvola ja sitten vielä neuvolalääkärikäynti. Sain kivasti yhdistettyä ne kaikki samalle päivälle ni ei tartte montaa kertaa erikseen ravata. Näpsäkästi sain sitten töistä loppupäivän samalla vapaatakin :) Tsemppiä sinne ja kaikille muillekin joilla testi vielä edessä!

Testi ohi ja ihana iso kotona juuri kokattu aamiainen vatsassa. emoticon

Olo oli minulla koko ajan kohtuullisen normaali eli ei tullut yököttävää oloa eikä heikotustakaan, eli hyvin meni. Tuloksia pitää odotella muutama päivä. Pahinta oli mielestäni siinä alussa sen litkun juominen, mutta join niin nopeasti kuin pystyin ne kaksi lasia, eikä siinä mennyt kuin ehkä minuutti yhteensä.

Hyvin me selvittiin!

Moikka!
Pitkästä aikaa täällä...
Oli pakko kommentoida tuota sokerirasituskoetta.. Olin tässä männä viikolla jo toista kertaa ko. kokeessa - syystä siitä että laboratorio oli HÄVITTÄYNYT ensimmäisen kokeen tunnin tuloksen... Paastoarvo ja kahden tunnin arvo oli ihan tosi hyvät, mut neuvolasta "pakottivat" mut toistamiseen testiin kun sf-mittojen mukaan olisi iso vauva tulossa... On se litku vaan niin pahaa... Mutta toisenkin kerran siitä selvittiin, pitäis muistaa nyt vielä soittaa tulokset kokeista.

Huomenna jo toistamiseen sokerirasitukseen (viikkoja tasan 39). Taitaa olla tällä kertaa vähän rankempaa olla syömättä ja juomatta, saati sitten istuskella siellä terveysaseman puupenkeille. Muutenkin ollut etova olo, joten en odota innolla sitä litkua, yöks :(

Mä toivoin jo, että poika olis päättänyt syntyä ennen testiä, mutta epäilen enää onnistumisen mahdollisuuksia.

Onko kukaan muu joutunut toistamiseen testiin (patsi Angervo).

Itse olin toistamiseen testissä olisko ollut viikolla 36 tai 37 tms. Mun onni on et tykkäsin siitä litkusta eikä mulle tullut hommasta huono olo. Arvot oli silloinki hyvät (niinkuin ekalla rasituksella). Mulla vaan rupes olemaan sokeria pissassa, liekö munuaiset päästi ohitse. Mut sekin vaiva meni sitten itsestän ohi.

Takaisin