Sokerirasitus & radi

Keskustelun 'Laskettu aika heinäkuussa 2017' aloitti Viajante, 2 helmi 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Viajante Naimisissa foorumin kanssa Marraskuun äidit 2019 Heinämammat 2017

Onko muita, ketkä käyvät sokerirasituksessa jo nt-ultran jälkeen?
    Itse odottelen vielä kolmatta näytteenottoa ja sitten syömään :happy:
  2. Dolcetti Tuttu foorumilla Elomammat 2017

Neuvolan työntekijä kehotti menemään sokerirasitukseen vasta viikon 24 jälkeen, koska olen hoikka ja urheilullinen, eikä lähisuvussa ole sokeritautia. Käyn siis labrassa vasta huhtikuun puolivälissä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. Pilvilinna Addikti

Joo sen jälkeen kroppa pilkkoo kuulemma eri tavalla sokerin niin mieluummin silloin jos ei oo suoraa altistusta radille. Itsekin menossa vapaaehtosesti :)
  4. Balacenia Addikti Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

Mä kävin jo 12-viikolla ja radi tuli ja 14+6 sain jo insuliinit.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  5. Pähkinä88 Rakastunut foorumiin Heinäkuun äidit 2019 Heinämammat 2017

Mä kävin myös jo 12 viikolla, ja radi napsahti. Ruokavaliolla arvot pysyneet hyvänä :)
  6. Dolcetti Tuttu foorumilla Elomammat 2017

Miksi kävitte testissä niin aikaisin? Kerrottiinko syy? Suvussa diabetesta, vai...? Mulle kun ei eka kerralla puhuttu koko kokeesta.
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. Viajante Naimisissa foorumin kanssa Marraskuun äidit 2019 Heinämammat 2017

Itsellä oli syynä ylipaino ja lähisukulaisen 2-diabetes. Kai iälläkin oli oma osansa. Ei me edes asiasta neuvoteltu, mutta enpä tiennyt tuosta mitä pilvilinna sanoi sokerin pilkkoutumiseen liittyen. Luulen että käyn uudestaan sitten puolivälin jälkeen, jos nyt saan puhtaat paperit.
  8. Pähkinä88 Rakastunut foorumiin Heinäkuun äidit 2019 Heinämammat 2017

Mulla oli edellisessä raskaudessa myös ruokavaliohoitonen radi ja suvussa diabetestä. Siks jouduin näin aikasin käymään. Oon ite hoikkarakenteinen ja urheilullinen, sillä ihmetytti eka ja tässä tokassa raskaudessa tämä radi diagnoosi..
  9. Balacenia Addikti Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

Mulla oli esikoisesta radi ja muitakin kriteerejä löytyy (yli 25v., ylipaino ja lähisukulaisen 2. tyypin diabetes).
    Esikoinen oli onneksi radista huolimatta pieni, 3290g ja syntyi 39+4.
  10. Lilliputtis Tuttu foorumilla

Mulla viimeks ruokavaliohoitoinen rad, siks kävin jo kerran rasituksessa ja sain nyt puhtaat paperit. Myöhemmin toinen rasitus.
  11. Viajante Naimisissa foorumin kanssa Marraskuun äidit 2019 Heinämammat 2017

Läpi meni, huojentavaa. Toivottavasti pysyykin näin, mutta eikös siihen voi koittaa itsekin vaikuttaa ruokavaliolla? Millaisia hyviä vinkkejä teillä olisi antaa ruokapolitiikan suhteen? Kuitenkin itse tähän riskiryhmään kuulun, niin olisi hyvä välttää altistavia juttuja.
  12. Kisu2 Ihastunut foorumiin Heinämammat 2017

Samaa haluisin kuulla, syön muuten terveellisesti, mut herkkuja tulee joka pv syötyä..haittaakohan. viime raskaudessakin pelkäsin, mut ei se aiheuttanut mitään. Varmaan paljon geeneistä kiinni?
  13. pilvikirsikka Ei muuta elämää Helmikuiset 2022 Joulukuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2015

Toi radi on vaikea juttu et mistä se tulee. Vaikuttaako siihen istukan hormonit vai mitkä, en tiiä! Kun oon kuullut näistä että ekassa raskaudessa on radi ja toisessa ei. Olis mielenkiintoista saada selville enemmänkin aiheesta.

Viajante mä luulen että tavallinen terveellinen elämä riittää :) Syö monipuolisesti ja liikkuu säännöllisesti.
  14. Balacenia Addikti Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

Radi tulee jos on tullakseen, ei sitä voi estää.
    Toki terveellinen ruokavalio ja liikunta auttaa pitämään sokeriarvot kurissa, mutta aina sekään ei riitä.
    Mulla ei riittänyt ekalla kerralla, eikä riittänyt nytkään.
  15. Viajante Naimisissa foorumin kanssa Marraskuun äidit 2019 Heinämammat 2017

Tämäpä helpottavaa tietoa, ei tarvi ihan joka suulapasta stressata. Pitäisi kyllä lukea aiheesta enemmän. :facepalm:
  16. Nimia Aloittelija

Mulla oli paastoarvo 5,4, eli radi sieltä napsahti. :-/ Viime raskaudessa sama juttu, mutta silloin ei tullut yhtään ylitystä kotimittauksissa. Toivottavasti menee samoin tälläkin kertaa.
    • Tykkää Tykkää x 1
  17. mehupuristin Peruskäyttäjä

pakko kysyä että miten ne tulokset tulee? kävin juuri äskön sokerirasituksessa ja mietin vaan että koska saan tietää onko mulla radi vai ei
  18. Pallo. Peruskäyttäjä

Saako tuohon sokerirasitukseen lähetteen neuvolasta?
  19. Pilvilinna Addikti

Joo saa :) Mie saan ens kuussa.
  20. Balacenia Addikti Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

Meillä tulokset tuli neuvolaan ja ite piti ne kysyä sieltä. Sokerirasituksen tulokset tulee yleensä jo seuraavana päivänä. :)
    Lähetteen saa neuvolasta, jos on tarve käydä.

Jaa tämä sivu