Sokerilakko

Aloititko sokerilakon vuodenvaihteessa?

  • Kyllä

    Äänet: 0 0.0%
  • En

    Äänet: 9 60.0%
  • Aloitan ehkä myöhemmin

    Äänet: 6 40.0%

  • Kaikki äänestäjät
    15

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Olettekos vuodenvaihteen kunniaksi aloittaneet sokerilakon? Miten on sujunut? Tai oletteko aikeissa aloittaa myöhemmin?
 
Olen miettinyt, että voisin kokeilla sokerilakkoa esimerkiksi vauvan synnyttyä. Juuri nyt mieliteot ovat aivan liian suuret totaaliseen sokerilakkoon.
 
Voisi taas joulun herkuttelujen jäljiltä vähentää herkkujen syöntiä. Totaalikieltäytymiseen en usko, mutta vähempi aina parempi. Siis kun nämä loput joulukarkit on saatu tuhottua...
 
Totaaliseen sokerilakkoon en pysty, nyt olen radin takia niin tiukassa lakossa kuin pystyn oleen. Eli karkkia mahd vähän ja harvoin. Isointa makean himoo taltutan proteiinipatukan palalla :) En päivittäin todellakaan.
Se hetki kun ipana on ulkona ja ollaan kotona niin kyllä joululahja suklaat saa kyytiä ja syön suklaata päiväkausia. Aamupalaksi ostan kaappiin myös suklaamuroja jne mitä olen voinut nyt raskaana vaan kaihoisasti himoita :grin 6viikkoa enää laskettuun ja silloin viimeistään käynnistellään :Heartred
 
En muutenkaan syö paljoa sokeria, niin en koe lakkoilua tarpeelliseksi. Suklaan syömisen lopetin jo, en tavallisesti syö sitäkään, mutta joulun aikaan tulee syötyä.
 
Itse ajattelin kokeilla josko näin alkuun olisin tulevan viikon ilman suklaata ja sokerillisia herkkuja. Ei myöskään sokeritonta limsaa tai sokeroituja mehuja. Verensokereissa ei ole ongelmaa, mutta se voisi auttaa kasvattamaan ruokahalua, joka on ollut huononlainen jo monta viikkoa. Näläntunne on hyvin satunnaista. Pienikin määrä herkkua vie itselläni näläntunnetta pois. Eli sellainen kasvis-, proteiini- ja rasvapainotteinen viikko näin alkuun :happy: Hiilareita sopivasti. Olo on ihan hyvä, mutta ehkä tästä saa lisäbuustia viimeisille viikoille ja tytteli enemmän ravinteita :) Koitan myös maito- ja kermakyllästetyn mustan teen sijasta aloittaa aamuni raikkaalla vedellä.
 
Muokattu viimeksi:
En aloittanut enkä aloita lakkoa, mutta koitan jättää herkuttelut viikonlopuille ja keskittyä arkena syömään terveellisesti. Ja viikonloppuherkuttelukin saisi pysyä aisoissa. Painoon herkuttelu ei ole aikoihin vaikuttanut runsaan liikunnan takia, mutta eihän se sokerin mättäminen ole kovin optimaalista treenienkään kannalta. Juoksuvalmentaja sanoi että hyvä malli on 80-20; jos 80-prosenttisesti syö fiksusti niin 20 prosentin edestä voi höllätä. :)
 
En aloittanut, kun en hirveästi muutenkaan syö makeaa. Sen puolesta vois alottaa kokonaan, kun tuo mies on sen sortin makean syöjä, että huh huh. Mies alotti karkkilakon vuoden vaihteessa, mutta jotenkin kummallisesti se söi suurimman osan mun kahdesta jouluisesta konvehtirasiasta, jotka avasin vasta tässä kuussa, vaikka niitä yritin piilotella ja sitten mun avattu karkkipussi hävis kummallisesti kaapista johonkin. Mä kun saatan syödä yhtä pientä pussia kolme viikkoa ja toi mies herää keskellä yötä tai päikkäreiltä niin se voi vetää pussillisen, joku 200g tai enemmän kerralla naamaan. HYI, en voi käsittää :wtf::yuck: Karkkipussin häviämisen jälkeen en ole ostanut mitään karkkia enkä juuri mitään makeaa. Sitten olen jäkättänyt miehelle, että on huijaamista, jos vetää jotain klementiinejä ja viinirypäleitä tyyliin kilon yöllä makeannälkään, täytyykö nekin hitto piilottaa johonkin ja antaa vaan välipalaksi ja jälkkäriksi :laughing002 Ja se urpo ostaa kaikkia makeita kurkkupastilleja autoon ja syö niitä sieltä pisin päivää ja väittää ettei ne ole karkkeja, AARGH! Pari kertaa olen lukenut sille paketin kyljestä mitä niissä on, SOKERIA nyt ainakin......:smiley-angry019
 
Takaisin
Top