Emmy'
Sanaisen arkkunsa ammentaja
Meillä oli tuolla huhtikuisissa 2012 jo puhetta tästä aiheesta, niin ajattelin nostaa sen tännekin esille. Eli: itseäni (vaikka kärsivällinen ihminen olenkin) on alkanut potuttaa se, että minulle soittavat vuorotelleen kaikki sukulaiset siskosta anoppiin ja kummitätiiin tyyliin "joko-joko?". Onko synnytys jo alkanut? Onko merkkejä siitä, että se alkaisi kohta? Mitä neuvolassa sanottiin? Älkää käsittäkö väärin: minusta on ihana, että ihmiset huolehtivat minusta ja ovat huolissaan. Eiväthän he mitään pahaa tarkoita. Tarkoitan vaan, että soittelua on nyt tässä viimeisen viikon ajan ollut joka päivä ja samat kysymykset. Sanon aina, että "kyllä minä sitten ilmoitan, kun on jotain ilmoitettavaa". Ikään kuin sukulaiseni/ystäväni eivät usko, että ilmoitan vauvan syntymästä heille. Esikoiseni syntymää voidaan joutua odottamaan parhaimmillaan/pahimmillaan vielä neljä viikkoa (LA kahden viikon kuluttua), joten en todellakaan jaksa kuukautta vastailla näihin kyselyihin yhtä ystävällisesti. Voisin kuvitella, että jos LA ylittyy, niin olen todella kiukkuinen tilanteeseen itsekin, eikä silloin kymmenen puhelua päivässä yhtään auta tilannettani! Ottakaa kantaa! ;)