Sodastream - kokemuksia ja ajatuksia?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Olen miettinyt olisiko sodastream hyvä hankinta. Esikoinen tykkää juoda kuplavettä ja mies juo usein kokista. Esikoinen on myös muuten huono juomaan.

Onko kokemuksia tai ajatuksia olisiko turha vai hyvä hankinta?
 
Todellakin on hyvä hankinta! Juon itse n. litran päivässä, joten kyllästyin raahaamaan pulloja kaupasta, joten ostimme Mysoda Woodyn ja olen tosi tyytyväinen siihen. Rahaakin säästyy, kun patruuna kestää pitkään ja siinä on pantti, joten käy vain kaupassa vaihtamassa uuteen, joka maksaa n. 6€.
 
Ostakaa! On tosi kiva, kun saa itse tehtyä. Ihan vaikka perus hanavesi hapotettuna on niin hyvää :red-heart: :Face Savouring Delicious Food: Meillä tosin kaasupullot kun tyhjenevät, ne unohtuvat aina kun pitäisi käydä ne vaihtamassa uusiin. Nytkin kolme pulloa eteisessä ja kone tyhjillään.:Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Me hankittiin tämä ehk muutama vuosi sitten. Vähän aikaa oli ahkeralla käytöllä, mutta en edes muista koska viimeksi käytettiin. 🙄
 
Minusta limsakoneen tarve riippuu ihan siitä, minkälaisia kuplivia juomia teillä juodaan ja missä tilanteissa.

Meillä menee enimmäkseen kotioloissa Cokis Zeroa, vaikka limsakone on olemassa. Syynä tähän on se, että ruokaostokset tulevat muutenkin kotiovelle, joten limupullojen kuljetus kaupasta ei ole ongelma, ja toisaalta Cokis Zeron litrahinta on kaupassa valmiina matalampi kuin jos sen tekisi limsakoneella Cokis Zero -tiivisteestä.

- Litrahinta tulee halvemmaksi, jos teillä juodaan mitä tahansa muuta kuin Cokista tai Pepsiä.
- Lisäksi jos täysien pullojen kuljetus on vaivalloista, on limsakone kätevämpi.
- Limsakoneella pystyy tekemään myös "terveellisempää" limsaa, eli makua voi laittaa tuoremehuista tai itse säilötyistä marjamehuista, sen sijaan että tekee lisäainepommilimsaa, mitä nämä valmiit tiivisteet pääasiassa ovat.
- Kannattaa muutenkin muistaa, että makuna käy myös mikä tahansa mehutiiviste, minä tein joskus X-tra ananas-appelsiinimehutiivisteestä, se oli kuin Hartwallin Ananas-limua, mutta paaallljon halvempaa, samoin jokin rainbow-päärynämehutiiviste toimi hyvin. Lisäksi näissä kannattaa itse maistella ja kokeilla sekoitussuhdetta, koska siten saa vaikka vähän kuivemman makuista päärynälimua.
 
Muokattu viimeksi:
Ehdottomasti tykkään. Mä juon itse vissyjä ja erilaisia makuvesiä. Kaupasta ostettavat makupullot on omaan suuhun aina väärän makuisia. Esim kokis ei oikeasti maistu kokikselle ja mieluummin jätän ne kauppaan. Mutta vaihtelua saa niin monella muulla eri tavalla siihen juomiseen että on ihan paras ostos!
 
Mies juo lähinnä cokista niin siinä ei sitten tulisi säästöä, mutta ei toisaalta tarvitse kantaa kaupasta. Me käydään kaupassa kävellen tai bussilla niin helpotus arkeen olisi selvä. Tuo mehuista makua limsaan onkin hyvä ajatus. Saa ainakin vähemmän lisäaineita. 😊
 
Ostettiin nyt sodastream. Kokeilemaan ei vaan vielä ehditty. Ostettiin myös niitä makupulloja Pepsi, 7up ja jonkun toisen valmistajan Orange. Mies lupasi juoda Pepsin vaikka ei maistuisi oikealle. Itse en colajuomista välitä.
 
Juodaan kuplavettä aika paljon, mutta itse kärsin ibs joten kuplivia pitäisi välttää mutta sodastreamilla voin itse päättää miten kuplivaa juomaa haluan eli ei tarvitse painaa kuin vaikka kerran sitä kaasua. Lisäksi tykkään lisätä sitruunaa ja muita luonnollisia makuja hedelmistä ja marjoista niin saan terveellisemmän sekoituksen kuin kaupasta ja ei tule sitä pullonpalautus rumbaa 😀
 
Ensimmäisten kokeilujen perusteella tykätään. 😊 7up on makuuni tarpeeksi oikean makuista ja niin kuulemma Pepsikin. Lapsi tykkää juoda myös ihan vain hiilihapotettua vettä. Onhan sekin tietysti hampaille pahempi kuin pelkkä vesi, mutta mielestäni aika hyvä kompromissi mehujen ja limsojen ja veden välistä.
 
Meilläkin on ollut tuo Sodastream jo kauanja itsekin olen laittanut sekaan esim. ihan vain oikean sitruunan mehua, kun en tykkää kovin makeasta. Mies käyttää sitä Coca-Colaa vastinetta.

Nyt kone on ”tauolla”, koska nuorempi pelkää sitä ääntä niin paljon, että alkaa aina.itkeä, emmekä halua turhaan itkettää pientä.
 
Tuo on muuten jännä. En ole varmaan pariin vuoteen omaani käyttänyt, mutta silloin kun käytin, esikoinen juoksi kauhistuneena paikalle ja kysyi miksi äiti itkee. Kai tuo sodastreamin ääni kuulostaa lapsen korviin itkulta.
 
Meidän pitäisi hommata uudet kaasut. Veikkaan, että nuorempi lapsi pelkää tuota ääntä, pitäisi testata. Smoothiekoneen ja kahvinkeittimen ääni saa hänet toisinaan oudoksi.
 
Ei ole ikinä edes harkittu. Meillä limsaa juodaan tosi harvoin. Limsat on todella haitallisia terveydelle ja hampaille. Makeutusaineet ei ole myöskään hyväksi joten zero-limsat eivät ole mikään ratkaisu. Itse olin joskus limsakoukussa ja join 1,5l pullon päivässä mutta sain riuhtaistua itseni irti siitä. Minusta ei kuulosta hyvältä idealta totuttaa lasta hiilihapollisiin juomiin. Olisi hyvä oppia juomaan tavallista vettä janoon, se on hampaille ja terveydelle paras vaihtoehto. Meillä esikoinen 15v ei pidä vieläkään limsoista, kun ei ole pienenä niihin totutettu.
 
Meillä on saunailtojen juomana hiilihapotettu hanavesi. Halvemmaksi tulee kuin ostaa kaupan hiilihapotettua kivennäisvettä. Ei olla koskaan ostettu niitä makuaineita. Ostetaan mehuja ja limsojakin tosi harvoin. Mutta saunassa ja kesäkuumalla itsetehty happovesi on tosi raikasta!
 
Meillä on saunailtojen juomana hiilihapotettu hanavesi. Halvemmaksi tulee kuin ostaa kaupan hiilihapotettua kivennäisvettä. Ei olla koskaan ostettu niitä makuaineita. Ostetaan mehuja ja limsojakin tosi harvoin. Mutta saunassa ja kesäkuumalla itsetehty happovesi on tosi raikasta!
Joo, tätä meilläkin! Lähinnä aikuiset vaan on juoneet hapotettua vettä ja hyvä sekä halpa saunajuoma on!
 
Vähän pidemmän käytön perusteella oli hyvä ostos. 😊 Esikoinen on vähän huono juomaan ja vesi on kuulemma pahaa (vaikka se ja maito on olleet aina ensisijaiset juomat). Mutta hiilihapotettu vesi maistuu hyvin. Satunnaisesti tehdään limsojakin, mutta paljon useammin ihan vaan kuplavettä. Joskus teen sitruunalimsaa laittamalla vähän oikean sitruunan mehua. Voisi kokeilla joskus jotain muutakin.
 
Takaisin
Top