Minusta limsakoneen tarve riippuu ihan siitä, minkälaisia kuplivia juomia teillä juodaan ja missä tilanteissa.
Meillä menee enimmäkseen kotioloissa Cokis Zeroa, vaikka limsakone on olemassa. Syynä tähän on se, että ruokaostokset tulevat muutenkin kotiovelle, joten limupullojen kuljetus kaupasta ei ole ongelma, ja toisaalta Cokis Zeron litrahinta on kaupassa valmiina matalampi kuin jos sen tekisi limsakoneella Cokis Zero -tiivisteestä.
- Litrahinta tulee halvemmaksi, jos teillä juodaan mitä tahansa muuta kuin Cokista tai Pepsiä.
- Lisäksi jos täysien pullojen kuljetus on vaivalloista, on limsakone kätevämpi.
- Limsakoneella pystyy tekemään myös "terveellisempää" limsaa, eli makua voi laittaa tuoremehuista tai itse säilötyistä marjamehuista, sen sijaan että tekee lisäainepommilimsaa, mitä nämä valmiit tiivisteet pääasiassa ovat.
- Kannattaa muutenkin muistaa, että makuna käy myös mikä tahansa mehutiiviste, minä tein joskus X-tra ananas-appelsiinimehutiivisteestä, se oli kuin Hartwallin Ananas-limua, mutta paaallljon halvempaa, samoin jokin rainbow-päärynämehutiiviste toimi hyvin. Lisäksi näissä kannattaa itse maistella ja kokeilla sekoitussuhdetta, koska siten saa vaikka vähän kuivemman makuista päärynälimua.