Smoothiet - vinkkejä ja ideoita

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Juotteko smoothieita? Valmiita vai itse tehtyjä? Millaisia?

Kaupan valmiissa on hyvin usein maitotuotteita ja vielä useammin banaania, joka saa mut oksentamaan. Yksi on menossa nyt testiin ja ostoslistalle.
Mulla on blenderi kateissa, voi olla jopa pois heitettykin. Varmaan pitäisi uusi hankkia. Smoothieiden teko olisi kivaa, niin mietin mitähän kaikkea siihen saisi uppoamaan.. vinkkejä?
 
Vaihtoehtoja riittää, et melkeen mikä vaan. Itse tykkään vihersmoothiesta ja laitan usein vähän sen mukaan mitä on saatavilla. Mut suosikkeja on:
Selleri
Omena
Avokado
Kurkku
Kesäkurpitsa
Appelsiini
Inkivääri

Yleensä teen itse, mutta on kaupoissakin joitain hyviä. Niissä vaan yleensä on hirveät määrät sokeria.
 
Lehtikaalia saa uppoamaan smoothien seassa hyvin, oli smoothien koostumus muuten mikä vain. Lehtikaalissa on paljon folaattia.

Itse tykkään mustikka-banaani-jukurtti-versiosta, mutta sulle se ei siis käy.

Myös versio , jossa mehu tulee muutamasta klementiinistä ja seassa on omenaa ja satunnaisesti muitakin hedelmiä, on hyvä.

Vielä en ole kokeillut nokkosenlehtijauhetta smoothien seassa, aikomus on.
 
Harvakseltaan tehdään, mutta aina joskus. Voisi tehdä useamminkin varsinkin kun esikoinen tykkää. 😊 Lähinnä laitetaan hedelmiä/marjoja ja jugurttia+maitoa. Viimeksi laitoin banaania ja säilykepersikan lopun. Avokado-kiivi oli ainakin muistaakseni toimiva, kun tein kuopuksen maistellessa avokadoa.
 
Mä teen yleensä pohjan kaura-, soija- tai mantelimaidosta ja maustamattomasta kaura- tai soijajogurtista (käy yhtälailla normi maito ja maustamaton jogurtti). Banaani ja mansikka on mun luottoainekset ja niillä saa hyvin makeutta. Niiden lisäksi tulee käytettyä milloin mitäkin marjoja ja hedelmiä.. useimmiten mustikkaa, vadelmaa, viinimarjoja, appelsiinia, mangoa, kiwiä ym. Mies yleensä lisäilee myös lehtikaalia ja avokadoa. Välillä tulee köytettyä valmiita kaupan pakaste-smoothieaineksia, jos haluaa oikein helpolla päästä.
 
Täällä yksi kova smoothie-fani 😄 Minun perussmoothieen tulee marjoja vaihdellen yleensä mustikkaa, puolukkaa ja/tai tyrniä + banaania ja avokadoa (antavat kermaisen pehmeän koostumuksen!) + appelsiinimehua tai kaurajuomaa (kumpaa sattuu olemaan kaapissa) + lisäboostiksi kotimaista mustikka-kaura-heraproteiinijauhetta silloin kun haluaa täyttävämmän smoothien. Ainiin ja näin kesäaikaan erityisesti tärkeää muistaa heittää pari jääpalaa sinne blenderiin jos haluaa varmasti viileän smoothien.🫐🍌🥑🍊

Varioitahan on vaikka kuinka, kannattaa myös kurkata JungleJuiceBarin listat ja kokeiluun sieltä parhaimmalta kuulostavat kombot 😉
 
Nii ja mä monesti lisään vielä kaurahiutaleita sekaan, jos haluan smoothiesta vähän ruokaisamman.
Testasin heti, jatkoon! Tattis:blowing:

Täällä yksi kova smoothie-fani 😄 Minun perussmoothieen tulee marjoja vaihdellen yleensä mustikkaa, puolukkaa ja/tai tyrniä + banaania ja avokadoa (antavat kermaisen pehmeän koostumuksen!) + appelsiinimehua tai kaurajuomaa (kumpaa sattuu olemaan kaapissa) + lisäboostiksi kotimaista mustikka-kaura-heraproteiinijauhetta silloin kun haluaa täyttävämmän smoothien. Ainiin ja näin kesäaikaan erityisesti tärkeää muistaa heittää pari jääpalaa sinne blenderiin jos haluaa varmasti viileän smoothien.🫐🍌🥑🍊

Varioitahan on vaikka kuinka, kannattaa myös kurkata JungleJuiceBarin listat ja kokeiluun sieltä parhaimmalta kuulostavat kombot 😉

Kaurajuoma ja jääpalat toimii myös loistavasti!
Seuraavaksi menen sniikkaa ton mehubaarin tarjonnan..🤗
 
Ystävä oli vaihtanut leivän tuorepuuroon ja keksinkin siitä ja täällä tulleesta kaurahiutaleita smoothie sekaan -vinkistä että teen smoothiesta pohjan tuorepuuroon. Eli tuoreet tai jäiset marjat tai hedelmät kaurajuoman kanssa sileäksi blenderillä, sitten kaurahiutaleiden kanssa jääkaappiin yön yli aamua odottamaan. Päälle pähkinöitä, siemeniä, suolatonta ja sokeroimatonta maapähkinävoita ja tuoreita marjoja. Nam!
 
Onko teille maistuneet smoothiet nyt kesähelteillä? Tein tänään mansikoista ja jäästä, yksinkertainen mutta hyvä❤️🍓
 
Nyt on tullut nautiskelua mielettömän herkullisista siemenillä tuunatuista smoothieistq: pakastemansikat, maustettu proteiinijauhe ja Kaurajuoma sekaisin blenderissä😋
 
Kaupasta jos smoothieita ostaa, niin mun on suositeltava innocentin smoothieita! On tosi hyviä.
 
Meloni, mandariini, mustikat, banaani. Joskus ostan kaupan valmiita smoothie sekoituksia, eli pakkasessa marjoja/hedelmiä ja sitten itse soseutetaan.
 
Takaisin
Top