Sivuvaunusänky vai sänky pyörillä?

Ninna85

Oman äänensä löytänyt
Elokuiset 2026
Kumpaa arvostaisitte enemmän, sänkyyn kiinnitettävää sivusta avointa sivuvaunusänkyä, josta saa helposti kosketuksen vauvaan

vai esimerkiksi Stokke mini tyyppistä sänkyä, jossa on pyörät ja voi hytkytellä sänkyä vauvaa rauhoittaakseen?

Meillä on troll bedside crib jossa on pyörät, mutta kiinnitetty sänkyyn sivuvaunuksi. Tämä hankittiin ajatuksella, että saisi siirreltyä asunnossa mukana tarpeen mukaan, mutta eipä ole kertaakaan tullut tilannetta kun olisin kaivannut sitä mahdollisuutta. Ja itse ainakin koin pienen vastasyntyneen kanssa tämän helpommaksi, sai helposti siirrettyä viereen syömään yöllä ja sitten takaisin sänkyyn. Tosin pitkälti niiden ensimmäisten viikkojen jälkeen sivuvaunu on ollut tyhjillään, kun vauva nukkuu vieressä.

Sivuvaununa oli kyllä käytännöllinen hoitaa yöt. En kaivannut pyöriä. Ajattelen että jos ei ole sivuvununa niin tulisi helpommin vain nukahdettua vauvan kanssa sänkyyn, mitä itse en halua tehdä.

Meillä on myös sivuvaununa tavallinen pyörätön pinnis, joka ei oo mitenkään sängyssä kiinni vaan kiilattu sängyn ja seinän väliin. Meillä kyllä myös sama kuin ylempänä et harvemmin se vauva siellä oman sänkynsä puolella on kun nukkuu mieluummin kainalossa. Tää tietty riippuu lapsesta et jos tuommoinen pyörillä heilutus auttaa samaan unen niin sit vois olla hyvä, meiän vauvat on ollu enemmän iholla nukkujia kuin hytkytettäviä.

Meillä ollu käytössä sivuvaunusänky (Troll Oslo) ja on ehdottomasti ollu öiden pelastus, ihana helposti napata vauva siitä rinnalle ja muutenkin tuijotella nukkuvaa vauvaa vieressä ilman että vauva oikeesti on vieressä (perhepeti on ollu meille liian pelottava ajatus, vasta ihan viimeisen kuukauden aikana oon uskaltanu ottaa vauvan aamuyöllä kainaloon kun nukun sillon koiranunta muutenkin). Nyt meidän ihan just 7kk vauva alkaa oleen siihen liian iso ja sydän särkyy ajatuksesta että pitää siirtää pinnikseen 😅 pelkkä hytkyttely ei oo oikein ikinä auttanu saamaan meidän vauvaa uneen.

Takaisin