Sisarusten fiilikset vauvasta

Joulukuu14/17

Näppärä viestien naputtelija
Joulukuun mammat 2017
Meillä siis ikäero isosiskon ja vauvan välillä aika tarkalleen 3 vuotta. Ensin isosisko oli meille ihan hirviö, siis minulle ja miehelle. Käytös muuttui kamalaksi! Sitä kesti reilun viikon ja sitten onkin ollut normaalia.
Ollaan nyt tässä oltu tytöt keskenämme muutaman viikon, kun mies on reissuhommissa. Luulin meillä menevän ihan hyvin, kunnes isosisko tokaisi "miä en tykkää vauvoista, voisin mennä toiseen taloon. Tämä SUN vauva repii mua vaatteista!"
No hyvin meillä silti menee. Se on parasta kun pikkusisko huutaa ja isosisko menee viereen sanoen "Voi kultapieni"
Välillä niillä on hauskaakin kahdestaan. Isosisko viihdyttää ja puolin jos toisin nauraa rätkätetään.
 
Meillä on muutamaa viikkoa vajaa 11 vuotta ikäeroa ja vanhemmalla pukkaa murrosikää päälle ihan huolella :D Hyvin vaihtelevasti siis suhtaudutaan, jos on angstit päällä niin kaikki on p*skaa äidistä ja isistä lähtien, välillä sitten halutaan hoitaa pikkusiskoa :)
Pääsääntöisesti on kuitenkin hyvin suhtautunu ja ei kuulemma osais enää edes ajatella ettei ois siskoa!
Lähtötilannehan meillä oli se, että kun kerroin tulevasta vauvasta niin 45min. suoraa itkuhuutoa EIEIEIEIEIEIEIEIEIEI ja voiko sen vielä perua jne. :D
 
Meillä ikäero 2 viikkoa vaille 2 vuotta. Poika ollu alusta asti pikkusiskoa kohtaan ihana ja suojelevainen. Tykkää viihdyttää vauvaa ja lepertelee. Jos vaikka makaavat vierekkäin ja poika vahingossa huitasee vauvaa ja siitä sitte huomauttaa nätisti, niin pahoittaa aina mielensä kun luulee satuttaneensa vauvaa kovasti ja kokee huonoa omatuntoa siitä. Raukka:hilarious: Uhmaikä alkoi kunnolla sopivasti vauvan synnyttyä, niin tässä on kyllä haastetta meille vanhemmille riittänyt vauvan ja uhmiksen kanssa. Onneks vauva on helppo ollut kokoajan.
 
Meillä tasan 2v 7kk. Joulukuu meni hyvin kunnes mies palasi töihin. Tammikuu oli ’helvettiä’. Tavarat lensi, lyötiin, potkittiin huudettiin yms kaikkea. Yhtään ei totellut. Meilläkin alkoi siis esikoisella uhma aikalailla syntymän aikoihin.
Helmikuu oli jo parempi ja maaliskuussa laitettiin esikoinen päiväkotiin 3 pvää viikossa niin saa purkaa energiaan siellä.

Meillä esikoinen ei missään vaiheessa ole halunnut vauvalle pahaa tms. Kaikki on kohdistunut pääasiassa minuun (ku vauva oli alussa melkein vaan mun sylissä). Alusta asti pussaillut ja halaillut vauvaa, välillä tuntuu että liikaakin.
Molemmat siis poikia.
 
Meillä menee tuon enskuussa 2w täyttävän kans hyvin niin kauan ku isi töissä :D täysin iskän tyttö,osoittaa sille mieltä :D
 
meidän kohta 3 vuotiasta ei voi jättää hetkeksikään samaan tilaan vauvan kanssa ilman valvontaa :/ Välillä halaa ja pussaa, mutta enimmäkseen yrittää mennä päälle tai raapasta tai huitasta jne. Ärsyttävää! Oon sitte koittanu asiasta tehen järjestää tilanteita että hoidetaan ja hellitellään yhdessä vauvaa, että tulis positiivisempiaki yhdessäolokokemuksia.
 
Voi kun kurja. Vaikka en minäkään uskalla kovin kauaa jättää keskenään. Esikoinen saattaa myös rakastaa vauvaa niin palavasti, että maassa makaava pieni on välillä ihan tutustumisen partaalla niistä rakkaudenosoituksista :D. Vaikka meidän taapero hyvällä tekee, niin ei hän ymmärrä vielä. Tosiaan karvaa vajaa 2,5v. Sama, että hän on keksinyt, että vauvakin saattais haluta maistaa kaikkea. Saattaa olla tarjoamassa milloin mitäkin toisellekin :D.

Kun vauva alkaa liikkumaan niin on pakko käydä asunto ja esikoisen huone läpi. Ettei kaikkea paperia jne oo saatavilla ja maista sit itse jotain, mikä vois aiheuttaa vaaraa
 
Meillä on neiti 3v kyllä hyvin ymmärtänyt, että siskoa pitää varoa, vahonkoja tietenkin käy ja niistä ei ola moksiskaan mutta niistä opitaan. Ensimmäisiä kertoja kun sattui vahinko, esim. huolimattomasti istui viereen lattialle ja painoi vauvan kättä. Niin millään ei sitä kertonut mitä kävi. Nyt ollaan opittu ja heti onneksi kerrotaan mitä kävi, pystyy sitten auttamaan jos jotakin suurta on tapahtunut.
Neiti ei myöskään anna onneksi mitään luvatta. Ja tietääkin, että vain naksuja ja vettä hän saa vauvalle antaa ja niitäkin vain luvalla.
Yhdessä ollaan puhuttu, että sittenkun sisko lähtee liikkeelle niin ilman aikuista ei vauva pääse isosiskon huoneeseen. Ja se ovi pitää pitää kiinni! Hienosti kertoi heti isälläkin mitä oltiin asioista sovittu, kun isä tuli töistä kotiin. Joten siis jotain korvien väliin jäi!

Neiti on kyllä paras isosisko mitä voi toivoa! Jos pikkuisella on jokin itku esim. sitterissä ja itse olen vessassa tai tekemässä ruokaa, isosisko pyyhältää paikalle kysyin mikä miedän kultapienellä on hätänä. Samoten kun olin parturissa niin isosisko viihdytti parturissa pikkusta kun tämä kelli autokopassa. Tuolloin turvautuikin sitten hetken päästä naksuihin!
 
Joo tuokin viihdyttää vauvaa tosi nätisti ja on sille mukava. Vielä vaan sen verran pieni itsekin toki. Ja noille tulee yhteinen huone niin ei voi soveltaa tuota ovi kiinni. Mutta kaikenkaikkiaan herttainen pariskunta ovat. Tää varmasti muuttuu kun esikoinen huomaa, että piru, tuohan ottaa hänen tavaroita tai jotain muuta, mitä hänkin haluais. Ja sisarusten tappelut ja muut sit edessä. Aivan varmasti ees jollain tasolla
 
Takaisin
Top