Sisarusrattaat/tuplarattaat :)

meemi

Piirimestaruustason postaaja
Aloitellaas ihan oma keskustelu näille tuplakärryille kun niistä tuolla muualla on jo jonkin verran keskusteltu. Tähän siis omat suosikit ja perusteluita. Tässä on hyvä käydä keskustelua näiden eduista ja huonoista puolista. :)
 
Mä löysin varteenotettavan vaihtoehdon jos meille tulee kaksoset. Eli Ora Land tulplarattaat. Tässä on tilava, hyvä alakori ja muutenkin tosi suojaisat ja tukevat rattaat. Ulkomitoiltaan ovat yllättävän kapeat, mutta istuinosat kuitenkin hyvinkin tilavat ollakseen tuplat. http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=36

Tuolla toisessa ketjussa joku vinkkasi näistä: http://www.lastenturva.fi/tuote/babywelt-montreal-twin-s4/4025583024249/ Eli Babywelt montreal twin s4.

Lisäksi mun mielestä pätevältä vaikuttaa z-line jule twin. http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/5575/pl

Näissä kaikissa on etuna kapeus. Kaksi viimeistä näistä vaan epäilyttää mua hieman sen takia, että eivät ole niin suojaisat. Jos meille tulee kaksoset niin käyttöikä on pitkä. Sisaruksille varmaan ostaisin jommatkummat näistä viimeisistä kahdesta.
 
Nuo Z-Linet saattaa olla samalla rungolla kuin nuo Babyweltit. Näyttää hyvin samoilta, mitä itsekin käytiin testaamassa. Myyjä vain sanoi, että tuota samaa runkoa käytetään ainakin kolmissa eri vaunuissa (arvatkaa muistanko merkkejä - en tietenkään) ja eroa on lähinnä kankaissa. Tämä myyjä kehui, että hänen mielestään Babywelteissä on noista parhaat kankaat, vaikka ne onkin tällä hetkellä alennuksessa halvimmat vaunut noista.

Noihin Babywelteihin saa mahdutettua tiettyjen merkkien pehmeän kantokopan vauvalle ja selkänojan täysin makuuasentoon. Sen takia ne tuntuu sopivan meille, kun Hymytyttö on vauvan syntyessä n. 1v 4kk. Kuomu ei tosiaan suojaa niin hyvin kuin joissain muissa vaunuissa, mutta pieni koko ja erinomainen kasaan menevyys ovat meillä isompi plussa. :)

Jos olisi rahaa ja ISO eteinen, saattaisin itse harkita Brion Double Wave vaunuja, joissa on heittoaisa. Olisi ihana pystyä helposti vaihtamaan kulkusuuntaa ja tarpeen vaatiessa kärryillä kasvot vauvaan päin. Tosin nuo Briot on paljon raskaammat työntää, kun ei ole kääntyvät etupyörät. Mitä itse testailin (kaupassa sisällä), tuntui tuplien kanssa nuo kääntyvät etupyörät aika ehdottomilta. Eihän niitä tuplia meinannut muuten saada mitenkään käännettyä! :D Ja voin sanoo, että tulpia työntäessään sitä vasta tunteekin olonsa sellaiseksi, että työntää "hyökkäysvaunuja" kun ovat niin isot!
 
Valinta on edessä. Kauhistuttaa nyt jo, mitä tulee maksaan, mutta mieluummin maksan omaisuuden hyvistä kuin moneen kertaan halpoja jotka hajoo ensimmäiseen lumen tuloon. Meillä ongelmana hissi. Sinne juuri ja juuri mahtuu nykyiset yhdistelmät, tuplat ei mahdu jos istuin on vierekkäin.. Toisaalta mietin, jos ostaisi sellaiset paskat joissa koppa kestäisisen maks 6kk ja sit santsais parempiin rattaisiin kun tuleva rimpulakin osaisi istua/viihtyisi paremmin tavallisissa vaunuissa.. Onpas vaikeeta, mutta saanpas aihetta "shoppailla" nyt jo :D Mullon 9 kk aikaa päättää ;)
 
Mä en tosiaan tiedä vielä ostetaanko tuplarattaita ensinkään, mutta ainakin sen tiedän että en enää osta yksiäkään rattaita ilman jousituksia. Jos siis niitä on tarkoitus käyttää muutenkin kuin vain matkarattaina. 
 
Siis joo, en minäkään osta kärryjä, joissa ei ole jousitusta. Nyt rupesin äkkiä kollaamaan kun puheeksi tuli, että onko noissa Babywelteissä ja z-linessä jousitus. En löytänyt mitään mainintaa. Jos ei ole niin ei edes harkita. En tiedä harkittaisko muutenkaan kun ei tosiaan ole niin suojaisat ja toisaalta tykkäisin saada alkuun kasvot itseenpäin vauvoilla. Nuo Orat on toistaiseksi mun suosikki, pitäis päästä jossain koeajelulle. :)
 
Babywelteissä ei tosiaan ole jousitusta. Tosin ei ole meidän Hymytytön Brioissakaan, eikä ole sitä kaivattu ensimmäisen 2kk jälkeen...

meemi: Tiedätkö miten nuo Orat taittuu kasaan? Pitääkö irrottaa tuo ratasosa rungosta kuten yhdistelmävaunuissa?

Babyweltit edelleen houkuttelee mua, mutta vähän mietityttää... Tuo suojaavampi kuomu ja työntöaisan korkeussäätö olisi ehdottomasti plussa Orassa. Mutta olisko se meille usean satasen arvoista, hmm... Ja noissa Oran vaunuissa ei olekaan kääntöpyöriä, jotka olisi meille plussaa.
 
Mä en tiedä tuosta Oran kasautuvuudesta. Muutenkin pitää mennä niitä testailemaan, ennen päätöstä. Meidän yhdistelmistä ei kyllä kasattaessa tarvi mitään irroittaa, ihan uus juttu mulle. :o Toivottavasti ei tarvi siis. En mäkään ehkä viittis maksaa tuota hintaa jos tulis sisarusrattaaksi. Käyttöikä kuitenkin lyhyempi.
 
Meillä Briot menee pienempään tilaan, kun irrottaa vaunuosan ja laittaa pelkän rungon kasaan itsestään. Sama tekniikka oli myös Brion ja Hartanin (muistankohan merkin oikein....) tuplissa, kun ne kokeiltiin Babyweltien kanssa myös. On aika kömpelö irroitella aina kasatessa tuollaista tuplaleveää istuinosaa.
 
Meil esikoisen Teutoniat kaikilla herkuilla on (tällähetkellä kerrostalo asumisessa) parvekerattaiksi aateltiin, mutta kyllähän tuo esikoinen sitten lokakuussa jo 2,5 vuotiaana osaa seistä Teutsikoihin hankittavalla seisomatelineelläkin. Yleiskulkuneuvoissakin näyttää niin paljon vievän tuplarattaat tilaa että taitaa meidän valinta sittenkin olla käyttää nuo vanhat hyvät tulokkaallekin :D.
 
Huutelen vieraisiin pöytiin ja jo varmaan myöhässä, mutta EasyWalkereita on paljon kehuttu ja itsekin niitä hiukan työnnelleenä, olivat näppärät. Plussaa mm. omista kuomuista. Miinuksena ehkä pienet kopat, kapeat kun ovat, mikä sinällään on tietysti tuplissa plussaa.
 
Takaisin
Top