Sisaruspakkaus

winks

Luottohahmo langoilla
Huhtimammat 2016
Te, joilla on jo yksi tai useampi lapsi, mietittekö jotain sisaruspakkausta tai jotain lahjaa vanhemmille lapsille?
Onko teillä kokemuksia asiasta?

Mä mietin tässä että jotain olisi kiva antaa - ja jotain joka ehkä viihdyttää pidemmäksi ajaksi. Kun nyt miettii, ehtii bongata jonkun hyvän tarjouksen vielä ennen huhtikuuta...
 
Itse ei oo sisarupakkaus tullut mieleenkään, mutta pidetään isoveljen juhlat. Tai siis sairaalassa juhlitaan isoveljeksi tuloa kippistämällä ja joku pieni lahja annetaan. Lisäksi toivotaan että kun ihmiset tulee katsomaan vauvaa niin jos tuovat jotain niin se olisi isoveikalle eikä vauvalle, kun ei vauva tajua lahjoista mutta isompi lapsi jo tajuaa..
 
Mulla on yksi vuotias (kun vauva syntyy niin noin 1v8kk) ja itse oon kans miettinyt et pitäiskö hänelle antaa jotain kun uusi vauva syntyy. En kyllä vielä tiedä mitä? Vaikka yks ajatus oli että hankkis hänen nukelle jonkun pienen sängyn ja muutaman vaatteen niin pikku neiti voisi sitten hoitaa omaa nukkevauvaa kun minä hoidan uutta vauvaa :rolleyes: Noh, saas nähdä.
 
Mä voisin kanssa hankkia 2v4kk esikoistytölle sit oman vauvanuken ja sängyn ja muita tarvikkeita...
 
Meillä kans ajateltiin antaa nukke ja nuken tavaroita mutta meidän neiti rakastaa jo nyt nukenhoitoa ja sillä on jo jos jonkinlaista nuken tavaraa ja neljä nukkea (pikkuisella aina kiire hoitaa kaikki aamulla). Mut ajateltiin et jotain ois kiva antaa. Et äiti, isä ja vauva antaa kaikki jonkun paketin ja sairaalassa just juhlistetaan sitä erikoisherkuilla esim skoolataan pillimehulla ja jotain sen hetken herkkua.
Ja ollaa puhuttu että isovanhemmat kans jotain pientä antaa ja tuovat onnittelukortit isosiskolle kun vauva saa niitä kans varmasti.
 
Ehdottomasti aiotaan tehdä mutta en vielä tiedä mitä sinne laitan, eli ehdotuksia otetaan vastaan :)
 
Ehkä joku isosisko kirja ainakin oli hyvä. Varmaan pitää suunnitella sen mukaa mitä silloin kiinnostaa. Kehitys on niin nopeaa että vaikea kuvitella mistä neiti on puolenvuoden päästä kiinnostunut.
 
Tuo juhlinta sairaalassa kuulostaa kivalta idealta ja onnittelukortteja myös isosiskolle/veljelle on hieno.

Ajattelin että pakkauksessa voisi olla tutti vauvalle, jonka hän voi antaa ja ehkä joku hauskan värinen pehmohelistin, jota voi heiluttaa vauvan yläpuolella kun esim vauva itkee eikä äiti ehdi heti paikalle.

Nukke on kyllä taatusti toimiva, sekä tytöille että pojille (leikit ehkä vähän eri). Isommalle tytölle ehkä nukkekoti? Mutta mitä taas pojalle?

Hmm pohdintoja pohdintoja.
 
Hei tosi hyviä vinkkejä! En ollut aiemmin ajatellut muistaa tulevaa isosiskoa vauvan synnyttyä. Hän on n.1v7kk, kun pikkusisarus syntyy ja onhan se iso mullistus hänenkin elämään. Varmaan isommilla lapsilla joku toivelelu olisi hyvä, meidän tyttö (nyt 1-v.) ei vielä lahjoista juuri ymmärrä, eikä sitä oikein tiedä mikä häntä silloin vauvan synnyttyä kiinnostaisi. Nyt ainakaan ei nuket vielä kiinnosta..mutta huhtikuussa saattaa jo kiinnostaa, kehitystä tulee tapahtumaan vielä niin paljon ennen sisaruksen syntymää. Hmm..pitääpä pistää noita lahjavinkkejä muistiin, kortti ja herkku annetaan sairaalassa kun tulee katsomaan vauvaa, mutta vielä pitää pohtia mitä muuta pientä hankkisi :)
 
Mä ajattelin ihan semmoistakin että kun vauva syntyy ja uskon että tulen olemaan sairaalassa pari päivää niin otan meidän tytön (silloin 4,5v )niin et mennään esim ihan kahdestaan vaiks kanttiiniin munkille. Isä voi olla hetken vauvan kanssa odottamassa osastolla :)
 
Mä ajattelin pitää pienet kutsut isosiskoksi tulemisen johdosta esikoiselle suunnattuna
lähipiirille ja kavereille. Yleensä joka tapauksessa moni haluaa tulla katsomaan vauvaa niin menee siinä sivussa :) Se vauva ei tiedä että sitä tullaan katsomaan mutta isosiskolle 2,5v tulee varmaan hyvä mieli Ei mitään suurta mut jotain.. Ekasta me pidettiin ennen syntymää sukupuolenpaljastuskekkerit. :) Sit kun vauva syntyi niin niitä kävijöitä oli joka viikolle. Sairaalassa täytyy jo jotenkin myös huomioida!
 
Meillä miehen esikoinen on yli 10v, eikä häntä enää kiinnosta lelut tai nuket. Ajatuksena olisi toteuttaa ystäväperheen käytössä ollut tapa antaa isosiskolle esim. Kaulakoru, josta voisi sitten iloa olla useammaksi vuodeksi.
 
Olen seurannut tammikuun aleja, eikä vielä ole tullut mieleen "se" lahja. Toi korun antaminen vanhemmalle tyttösiskolle on tosi kiva idea. Pienemmät kaipaavat ehkä myös jotain ns juuri sen hetken konkretiaa. Hmm.

Sairaalakäyntiä varten pitää tehdä joku lista hyvissä ajoin, jotta pahviaivot eivät tarvitse tehdä mitään muuta kuin lukea. Se pieni juoma jotain eritysen hyvää (maitokin on aika pop), ja joku kakku/keksi. Pitää vähän miettiä, jotain, mitä ei vaadi kylmäsäilytystä...
 
1v 4kk ei kyllä ymmärrä sisaruksesta saati lahjoista yhtikäs mitään. Taidetaan antaa lämmintä syliä ja hellää huomiota, se lienee tärkeintä. Mitään turhaa lelua tai tavaraa en halua nurkkiin pyörimään muiltakaan.
 
Harva alle 2vuotias ymmärtää sisaruslahjojen päälle, mutta kun vauva on kotiutunut ja vieraita tulee ja jos uusivauva saa kaiken huomion ja lahjoja niin sen ymmärtää pienempikin.
Eli kunhan vieraat muistavat huomioida myös "vanhan lapsen" niin kaikki yleensä sujuu hyvin. Juuri tuttavan lapsille vietiin tutipaketti uudelle vauvalle ja isot sisarukset sai jäätelöä ja keksiä.
 
Mä olen monasti harrastanut myös sitä että vain vanhemmalle sisaruksille tuonut lahjan (riippuen iästä) - esim kylpylelun - jota myöhemmin kaikki voivat hyödyntää, autoja, tietyn nuken vaatteita tms - vähän riippuen myös mitä vauvan lapsen vanhempien kanssa on keskusteltu. Tai sitten julmasti tuonut vain äidille jotain herkkusuklaata jos tavattu pelkästään äidin ja uuden vauvan kanssa. Uusi vauva on sitten saanut jonkun lahjan myöhemmin.....ristiäisissä, jouluksi, synttäreillä jne.
 
Mä kanssa aattelin, ettei tyttö välttämättä ymmärrä niiden lahjojen päälle. Kunhan muistetaan huomioida ja helliä, niin eiköhän se riitä :)
 
nyt on tullut mieleen yksi varsin potetntiaalinen lahja tulokkaalta vanhemmalle sisarukselle. Duplojen Cars hahmoja. Ja sitten pitää väsätä nukelle sänky.

tässä asiassa tietenkin oma lehmä ojassa, vanhemmalle sisarukselle mielekästä tekemistä ja leikkimistä
 
Takaisin
Top