Sisarukset ja vauva

Murmeliz

Silmät suurina ihmettelijä
Korjatkaa jos tästä puhutaan jo jossain! Eli miten on lähtenyt sujumaan elo uuden vauvan ja isompien sisarusten välillä? Kuinka riittää huomiota kaikille ym. Itsellä laskettu aika alle viikon päästä ja kotona 3v hulivili :) Oman jännitysmomenttinsa luo tämä yksinhuoltajuus (hei vaan kolibri ainakin :)).
 
Meillä vauva on nyt 3,5vkoa ja kotona on myös nyt 1v 5kk isoveli. Meillä on yllättävänkin hyvin lähtenyt arki sujumaan. Isoveli on ottanut vauvan hyvin ja toimii kotona elävänä itkuhälytyimenä :grinmAina jos vauva älähtää tai alkaa itkemään niin isoveli tulee siitä kertomaan tai juoksee vauvan viereen katsomaan mikä hätä. Hän spontaanisti pussailee ja paijailee vauvaa. Jos vauva itkee niin esikoinen tulee reippaasti vetämään minun paidan kauluksen alas ja sanoo kovasti "nam nam", että jos äiti ei ymmärrä niin vauva haluaa ruokaa tissistä. Ja sillä ei ole väliä onko kotona vieraita vai ei niin aika vikkelään hän saa paidankauluksen alas :rolleyes:

Minun imettäessä hän haluaa myös huomioa. Monesti hän tulee viereen kainaloon, tuo leluja ja niillä pitäisi leikkiä heti tai just silloin alkaa itkettään joku asia. Onneks hän ymmärtää jo hyvin puhetta ja yleensä juttelemalla hänen kanssa siinä imettäessä niin hän on tyytyväinen! Harvoin saa nauttia pelkästä imettämisestä niinkuin esikoisen kanssa!

Isistä esikoinen on enemmän mustasukkainen kuin äidistä. On ilmeisesti jo tottunut siihen, että vauva kulkee äidin mukana, mutta isi on hänen mielestään vain häntä varten! Eiköhän sekin tässä ajanmittaan lievene!

Välillä on kyllä huonoäiti fiilis kun ei jaksa eikö ehdi touhuta päivisin esikoisen kanssa niinkuin ennen. Pelkkään perushoitoon kun menee meillä päivisin jo aikaa aika paljon. Molemmat kun on vielä vaipoissakin! Ulkona ei ole päästy niin paljon olemaan kuin olisi hyvä, mutta ehkä sekin tässä muuttu kun vauvan voi kans nyt jo ottaa mukaan ulos, vaikka nukkumaan. Olen vaan ollu vähän laiska sen suhteen.

Täällä vkolla kuvioihin tulee mukaan taas muskari ja leikkikerho niin tulee ainakin säännöllisesti poistuttua kotoa ja esikoinen saa muutakin puuhaa kuin kotona häärääminen.

Rakkautta riittää kyllä molemmille! :happy:
 
Takaisin
Top