Ajattelin kaupan simaan tyytyä tänä vuonna, kun siinä lukee ne alkoholimäärät ja toivon, että löytyisi täysin alkoholiton versio. Eihän se sama asia ole kuin kotona tehty, mutta jos nyt tänä vuonna korvaa sen aidon ja oikean, kun siitä kotiversioista ei tiedä, millaista myrkkyä saa aikaiseksi [:D] Munkkeja kyllä teen ja syön ihan ilman huonoa omaa tuntoa[8D]
Joo käsittääkseni tuo Helleforsin sima on ainoita alkoholittomia kaupassa myytäviä simoja. Ainakin meillä se on ainoa laatuaan mitä saa myydä lapsille.
itse join vuos sitte vappuna,odottaessani esikoista ihan omatekoista simaa. luotin itse kyl ihan ettei se nyt niin käynnyttä ole yms. ja meinasin kyllä nytkin juoda jos oma äiti sitä tekee tänä vuonna..
itsellä ei ole kokemusta noista kaupan simoista. ja munkkeja kans kyl meinaan syödä hyväl omal tunnolla [:)]
Minäkin aion kotisimaa tehdä ja juoda ihan kuten normaalistikin (en sitä koskaan juo ämpäreittäin kuitenkaan..). Juotiinhaan sitä kakrunakin, enkä muistaakseni humalaan silloinkaan tullut. Munkkejakin pitää vappuna olla, ja ehkä tässä enemmän pitäiskin miettiä sitä sokeri- ja rasvamäärää mutta toisaalta vappukin on vaan kerran vuodessa![:)]
Kaupasta olen tosiaan ostanut tuota Helleforsin ihan alkoholitonta simaa, mutta kun vanhemmat ovat tulossa huomenna kylään Keski-Suomesta ja äiti on varta vasten minua varten tehnyt omatekoista simaa niin aion kyllä nauttia [:)] Ja kuten Quara sanoi, juotiinhan sitä pieninä lapsinakin.
Meinasin jo tehdä ketjun laadussamme tyhmiä kysymyksiä, mutta eipä tarvinnutkaan [:D]Eli samaa miettinyt mitä ap eli saako simaa juoda vai ei ja näköjään saa, hienoa!
Ihan varmasti saa juoda simaa! Ei sitä varmaan kukaan sellaista määrää jaksa juoda että huppeliin tulis! [:D]
Sokerihumala ehkä ennemmin seuraa.. Sama juttu myös kotikaljan kanssa.
Juokaa ihan rauhassa simaa raskausaikana, mutta älkää imetysaikana [:@] Kamalat ilmavaivat tuli vauvalle ja niitä itkettiin yksi ilta kokonaan [&o] Vaikka join vain ihan pienen lasillisen!
Mä kyllä kanssa piereskelin koko vappuviikonlopun normaalia enemmän. Mutta toisaalta tuli syötyä muutenkin kaikenlaista normaalista poikkeavaa, kuten munkkeja ja muuta, että en nyt sitten osaa sanoa, oliko se juuri sima vai kaikki sokeripitoinen juhlaherkkumässäily yhdessä.