Sikiöseulonta

Frida16

Jostain jotain jo tietävä
Oletko käynyt seulontaverikokeissa? Millaisia tuloksia sait?

Itselläni 9+3 HCG 25.7, PAPP-A 313.2 Huolestuttaa erityisesti tuo HCG.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli 10+0: S -hCGBV/D Tutkimuksen tulos 85.2 ug/l
S -PAPPA Tutkimuksen tulos 1290.4 mU/L
 
Muokattu viimeksi:
Niitä kait vielä käytetään jotenkin laskukaavaan kromosomipoikkeavuusriskin laskemiseen ja siihen tarvii viel tietoja nt-ultrasta ja äidin ikäkin vaikuttaa eli nuo ei itsessään kerro vielä paljon mitään, ultralääkäri/neuvola ehkä selventää näitä vielä sanallisesti ens kerralla.. toivon ainakin :)
 
Muokattu viimeksi:
Olen käynyt, mutta meillä ei ainakaa ne näy mitä ne näytti kun ne menee sit tutkittavaksi sitku on nt-ultrassa käyty. Ehkä ihan hyvä, että en näe kun en niistä ymmärtäisi mitään ja alkaisin vaan huolestumaan.
 
Mulla kannassa on tuloksissa pissatestin, hiv, kuppa yms. Konkreettiset luvut ja tulokset, Sekä vasta-ainereaktio ja veriryhmä, mut ite äitiysseulan tuloksia ei näy. Lukee vaan "tehty".

Tekstissä lukee: "tulokset asiakas lukee kannasta, jos kokeissa ei poikkeavaa. Jos poikkeuksia, neuvolasta soitetaan" ja 25.10 oli päivitys "tuloksissa ei poikkeavaa." eli tulkitsen asian niin että kaikki niiden osalta "ok" täs vaiheessa ja nyt jään odottaa riskilukua. Ehkä niitä lukuja ei ole tarkoituskaan tulkita irrallaan ilman nt-lukemaa ja iän tuomia pisteitä, ehk näin on oikeesti ihan hyvä.

Kello on nyt 2.55 yöllä, nt-ultra heti aamulla klo. 10.30. Jaaaa mitennii jännittää. Anxious Face With Sweat-
 
Oman käsitykseni mukaan ne arvot vaihtelevat myös ihan raskauden keston mukaan. Eli hormonaaliset muutokset kehossa tapahtuu kuitenkin päivittäin, jolloin normaalilukemat esim. Viikoilla 9+3 on ihan eri kuin 10+3. Näin olen ainakin itse ymmärtänyt mitä olen lueskellut. Beaming Face With Smiling Eyes
 
Oletko käynyt seulontaverikokeissa? Millaisia tuloksia sait?

Itselläni 9+3 HCG 25.7, PAPP-A 313.2 Huolestuttaa erityisesti tuo HCG.
Minulla oli kolmannesta hcg 10 ja papp-a alle 700 ja terve vauva syntyi, tosin etuajassa niinkuin kaikki muutkin. Niskaturvotus normaalin rajoissa, trisomia 18 riskiluku oli muista raskauksista poiketen 1:5200.
 
Nt-ultrassa kaikki näytti hyvältä, jeeee, turvotusta vain 1,2mm. Meille Espoossa kuulemma tulee riskiarvo perinteisellä kirjeellä parin viikon päästä, kun tietokone laskee sen noitten veriarvojen ja nt mittojen ja muun tiedon avulla. Paitsi jos on hälyttävän korkea niin lääkäri soittaa aiemmin.
 
Takaisin
Top