Sikiöseulonta

Ollaan menossa kaikkiin, tosin niin pitkälle ei olla mietitty että mitä tehdään jos jotain ilmenee...
 
Tänään juuri verinäytteen kävin antamassa ja np-ultra on sitten maaliskuun 7.päivä ja rv 13+1 pitäisi silloin olla meneillään. En ole liioin miettinyt että mitäs sitten jos jotain poikkeavuutta ilmenee...
Päivä kerrallaan toivoen parasta, mutta varautuen myös pahimpaan.

Toistaiseksi olen vain onnellinen että näinkin pitkällä ollaan jo ja että torstaina ultrassa kaikki oli hyvin ja viikkoja 10+0. :)
 
Ite pääsen ekaa kertaa ultraan vasta 6.3. ja sillon varmistuu onko masussa edes mitään.. ja ennen sitä pitäisi käydä antamassa se verinäyte, mutta en oo yhtään varma menenkö.. Vähän kahenvaiheilla mennään.

Jos vaikka verinäytteestä löytyisi jotain niin onko siihen lapsivesipunktioon pakko mennä? Eka raskaus ja oon ihan kujalla. :whacky011
 
Ei se mielestäni mikään pakollinen ole. Korjatkaa toki jos väärässä oon.. (siis se lapsivesipunktio)

En nyt ainakaan usko että kukaan voi toista siihen pakottaa.. :D
 
Tulipa mulle tyhmä olo :grin :oops: niin tosiaan eihän ketään voi pakottaa. Huomenna labraan siis:happy093
 
Tietenkään ei ole pakollinen :) sinne voi mennä jos jotain hälyyttävää ilmenee. Itse aion mennä seulontaan ja olen kyllä miettinyt ja ratkaisun tehnyt mitä teen jos poikkeavuuksia on (jos siis edes kaikki ok ultrassa ja kaveri on matkassa).
 
Minä kävin jo noissa verikokeissa.. katsotaanko ne tulokset sitten seuraavalla neuvola käynnillä vai mitenkä? Niin ja itse siis osallistun noihin seulontoihin.. :)
 
Mulle ainaki se verikokeen ottaja sanoi että ne tulokset menee sitte neuvolaan, mutta en tiedä saako niitä kuulla sitten aikaisemmin jossain, esim. ultran yhteydessä?

Kun ymmärtääkseni verikokeen tuloksen saamiseen menee noin viikko ja ultrassahan nyt kuitenkin näkee sen niskaturvotuksen ym heti. Näin ainakin olen ymmärtänyt niin olisi se nyt kiva sitten aikaisemmin tietää kun seuraavaan neuvolaan vielä aikaa on yli viisi viikkoa ja ultraan reipas kaksi viikkoa.

Jostain netin ihmeellisestä maailmasta luin että ainakin joskus tulos on tullut ultran jälkeen postitse/soitettu..
 
Mulle sanottiin neuvolassa että ultran yhteydessä kertoo sen verikokeen tuloksen JOS haluun.. Mut mulla on seuraava neuvolakin vasta huhtikuussa.
 
Mulle labrassa sanottiin että soittavat jos on jotain mutta muuten tulee kirje kotiin jos kaikki ok. näin oli myös edellisessä raskaudessa:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä sama, että tulokset tulevat kirjeellä kotiin. Tai siis, siinä vaan todetaan, että onko kohonnutta riskiä downin syndroomaan. Tarkemman riskiluvun saa neuvolasta kysymällä.

Me osallituttiin kaikkien kolmen lapsen kanssa sikiöseulontoihin. Ei tosin olla mietitty, mitä tehdään, jos jotain onkin vialla. itsellä päälimmäisenä ajatuksena on tällä hetkellä, että jos vauvalla olisi vian myötä kuitenkin mahdollisuus syntyä elävänä, niin mä katsoisin sen kortin. En lähtis keskeyttämään raskautta, vaikka elinajanennuste olisikin vain esim. päiviä. Kun en usko, että enää kuitenkaan haluaisin yrittää lasta tämän jälkeen.
 
Meinaan osallistua, ja verikokeissa jo kävinki. Ultra on 3.3, ja enemmän siinä jännittää se, että onhan siellä jotain odotettavaa. :D En aio stressata seulonnan tuloksia etukäteen, sittenhän sen näkee, kun saa tulokset. Eihän ne muutenkaan ihan varmoja ole; vaikka riskiluku tulisikin, niin lapsesta voi tulla täysin terve.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
 
Me myös osallistutaan. Aluksi sillä neuvola käynnillä puhuttiin, että ei varmaan ole tarvetta, mutta myöhemmin sitten tuli mieleen että onkohan tuosta haittaakaan vaikka tutkitaan. Sitten soittamaan neuvolaan, että vieläkö voi osallistua :D Maanantaina kävin verikokeessa ja ens viikon keskiviikkona olisi ultra.
 
Me kanssa osallistuttiin niihin tutkimuksiin ja kyllä se mieltä helpotti, kun kirje saapui kotiin. Täälläpäin kun on silleen, että jos hälyttävää on, soittavat ja jollei ole olennaista haittaa, niin lähettävät vastauksen kirjeellä kotiin.
 
Mun käsittääkseni siitä seulotaan virtsatietulehdukset jotka kovin yleisiä raskaudessa ja varmaan myös erittyykö virtsaan sokeria :) joku viisaampi korjatkoon jos oon väärässä

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä kävin eilen verikokeissa ja osallistutaan ilman muuta tohon tri-seulaan. Nyt pitää jännittää tuloksia, ultraankin on vielä melkein kaksi viikkoa, huoh...
 
Mulla on nyt verinäyte otettu perjantaina. Tiistaina on seuraavaks lääkäri, se eka lääkärikäynti. Takanapäin on siis eka neuvola ja labrat. Meillä ultra vasta 17.3. Miten mä maltan odottaa?!! :D
 
Takaisin
Top