Sikiöseulanta labroista

Pikkunipsutin

Jostain jotain jo tietävä
Oma huoleni nyt suuri kun kävin verikokeissa ja nyt maanantaina on np-ultra jota odotan jo lähestulkoon pelon vallassa.. tai lähinnä huolestuneena..

Mitä teillä ollut arvot (niillä ketkä käyneet) lähinnä tuo PAPPA arvo ja hCG-B-V arvo..

Itsellä tuo PAPPA arvo oli vko 10+4 vain 323 ja toinen arvo 37.
Pitäs ainakin tuon ekan olla korkeampi?

Muilla mitään tieto?

Täällä huoli suuri mitä tapahtumassa. Tietenkään mitään ei voi sanoa ennenkuin sen niskapoimu turvotuksen saa mitattua, mutta kuitenkin..
 
mulle on molemmissa raskauksissa annettu verikokeiden tulokset kotiin kirjeitse eikä niihin ole laitettu mitään lukuja ainoastaan tieto, että kaikki on ok. Niskaturvotusta on molemmilla vauvoilla ollut sama 0,8mm. Vitsi kun en tiedä yhtään noista luvuista :( Toivottavasti joku asiaan perehtynyt vastais sulle.
 
Itse kanssa yritin selvitellä samaa sillon kun odottelin omaa np-ultraa ja tolkuttoman googlettamisen jälkeen ymmärsin niin, että noista luvuista ei voi päätellä yhtään mitään. Kaikilla oli ollut tosi erilaisia lukuja ja silti riskiluku jäi pieneksi. Ilmeisesti noi luvut vielä muutetaan joksikin toisenlaisiksi siinä laskukaavassa. Mulla oli se s-hcg-b-v 393 ja s-pappa 1362 joten ihan erilaiset mitä sulla [:D] Mutta sullakin on toi pappa isompi ku hcg. Jossain saatto olla sellasta informaatiota, että toisen pitäs olla pienempi ku toisen ja sillä perusteella että meillä oli kaikki ok niin just niin päin ku sullakin. Mutta sekään tieto ei lukenut missään virallisessa, joten luulen että joudut nyt vaan odottamaan viikonlopun yli. Niskaturvotuksen lisäksi vielä sun ikä ja painokin vaikuttaa siihen riskilukuun, joten älä suotta vielä murehdi. Se on niin monen tekijän summa. Murehdi vasta sitten kun on jotain murehdittavaa, tiedän että se on juuri tuossa vaiheessa vaikeaa kun ihan juuri kohta saat tietää josko jotain on "vialla". Itekki oon nyt ihan rauhallisin mielin, mutta ootas vaan kun rakenneultra on muutaman päivän päässä, sitten päässä pyörii kaikki mahdolliset sydänviat mitä voi löytyä [:D]

Mukavaa viikonloppua, toivottavasti saat muuta ajateltavaa ultraan asti!
 
Mulle ei ole edes tullut mitään tietoa!
Np-ultrassa ja labrassa sanoivat, että jos on jotain huolestuttavaa, sitten ilmoitetaan. Ja koska tässä ei ole puhelua kuulunut (ja koska se heinäkuun loppupuolen toinen seulontaultra kaiken pohtimisen jälkeen suurella todennäköisyydellä on rakenneultra, vaikkei sitä nimeä käytettykään), niin oletan että ei tarttee miettiä tuloksia.
Luulisi että tähän mennessä olisi kutsuttu jatkotutkimuksiin, jos jotain ois ollut, labrasta on kuitenkin jo 1½ kk ja ultrasta 1 kk!

Jännä miten eritavalla eri puolilla maata tässäkin asiassa toimitaan.
 
Takaisin
Top