Tulipa mieleen noista väreistä ym...
Yhdessä kirjassa sanottiin, että eräässä tutkimuksessa oli 27 raskaana olevaa naista, joista 26 osasi hypnoosissa ennustaa lapsensa sukupuolen oikein. Tästä sitten pääteltiin, että lapsi ja äiti ovat jollain tiedostamattomalla tasolla myös psyykkisesti yhteydessä toisiinsa ja viestivät keskenään tavalla tai toisella. Tiedetäänhän se, että syntymätön lapsi aistii äidin tuntemuksia (esim. pelon), joten ehkä sama voi toimia toisinkin päin.
JOS siis äiti voi jollain (alitajunnan) tasolla tietää syntymättömästä lapsestaan enemmän kuin osaa sanoin kuvailla, niin miksei tämä tieto voisi alitajuisesti vaikuttaa esim. siihen, millaisia värejä äiti alkaa lapselleen katsella?
Asia ei tietenkään ole näin yksinkertainen, koska omiin aavistuksiin ja värimieltymyksiin voivat vaikuttaa muutkin asiat kuin se mahdollinen alitajuinen tieto lapsen sukupuolesta - esim. omat ja muiden odotukset ja toiveet sukupuolen suhteen. Ehkä ne voivat sekoittaa sitä alitajuista tietoa, joka hypnoosissa voidaan kaivaa esille - kuulemma.
Olisi kyllä kiva tietää enemmän tuosta tutkimuksesta, sillä minusta se tulos vaikuttaa aika uskomattomalta. Mutta jos tutkimus on hyvin tehty, niin onhan aika upea tulos, että äidit voisivat tietää lapsen sukupuolen etukäteen.
Itse olen aina halunnut tyttöä ja välillä ajatus pojasta jopa vähän pelotti. Tuntui, etten osaisi olla äiti pojalle, etten tiedä pojista mitään enkä tykkää niistä. Parissa viikossa olen kuitenkin huomannut katselevani nimenomaan sinisiä vaatteita ja ajattelevani lasta poikana. Nyt pojan saaminen tuntuu yllättäen luonnolliselta ja oikein odotan poikaa - tuntuu, etten edes muista, että lapsi voisi olla yhtä hyvin tyttö. Aistinko lapseni sukupuolen jollain tiedostamattomalla tasolla? Enpä tiedä... Vielä kuukausi ultraan, jossa toivottavasti selkenee, kumpi sieltä olisi mahdollisesti tulossa.
Mitä tuohon syke-asiaan tulee, niin minä olen kuullut päinvastaista, eli että syke olisi korkeampi pojilla kuin tytöillä. Tuntuu, että kukin ennustelee miten päin tahansa. Voin sanoa, että varmasti joskus osuu kohdilleen ja joskus ei. Ja sormus-juttuihin en usko millään, en tajua, mikä mekanismi siinä voisi toimia. Miten eloton rinkula voisi saada "yhteyden" lapseen ja sen sukupuoleen ja vielä ilmaista sen muille? Kokeilkaapa ripustaa sormus kattoon tms., olen varma, ettei sormus heilu yhtään mihinkään. Ennustajan käsi se siinä liikkuu huomaamatta. Jo lapsena tein tämän havainnon, kun ennustelin yhtä ja toista siitä, miten päin langan päässä oleva sormus liikkui. Äidin ja lapsen välinen yhteys ja viestintä on nyt vielä jollain tasolla uskottavaa ja perusteltavissa, kun taas mikään luonnonilmiö ei kykene selittämään sormuksen liikkeitä.