Sikiön liikkeet

Luojan luoma

Oman äänensä löytänyt
Tästä ei ollutkaan vielä ketjua, jotenka pistetääs ketju liikkeelle. Millä viikoilla tunsit ekaa kertaa sikiön liikkeet?
 
Itse tunsin joskus viikolla 14 pieniä hipaisuja ja mietinkin, voinko niitä oikeasti sillon vielä tuntea, mutta ultraaja sanoi, että on mahdollista. Odotan kuitenkin sitä päivää, kun potkut tuntuu oikein kunnolla niin, että lapsi ja puolisokin tuntee ne. Vielä ei ole niin selkeitä potkuja tullu.
 
Noin viikolla 12. Puoliso tunsi kädellä potkuja viikon 17 lopussa.

Mulla on istukka takana ja uudelleensynnyttäjä, niin sen vuoksi tunsin näin aikaisin.
 
Siina rv 13 alkoi tuntua mutta perjantain sairastelun jalkeen ei oikeastaan mitaan, klinikka kutsuu kun on muutoksia tapahtunut myos kohdunsuulla joten parempi katsoa kuin katua ja ehka mies uskoo paremmin jos laakari ohjeistaa (olen auki jo jonkin verran supistusten ja kipujen takia joten katsotaan tuleeko vuodelepokomennus taas kuten tokan lapsen kohdalla).
 
Mä olen merkannut että 15+2 ois tuntunut mahdollisesti liikkeitä. Tuntui hetken ajan rytmikkäitä tökkäisyjä ja pystyin kuvittelemaan pikku jalat polkemassa vuoron perään. Myöhemminkin on jotain samankaltaista hentoa tuntunut, mutta en vieläkään varmaksi uskalla sanoa.
 
Täällä ei ole vielä (rv 15+1) tuntunut mitään liikkeitä, mut eiköhän parin viikon sisään jo jotain tuntemuksia ala olemaan. Mistä sen tietää, onko istukka edessä vai takana?
 
Ensimmäisen kerran tunsin liikkeitä 15+6, ihan pieniä hipaisuja niin että mietin voisiko olla. Edellisessä raskaudessa muistaakseni ekat liikkeet tunsin joskus viikon 17 aikoihin.
 
Niin, ja istukan sijainnin ne näkee ultrassa. Mutta siinä nt-ultrassa mulle sanottiin että vaikka oli takana silloin istukka, niin se voi liikkua vielä paljon kohdun kasvaessa joten ei voi oikein vielä tietää missä se lopulta sitten on.
 
Pientä kuplintaa on tuntunut silloin tällöin jo pitkään, mutta olen ajatellut, että voi olla suolikin. Mutta eilen (15+0) ja tänään on tuntunut niin paljon heltoja tökkäisyjä ihan sarjoina, että alan olla varma. Siitä huolimatta, että olen ensiodottaja. Kai sitä ensimmäisen raskauden aikanakin voi tuntea liikkeet tässä vaiheessa, jos kuulostelee niitä. :)
 
Oon ensiodottaja ja rv 19, eikä käryäkään.

Oon tuntenut jo kuukausia sellaista eriskummallista hipaisua joka tuntuu siltä että sipaisi kylmägeeliä iholle. Mutta onko se sikiö, en tiedä
 
Siina rv 13 alkoi tuntua mutta perjantain sairastelun jalkeen ei oikeastaan mitaan, klinikka kutsuu kun on muutoksia tapahtunut myos kohdunsuulla joten parempi katsoa kuin katua ja ehka mies uskoo paremmin jos laakari ohjeistaa (olen auki jo jonkin verran supistusten ja kipujen takia joten katsotaan tuleeko vuodelepokomennus taas kuten tokan lapsen kohdalla).
Tyhmä kysymys, oletko itse tutkinut kohdunsuutasi vai kuinka? Itellä tulee välillä varsinkin kyykkyasennossa kova paine tuonne alakertaan ja olen miettinyt, että onko kyse jostain löysistä paikoista tms, kun ekassa raskaudessa ei ollut tällaista. Tosin ei siellä kyykyssä tuu paljon vietettyä aikaa, mut kyykym yhteydessä olen huomannut.
 
Minulla tuntui ekat selvät liikkeet n. rv. 18, mutta sen jälkeen en ole taas tuntenut mitään. Huomenna alkaa jo 20. rv., mutta saattaa johtua siitä että istukkani on ihan edessä ja vaimentaa potkuja. Olisi kiva tuntea liikkeitä jo säännöllisesti niin tietää että siellä on vauvalla kaikki hyvin!
 
Tänään aamulla (20+1) ensimmäistä kertaa tunsin kun joku oikeasti tekee kärrynpyöriä sisälläni. Ulospäin näkyi myös muutama potku. En ymmärrä miten tämä pikkuinen vasta nyt heräsi kunnolla, koska aiemmin en ole juurikaan tuntenut mitään. Nyt tuntunut koko aamun kun pikkunen riehuu sisälläni:smiley-bounce016
 
Olisko jotain 17rvk alkanut tuntumaan jotain hipsutusta. Nyt 31rvk vatsa heiluu ja pomppii kun vauveli on vauhdissa. Melkein alkaa jo sattumaan kun kyljessä on suosikkipotkupaikka.
 
Takaisin
Top