Sikiön liikkeet

Mulla vauva oli viimeviikkoisessa neuvolassa pää alaspäin, mutta melko pian sen jälkeen se taisi taas kääntyä toisinpäin. Potkuja tuntuu enimmäkseen alavatsalla ja välillä kyljissä. Tuntuu viihtyvän pää ylhäällä. Toivottavasti hoksaa vielä kääntyä ajoissa.

Ei sitten mitään käsitystä miten päin toi pikku mies on! Potkut tuntuu joka puolella... ylhäällä, alhaalla, kyljissä... joka puolella! :D

Mulla tuntuu kanssa joka puolella, taitaa pyöriä aikalailla. Tosin en tiiä että voiko se nyrkkeillä niin kovaa että luulee potkuiks :D

Minä myös epäilin eilen illalla, että vauva on kääntynyt taas perätilaan. Liikkeet tuntuu niin epämääräisissä paikoissa ja suurimmaksi osaksi vasemmalla alavatsalla. Sitten vauvalle tuli hikka ja hikkaus tuntui selvästi alavatsalla, eli kaipa hän kuitenkin on pää alaspäin. Kovasti olen yrittänyt vatsan päältä tunnustella, että missä on pää, pylly ja jalat, mutta en minä osaa. :D

Musta tuntuu et tääl viel ainakin pyöritään ihan miten sattuu... Kerran olin aika varma et pää oli tuossa ihan ylhällä ja kovasti oli puskemassa kylkiluiden alta ulos mutta muuten kyllä en oo saanut mitään käsitystä missä on mikäkin osa...

Vielä on aikaa pyöriä. Eilen tuntui rakon potkimista, nukkumaanmennessä hirveä mylläys ja parhaillaan mätkii ylöspäin eli varmaan nyt on pää alaspäin. Parin viikon päästä pitääkin kokeilla konttaa ja lantion pyöritystä että jää varmasti optimaaliseen asentoon.

Täällä ollaan jossain poikittain ja perätilan välimaastossa. Kovasti tuntuu potkut vasemman lonkan paikkeilla.

Täällä kanssa luultavasti perätilassa. Suurin osa potkuista ainakin tuntuu todella alhaalla ja ylhäällä iskut hennompia eli olisko nyrkit. Tosin aamulla vissiin käänty poikittain kun tuntu, että jokin osa tulee vasemmasta kyljestä läpi (pää tai peppu?). Oikein näkyi miten toispuoleinen maha oli :grin sellanen paise vasemmalla puolella mahaa :grin täyty vähän muovata ite asentoa, että sai tytsyn käännettyä kun oli melko epämukavan tuntunen. Se oli luultavasti kosto siitä, että nukuin kyljelläni ja olisko sit tuntunu vaavin mielestä inhottavalta kun päätti niin pungertaa :p

Mä ainakin kuvittelen et suurimman osan ajasta tää hengaa pää alaspäin. Kovimmat potkut tuntuu navan yläpuolella. Täällä myös punkee jotain osaansa (peppua ehkä?) navan oikeelle puolelle, siinä on hyvin usein kunnon möykky. Voi olla myös puolittain poikittainkin tosin. Vaikee sanoo näin ensikertalaisena :D

Mä ainakin kuvittelen et suurimman osan ajasta tää hengaa pää alaspäin. Kovimmat potkut tuntuu navan yläpuolella. Täällä myös punkee jotain osaansa (peppua ehkä?) navan oikeelle puolelle, siinä on hyvin usein kunnon möykky. Voi olla myös puolittain poikittainkin tosin. Vaikee sanoo näin ensikertalaisena :D

Mulla täysin samanlaiset tuntemukset!

Meillä ollaan kanssa pää alaspäin pysytty jo jonkin aikaa samassa asennossa, mutta kyllähän hää vielä mahtuu möyrii ja kääntymäänkin miten vaan ompi vaa viihtyny samoin päiten nyt.

Meillä viihdytään suurilta osin pää alaspäin tai osittain poikittain. Potkii eniten tonne oikealle just kylkiluiden alapuolelle. Sit nyrkkeilee tuola lantion seudulla minkä kerkiää. Peppuaan on kanssa kova työntämään oikeelta puolelta läpi. Ja välillä vetää mahdollisimman alas ittensä myttyyn nii et puolet mahasta katoaa ja alavatsalla on kauhee kova kumpu.

Meillä ollaan siis todella liikkuvaista sorttia. :D Meillä on myös ihan selkeä rytmi pikkusella tällä hetkellä. Osaa aina alkaa vähän odottelemaan et koska se mylläämminen alkaa. :)

Täällå alkaa kans tuntua et kaveri tulee mahasta läpi, sen verran alkaa reisissä olla voimaa jo :joyful: mä en kyllä osaa sanoa miten päin siellä ollaan, iskuja tulee joka suunnasta. Ja välillä kans toinen puoli mahasta katoaa ja toinen puoli kova möykky :joyful: Tosi kova on kaveri kyllä liikkumaan ja jännityksellä odotan mitä tää loppuaika tulee olemaan.

Onks kukaan muu huomannut et liikkeet ois vähentynyt? Joku neljä päivää ollut jotenki vähäistä toi liike..liikkuu kuitenkin, mut ei enää esim. satu mua niin kun aikaisemmin.

Ahven täällä saattaa olla maks päivä että olis rauhallisempaa! Muuten myllää menemään :) on vissiin kääntynyt rt kun paukuttaa nykyään niin ylös... mut onpa siellä vielä tilaa pyörähtää vaikka miten päin;)

Mulla oli kans viime viikolla hiljaisia päiviä monta. Tuntu vaan pientä sipsutusta. Mietin et oisko potkinut sillon selkärankaan päin. Nyt taas monottaa ihan kunnolla ja usein :grin

Mulla oli kans melkee kolme pv niin rauhallista vähän tuntui helliä liikkeitä mietin kanssa että ollaan nyt käännytty johkiin asentoon ettei tunnu kunnolla liikkeet. Nyt taas tuntuu kovia potkuja ja normaali mylläystä.

Täälläkin on välillä aika hiljaisia päiviä ja välillä taas myllätään kunnolla.

Täällä myös ajoittain aika hiljaista mahassa. Saattanut olla kolmekin päivää suht hiljaista (toki liikkeitä siis tuntunut), mutta ne terävimmät liikkeet olivat pois. Sitten taas parin päivän hentoisempien liikkeiden jälkeen on alkanut kunnon mylläys. Mutta pakko sanoa, että liikkeet alkaa muistuttaa yhä enemmän niitä viimeisen parin kuukauden liikkeitä, kun vauvalla alkaa olla ahtaampaa.

Samaa täällä. Viikolla oli muutama päivä hyvin rauhallista, jotain pientä tuntui joka päivä mut joutui ihan pysähtyä kuunteleen. Nyt taas vkl aikana on ollut enemmän ja isompaa kunnon mylläystä. Mietin et otetaanko mahassakin välillä rauhallisemmin että taas jaksaa myllätä vai onko ne sellaisia päiviä kun liikkeet on selkään päin tms.

Mutta kyllä on helpottavaa kuulla et muillakin on samanlaista, kun jotkut taas kertoo että heillä on päivittäin niin selkeitä liikkeitä et tuntuu et lapsen jalat ja kädet tulee mahasta läpi. Ei mulla kyllä sellasta oo...

Takaisin