Sikainfluensa

jaica

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Päätin lattaa tänne meillekkin erikseen sikainfluensaa koskevan keskustelun, useinpia aihe kiinnostaa, mutta joukossamme on niitäkin jotka eivät varmastikkaan tahdo kuulla enää aiheesta ja attelinkin että siirrytään tänne sen tiimoilta. Onhan tuo vauvan odotus muutakin kuin Influenssaa.

Itse olen kiinnostunut aiheesta ja en ole ottanut rokotetta enkä ole näillä näkymin ottamassakaan. En ole saanut tarpeeksi tietoa rokotteesta ja se tieto jonka olen saanut olen joutunut itse kaivamaan esille. Neuvola tätimme sanoi ettei osaa sanoa juuta eikä jaata rokkotteen suhteen, lääkärimme oli samaa mieltä. Kun juttelin viikonloppuna pitkään ystäväni kanssa, joka opiskelee lääkealaa ja työskentelee farmaseuttina, niin hänen mielipiteensä oli se että sikainfluensa on influensa virus jota on vain paisuteltu mediassa suuremmaksi ja suuremmaksi.. Hän sanoi, että lintuinfluensa oli todella vakava tauti, mutta nopeasti se puhuminen lopettettiin kun valtiot eivät innostuneet niikään rokotteista!

Freay, kerros lisäät tuosta sikainfluenssa rokote kuolemasta. Alkoi mietityttämään todella koko aihe sillä kokoajanhan on kielletty aihe että rokote olisi vaarallinen sikiölle, muttei kuitenkaan pieniä vauvoja rokoteta, koska rokotetta on tutkittu niin vähän..
 
jaica: Ei ole varmaa kuoliko lapsi rokotteeseen vai johonkin muuhun. Tänään se nainen synnytti kuolleen poikansa ja TYKSin lääkärit yrittää keksiä kuolemalle syytä. Mun mielestä se kuulostaa siltä, että ne yrittää keksiä minkä tahansa syyn, ettei kenenkään tarvii luulla, että se johtui rokotteesta. Mutta jos ne ei mitään oikeaa syytä keksi, niin voi vain arvailla miksi eivät... Ja ilmeisesti nyt samassa paikassa on ollut toinenkin vastaava tapaus.

En aio ottaa rokotetta myöskään. En usko, että tiomersaali (=elohopeayhdiste) on sikiölle hyväksi. Itse olen ollut elohopealle melko herkkä. Vauvana sain äidinmaidosta myskytyksen kaltaisia oireita, kun äidilläni oli amalgaamia (joka myös on elohopeayhdiste), suussa niin paljon, että itsekin oireili niistä ja niinpä naapureitten äiti imetti myös mua... Ja amalgaamistakin sanottiin silloin (en tiedä sanovatko vieläkin), että se on täysin harmiton ihmiselle. No, äitini oireet katosivat kun sai vaihdettua amalgamipaikat muovisiin, ja sanoohan jo pelkkä maalaisjärki, ettei elohopea ole kovin terveellistä ihmiselle.

Mun resepti terveenä pysymiseen erinäisten influenssojen keskellä on: Syö joka päivä D-vitamiinia jopa 100mikrog, C-vitamiinia 1000mg (mieluiten 4x250g annoksina pitkin päivää) sekä sinkkiä 30mg. Jos kurkku on karhea, kurlaa vahvalla suolavedellä (merisuolaa+vettä). Jos nenä on tukossa, käytä nenäkannua avaamaan (laimealla suolavedellä). Näillä vippaskonsteilla oon ite selvinnyt vaikka kuinka monta talvea ja ajattelin tämänkin talven selvitä [:)]. Vitamiinipillereiden syömisestä ei ainakaan ole mitään haittaa, talvellahan muutenkin suositellaan ainakin D-vitamiinin käyttöä ja luin myös tutkimuksesta, jonka mukaan D-vitamiinin syöminen ehkäisee raskauden jälkeistä masennusta. Siispä apteekkiin vitamiiniostoksille! [:)]

Ps: En tarvii moraalisaarnaa siitä, etten aio ottaa rokotetta. Mun puolesta on ihan jees, että ihmiset ottaa sen rokotteen, onpahan vähemmän tartuttajia sitten liikenteessä [;)]
 
Minun mielestä kenelläkään ei ole oikeutta tulla saarnaamaan rokotteesta, oli sen ottanu tai ei. Itse kuulun kastiin kieltäytyjät. Useamman päivän ajan asiaa pohdin ja silti tulin aina tulokseen: ei kiitos. Syitä on useita.
 
Oli pakko kommentoida sitä tiomersaalia.. Rokotteesta saatava elohopean määrä on sama kuin mitä yhdessä kala-ateriassa on ja se elohopea poistuu nopeasti elimistöstä.
Älkää nyt kuitenkaan ymmärtäkö että tuun tänne saarnaamaan että jokaisen pitää ottaa rokote, vaikka ite olenkin sen ottanu niin kyllä se on silti jokaisen oma asia ottaako vai ei.
Netistä jos ettii tietoa siitä rokotteesta niin ei kannata uskoa kaikkea mitä lukee, luotettavinta tietoa saa varmaan thl.fi sivustolta.
 
Itse en luota niinkään Thl tiedotteisiin. Löysin myös sellaista tietoa minkä mukaan Thl:lle olisi maksettu siitä että juuri tuo rokote otettiin suomeeen.
Ja Thl tuntuu välttelevän todella raskaana oleviin liittyviä kysymyksiä sikainfluensan suhteen.
 
Pohjois-Suomessa lähtenyt tartuntojen määrä laskuun, jospa se nyt alkaisi hellittämään pikkuhiljaa. [:)]
 
On se thl sivusto kyl huomattavasti luotettavampi ku monet muut sivustot, joissa liiotellaan asioita ihan liikaa! Kyl se ite tauti on paljo vaarallisempi raskaana olevalle ja muille ku mitä toi rokote. Ja Suomi on kuitenki sen verran tarkka maa että jos uskottais oikeesti että toi rokote on vaarallinen niin sitä ei ees annettais. Toisaalta tää on vaan mun mielipide.  
 
kiitos mama78 linkistä! mä pelkään pahoin, että noita tapauksia tulee lisää, siis ei pelkästään raskaana olevien, vaan muidenkin rokotteista saamia kremppoja. Mietin Jossu, että millä perusteella sanot taudin olevan pahempi kuin rokotteen? En ole kuullut yhtään tapausta, missä raskaana oleva olisi kärsinyt saatikka kuollut tautiin. Sen sijaan oon kyllä jostain iltasanomista lukenut, että sikainfluenssaa potenut nainen synnytti terveet kaksoset ja selvisi itsekin hengissä. Mun väite on, että ihmisiä on ihan turhaan peloteltu mediassa, jottei alettais esim valittaan, että veronmaksajien rahoja on käytetty turhiin rokotteisiin.
 
Heips,
piti tulla kommentoimaan tätä flunssaa. Itse en ottanut rokotetta lapsilleni ja jos olisin raskaana en ottaisi myöskään. Olen samaa mieltä että rokotetta ei ole tutkittu tarpeeksi. Totta monesti luotettavaa tietoa saa THL sivuilta, mutta tästä rokotteesta kukaan ei tiedä voidaan vain olettaa, kun näinkin uudesta ja nopeasti tehdystä rokotteesta on kyse.
Freya, samoilla linjoilla olen kanssasi. Kauhea tapaus jos noi kaksi keskenmeno tapausta johtuvat rokotteesta(oletan että puhut tästä), mutta ajattelin myös että noinkohan nuo sitä oikea syytä aikovat sanoa, suomessa kun kukaan ei ikinä ota vastuuta.
laitan tähän linkin minkä löysin aika mielenkiintoisena
http://www.youtube.com/watch?v=E1z7KSEnyxw&feature=related

Samoin mennään täälläkin vitamiineilla ja ahkeralla käsien pesulla ja toivotaan parasta.
 
Heips! Mama, löysin saman linkin juuri ja olin tulossa laittamaan tänne [:)]. Tässäkö se sit oli, ja kamala hössötys [:D]. Voivoi... Älyäisivät pian lopettaa ne rokottamisetkin, eihän siinä ole mitään järkeä rokottaa enää tammikuussa!

Niin, noista keskenmenoista. Olen satavarma, että kaikki lääkärit ja muuta asianosaiset tekee kaikkensa, että keksisivät keskenmenoille jonku muun syyn, eli luultavasti mikään virallinen taho ei tuu missään vaiheessa myöntämään, että rokotteella olisi osuutta asiaan. On niin isoista auktoriteeteista kysymys, että tuskin haluavat ottaa sitä riskiä, että kansa ei enää luottaisi THLään ja lääkäreihin muutenkaan.

Siitä ei ollakaan vielä kauheesti puhuttu mediassa, mutta tiedän useita tapauksia missä rokote on aiheuttanut ennenaikaista syntymää. Ja näissäkin tapauksissa varmasti on olemassa vaikka millaiset "viralliset" selitykset.
 
Takaisin
Top