Shoppailut

Ei oo täälläkään ostettu vielä mitään. Haaveilin tollasesta babyboxin tilauksesta jota mainostivat jossain bannerissa tällä foorumilla. Mutta kun äitiyspakkauksen tilauksessakin pitäs olla 4 vai 5 kk takana raskautta, niin en tiiä kehtaanko tilaa sitä :D

Kattelin rattaita mutta poikaystävä vain kuittasi että eks toi oo liian aikasta niin meni into. Yritän pysyy nahoissani, mutta odotan innolla että saan tilata äitiyspakkauksen! Sitten kun tiiän kumpi on, tyttö vai poika alan kyllä ostaa potkupukuja <3

rv13

Mä oon kans ihan pihalla noitten rattaiden kanssa että millaset sit pitäis ostaa kun sen aika tulee. Meillä niin vähän tilaa etten osta ennen kuin tarvitsee, eli joskus marraskuussa tms. Lukaisin joitain blogeja rattaista, mutta ei se avannut asiaa yhtään sen enempää. Mieluiten tietty ostais sellaiset jotka kestää kauan. Sen verran jo tajuan että kun tälvella syntyy niin ei voi olla sellaiset ihan kevyimmät mallit, vaan renkaissa pitäs vissiin olla jämäkkyyttä että pystyy liikkuu niitten kanssa hangessa :D Luettek jotain raskausblogeja? Onko teillä jotain mitä suosittelette? Niitä on niin paljon ettten tiiä mitä alkais ihan seuraamaan. Hyviä vinkkejä kyllä siellä on esikoista odottavalle.

Hain eilen babyboxin. Oli ihanaa hypistellä paketin lahjoja, kun en ole vielä ostanut mitään. :) Suosittelen, siellä oli ihanan pienet sukatkin :)

Aloitin vauvantarvike shoppailut vähän isommasta päästä, eilen ostin pinnasängyn ja turvakaukalon :) En siis ole vielä vaatteen vaatetta ostanut, äitini kyllä senkin edestä bodyja, neuleita, sukkia, haalareita yms. Nyt tuossa pohdin, että isompia ostoksia ei ole kuin vaunut ja hoitopöytä ostamatta.Aikaisemmin en jotenkin ole uskaltanut lähteä vauvantarvikkeita hankkimaan mutta nyt varmaan kun tämän shoppailuvaihteen on saanut päälle, on sitä vaikea jarrua polkea :D Täytyy vain lähteä tekee kunnon kirpparikierrokset, kunhan lomalle jää :)

Mistähän sais sellasia reisitaskuhousujen tyylisiä mammahousuja? Tarvis töihin, kun työhousut ei mee enää kiinni :D edulliset, koska saattaa likaantua keittiötyössä, mutta sen verran hienot, että kelpaa asiakaspalveluun myös. Tumman väriset kokoo 38. :D Oon googlettanu, mutta missään ei oo tullu vastaan. Oisko kellään myydä tai kertoa mistä sellasia sais??!

Vilijonkk4 15+3

Kirjotan nyt perään toisenkin kysymyksen, kun tuli mieleen. Mitä mieltä olette, uusi vai käytetty turvaistuin? Tullaan varmaan autoilemaan päivittäin, mutta harvemmin mitään pitempiä matkoja. Mitä seikkoja tulee ottaa huomioon istuinta valittaessa?

No matkan pituudella ei ole turvallisuuden kannalta merkitystä. Turvakaukalot ja istuimet vanhenee viidessä vuodessa jolloin ne suositellaan vaihtamaan uusiin koska muovi haurastuu eikä välttämättä enään kestä kolaritilanteessa kunnolla. Toinen asia on se että onko käytetty istuin ollut kolarissa, riittää että on ollut kolaritilanteessa autossa vaikka kyydissä ei lasta ole ollut. Turvakaukalo ja istuin pitää hävittää lopullisesti tuollaisissa tilanteissa vaikka ulkoisia "vammoja" ei oliskaan mutta kaikki ei sitä naudata ja myyvöt istuimet eteen päin väittäen ettei ole kolaroitu. Toki toi on aika harvinaista et kukaan kehtaa asettaa toisen vauvan vaaraan myymällä kolaroidun istuimen.. Mutta joo itse en ostaisi kuin tutuilta joihin voi luottaa ja tiedossa että istuin alta viis vuotias tai sitten ihan kaupasta uus.

Muakin kiinnostaa tuo turvaistuin-juttu. Meillä tulee ajelua kuitenkin kohtuullisesti, niin haluaisi ostaa hyvän, mutta en halua kuluttaa "turhaa" rahaa. Turvallisuus ja käyttömukavuus ovat tietysti tärkeimpiä seikkoja, mutta eri malleja on niin tuhottomasti.

Telakka istuimet isofixillä on ehdottomasti ykkösiä turvallisuudessa ja käytännöllisyyden kannalta :) niihin on helppo kaukalo laittaa sekä ottaa pois eikä ole riskiä vöiden väärin asennukseen.

Mä oon ehoton siinä et turvaistuimet ostan uutena ja tunnettua merkkiä mitä liikketkin myy. Ja testaan autoon ennen ostoa. Meillä ei oo autossa isofixiä ja vyölläkin sa istuimet hyvin kii. Meillä on brion kaukalo telakalla kahdella lapsella jo ollut ja vielä tön kolmannen ainaki kestää :) Istuimet on gracon ja britaxin, selkäö menosuuntaan molemmat ja kyllä ne volvoon taitaa vierekkäin kaikki sopia takapenkille :)

Takaisin