Selkäkivut :(

Mammaksi86

Jostain jotain jo tietävä
Mulla tänään nyt rv 16+2 ja laskettuaika 14.12. Tää on neljäs lapsi. Selkäkivut on ihan järkyttävät. Alkas kaksi päivää sitten ja meinaa haitata yöuniakin. Särkylääke auttaa jonkuverran tai ehkä jopa kokonaan :)

Kipu on lähinnä oikella puolella lantion takana siinä sivussa ja makaamisesta ja istumisestä ei tykkää yhtään.
Ei oo muitten aikana ollu mitään tällästä.
Onko täällä muita selkävaivaisia?

Mulla on kanssa järkyt selkäkivut. Selkä vaivaa ilman raskauttakin aika ajoin. Viime raskaudessa ei ollu tämmöstä. :( Alaselkä ihan kamalan kipeä ja makaaminen pahentaa. Vasen lonkka kipuilee myös ja säteilee ihan varpaisiin asti välillä. :( panadol auttaa että saa nukuttua, mutta ei vie kipua kokonaan. Onneksi huomenna lääkäri...

Rv 16+0

Joo tämä on siis aiva jotain kauheaa kipua,oikein polttavaa ja säteilee mahan puolellekkin ja ku hengittelee ni kipuilee silloin myös :( Täytyy varmaan lääkäriaikaa kans tilata jos ei tää tästä ala helpottamaan vaikka tuskin tälle oikein mitää on tehtävissä. Kiva jos koko raskausajan tästä joutuu kärsiä? :/

Neuvolalääkäri määräsi 1g paratabs ja sano että kun opinnot taas alkaa, pyydä saikkua jos ei selkä kestä. Ei kai muuta voi tehä.. :(

Jos mahdollista, kannattaa käydä osteopaatilla kokeilemassa oisko siitä apua. Mä sain osteopaatilta avun edellisen raskauden selkäkipuun. Se oli kyllä vähän erilaista, kaikki muu paitsi paikallaan makaaminen tai istuminen sattui ihan kamalasti.

Lonkat ja alaselkä olleet kipeät jo viikolta 8 asti, häntäluu kipeytyi toissaviikolla.. Saikulla olin 3,5 vkoa.. Nyt vähä parempi vaikka vaivaa edelleen varsinkin jos työpäivä raskas.. Joinainpäivinä ollut niin kipeä ettei ole päässyt liikkumaan ja öisin heräillyt kääntyessä kipuun.. Panadolista ei mitään apua ollut alunperinkään niin ei sitä edes yrittänyt tt lääkäri määrätä tai nla lääkäri. Enkä olis huolinutkaan :) työ hoivaosastolla niin aamuvuorot varsinkin erityisen raskaita.. Tuntuu että ottaa mahaan kipeästi jos oikein tekee :( ensi odottajana en tiedä mikä on edes supistus.. Alapäässä kramppaa ja kipuilee välillä niin että joutuu pysähtymään..?
rv 17+1

Mulla on nyt 17 viikkoa tultua täyteen alkanut selkä kipuilemaan ihan eri svääreillä kun ennen. Koko lantion alue on oikeastaan kipeä. Ja maha. Olenkin sen tiimoilta huomenna menossa nlaläälärille. Töissä kun joutuu välillä juoksemaan pää kolmantena jalkana, niin kipeytyy todella paljon. Lähinnä mun juoksu kyllä muistuttaa pingviinin kävelyä, kun kivut estää normaalin liikkumisen. Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa.

Onko teillä pakara(t) kipeenä? :D Mulla on vasen pakara ja takareisi alkaen alaselästä todella kipeä. Pahiten sattuu, kun yrittää nousta sängystä tai vaihtaa asentoa. Tuntuu, että joka paikkaan sattuu teki mitä hyvänsä. Kivun paikka vaan vaihtelee päivästä riippuen :D

Vilijonkk4 17+3

Mä sain luvan ottaa kipuun burana 400mg ja se auttoi hyvin,vei jopa kivun kokonaan pois :)
Olen saanut sitä alkuraskaudessa jännityspäänsärkyyn lääkäriltä.
Turvallisesti voi syödä viikolle rv 28 asti. Mutta selkä kipu lähti yhtä nopeaa kun tulikin.

Ei ole ollut kolmeen päivään yhtään kipeä.. mitä nyt aamulla selkä vähä jumissa kun nousee mut on sit ihan ok ku on hetken ollu pystyssä :)

Tukivyön laitoin tilaukseen :)

Missäpäin Vilijonkk4 asut kun katsoin et sun synnytyssairaala on SEKS?? :)

Täällä on nyt viikkoja 17+6 ja selkä on jurppinu, samoin kyljet. Ja aina ku istuu tuolilla niin sattuu häntäluuhun. Otin yhteyttä neuvolaan pari viikkoa sitte että mikä auttais ku ei tullu nukkumisestakaan mitään ja haluan vielä töissäkin käydä niin käskivät kokeilemaan tukivyötä joka tukee kohtua ja antaa ryhtiä selälle. Hommasin tukivyön ja on helpottanu :) Ei poista kipuja mutta helpottanu on omaa oloa ja paremmin on töissäkin pärjänny :) Lisäksi sitte panadolia ottanu, mutta ei oo nyt tarvinu kivun lievityksiä :)

Mulla tuo iskias vaivaa, oikea puoli varsinkin. Muutamana iltana ollut tosi vaikea nousta esim istumaan ja sängyssä on vaikee ollut vaihtaa asentoo. Nyt alkaa vaivaamaan myös vasen puoli.. Saa nähdä mitä tästä vielä tulee, kun nyt vasta rv 16+0 ja tällaset vaivat. :/ Ensimmäinen vaavi tulossa.

Huh hei, itse painisin samanlaisissa ongelmissa vielä joku aika sitten... Jostain syystä kipuilu on nyt lakannut (vain alkaakseen uudelleen loppuraskaudessa, tiedän...) Mutta mulla se on iskias joka vaivaa. Jopa niin,etten saa vasenta jalkaa taipumaan niin,että sukan saisi jalkaan.. Ei taivu, sattuu vaan. Mulla on välilevyssä rappeuma ja se paheni alussa aina liikkuessa, pitää sanoa et onneks multa noi työt loppu jo aiemmin, nyt en kyllä enää pystyis näillä systeemeillä töissä olemaan. Särkylääkkeitä en ole syönyt, niitä tuskin niin toivotaankaan syötäväksi.
Venyttely, varsinkin tuon selkänikamien venyttely auttaa, selkälihasliikkeitä kivun sallimissa rajoissa ja lisää venyttelyä.
Loppua kohden tuskin paranee, päinvastoin. Tsemppiä!

Ittellä kans alkanu selkäkivut vaivaamaan, ja vetää vasemman puolen lonkan ja jalan ihan turraksi. Edellisen synnytyksen jälkeen lääkäri epäili iskiasvaivaa. Viimeksi itsellä auttoi raskaushieronnassa käynti :) Ja meinaan nytkin käydä, toivottavasti auttaa jälleen :) Välillä vaan tuntuu että ei pääse sängystä ylös ja sit ku liikahtaa niin kuuluu naps selkärangasta pakaroiden ylälinjn kohdalta :( Hiukan toi yks hierontavoide auttaa ja lievittää pahinta terää kivuista ja taas pääsee muutamia päiviä etiäpäin kunnes meen tekee jonkun virheliikkeen tai rasitan itteäni enemmän.
Angelica80 kanssa oon kyll ikävä kyllä samaa mieltä että loppua kohden tuskin paranee..

Takaisin