Selkäkivut ja hieronta?

Korppunen

Satasella mukana keskusteluissa
Onko muilla vielä ilmaantunut kipua selkään? Täällä on vaivainnut jo nyt jonkin aikaa iskias urakalla ja kipu säteilee myös jalkoihin. Tänään sitten alkoi myös niskajumit. Uskaltaako raskaana mennä hierontaan? Vai olisiko akupunktio parempi?
 
Mulla on välillä. Viikonloppuna esim. siivosin neljä tuntia ja sitten olikin alaselkä tosi kipeänä ja kävelykin hankalaa. Se meni ohi kyllä levolla. Missä puolella selkää kipu sulla on? Jos mun alaselän kivut olis jatkuneet aamullakin, niin olisin kaivanut jemmasta edellisessäkin raskaudessa tarvitun tukivyön. Se helpotti viimeksi sekä selkä, että vatsanpuolen lihasten kipuja (maha kun kasvoi, niin sen heiluminen teki välillä kipeää alussa kunnes keho tottui siihen)
 
Täytyy hommata varmaan tukivyö. Mulla on siis selän kanssa jo muutenkin ollut ongelmia ja nyt tuntuu että pahenevat entisestään. Kipu säteilee molempiin jalkoihin aina kantapäihin asti. Ristiselkä on vaan tasaisessa jumissa :D
 
Mä kävin esikoisesta säännöllisesti hierojalla, mutta alaselkää ei suostunut hieromaan. Otettiin pelkästään niska-hartia aluetta ja ihan yläselkää. Auttoi sekin hiukan edes :)
 
Mä hoidan mun selkäkivut kiropraktikolla. Viimeksi kävin kun kuopus lopetti tissittelyn eli vuosi ja 2kk sitten. Mulla jämähtää selkä aina imetyksen aikana. Nyt pitäis varata uusi aika, kun alaselkä alkanut vihotteleen. En voi odottaa, että saan taas kivut pois.
 
mulla on ollut nyt muutaman päivän tosi kipeä alaselkä ja vihloo pakaraan. tänään esikoinen mummilassa hoidossa ja mulla siivouspäivä ja jestas että tekee kipeää :/
 
Mä lennän! Kävin kiropraktikolla ja sinne jäi kaikki selkäkivut. Uskomaton olo! Mulla ei ole enää selkää... tai ainakaan en koko ajan tunne sitä. Helpotus!
 
Mun täytyis kans mennä. Kävin edellisen raskauden jälkeen fysioterapeutilla. SI-nivel kipuili vielä raskauden jälkeenkin, lantio vika asennossa, mitä näitä nyt oli. 8 tunnin työpäivän jälkeen rupee kyllä alaselässä tuntumaan.

Millasia tukivöitä käytätte? Suosituksia?

Sain viimeksi neuvolan kautta jonkun tukivyön ja sen hyöty oli täysin olematon. Se piti laittaa makuultaan ja kiristää naruista niin tiukalle kun vain saa. Lopputulos oli se, että vyö puristi inhottavasti mahaa-->pahaolo.
 
Mä oon käyttänyt ihan vain sellaisia kroppaa muokkaavia korkeita pikkuhousuja. Kun masu kasvaa, niin kiristyvät hyvin ja antavat tukea niin selälle kuin mahallekin. Mulla on kyllä pelkälle mahallekin sellainen vyö, mut en tykkää siitä, kun painaa musta liikaa. Noi pikkuhousut on mukavat ja napakat.
 
Selasin tossa nettiä niin onkohan sellanen carriwellin tukivyö mistään kotoisin?
 
Takaisin
Top