Selkäkivuista

Ninni86

Satasella mukana keskusteluissa
Laitampa tämmösen aiheen tänne jo, vaikkakin terveselkäisillä ne kivut on edessä varmaan sitte joskus loppuraskaudesta... emoticon

Eli tässä vaiheessa kyselen, onko muita "kohtalotovereita", jolla on huono selkä? Itelläni on ollut välilevyjen ja niiden pullistumien/repeäämisien kanssa taistelua jo 11 vuotta. Kerran on selkä jo leikattukin. Monet lääkärit sanoneet, että ei kannattaisi hankkia lapsia, koska selkä tulee varmasti olemaan kipeä raskauden aikana. Mutta aina oon ajatellu, että mun elämä on sitä varten, että saan jälkikasvua. Eli kivut kärsin, jos niitä tulee, mutta lapsia haluan ehdottomasti. emoticon

Ajattelin siis, että ne kivut alkaa vasta sitten, kun maha iso ja selkä rasittuu enemmän. Mutta nyt viime yönä heräsin ihan mielettömään kipuun alaselässä. emoticon  Tämä kipu erilaista, kun aikaisemmin on ollut. Otin panadolin (auttoi kyllä) ja menin takaisin nukkuun. Nyt ei kipu niin paha, kuin illalla, mutta kuitenkin kokoajan tuntuu. Yritin googlettaa, mutta en löytänyt mitään tietoa, että alkuraskaudessa olisi tällaisia oireita. Eli onko muilla ollut vastaavia kipuja ja mistähän voisi johtua? emoticon  Soitin päivystykseen ja tässä iltapäivällä menen käymään (tarvin muutenkin töihin saikkulapun, niin samalla kysyn tuosta selästä)...
 
Heippa. Tuolta huhtikuisista tulin kommentoimaan. Itselläni on ollut huono selkä aina. Mitään ei ole koskaan diagnosoitu, mutta alaselkä on kipeytynyt aina jos teen väärässä asennossa jotain, seison pitkään ym.ym. Joku fysioterapeutti on todennut yliliikkuvaa niveltä alaselässä.
Jokatapauksessa ennen kuin  tiesin olevani raskaana, selkäni kipeytyi normaalissa aerobicissä, missä se ennen ei ole kipeytynyt. Eli kai ne hormonit jo siellä paikkoihin vaikuttaa.
Suosittelen tukivyön ostamista, itsellä se on ollut käytössä monta kuukautta ja se auttaa. En siis paljon urheilla ole voinut kun kävelylenkin jälkeenkin selkä kipeytyy, mutta normaalielämässä se on aina käytössä. Mulla on Anitan tukivyö.
Tsemppiä selän kanssa, toivotaan, että pärjäät.
 
Heips,
ai kauheeta jos noi kivut alkaa jo niin aikasessa vaiheessa. Itelläni nuoruudessa tuli kolme hiusmurtumaa tonne ala selkään kun mun välilevyt oli ihan litteitä. Ni luut pääs hankaamaan toisiaan vasten. Ite selvisin ihan kivasti ilman leikkausta kuntoutuksella, mutta onhan toi selkä kivulias aina välillä ku treenaa kovaa.

Mulla on ollu kyllä hassua kipua tossa oikeassa lonkassa. Se tuntu ihan että se nahka olis tosi kipee ei ennen semmosta kipua oo ollu. Se rupes myös ala selkään säteilemään. Onneks nyt ei vähään aikaan ole kipua tuntunu. Ajattelin että kysäsen sitte seuraavassa neuvolassa. Ajattelin kanssa että ku on suurehko tatuointi siinä lonkassa että iho jotenki siihen reagoisi, mutta eiköhän se sitten reagoisi myös muihinkin tatuointeihin.

Mutta mitkä on parhaita tuki tuohon selkään ja onko teillä jotain vinkejä miten voisi selkää rentouttuu ja päästää paineita pois?
 
Mulla on isän puolelta rankka sukurasite. Selkä on kipuillu aikaisemmin silloin tällöin kun tein siivoushommia. Viime syksynä meni niin, että menin ambulanssilla sairaalaan kun koski niin etten pystyny kävelee saati konttaamaan mihinkään. Sain lääkäriltä vain särkylääkettä, sairaslomaa ja jumppaohjeet. Niillä sitten kotiin. Eli ongelmaa ei poistettu tai hoidettu, hoidettiin vain kipua ja annettiin ohjeet, joista ei kuitenkaan tule tehtyä mitään.
Etsin netistä vaihtoehtoista hoitoa. Törmäsin kansanparantajaan/jäsenkorjaajaan. Varasin ajan miettien, että testataan nyt, ei siitä kait harmiakaan voi olla. Jäsenkorjaaja kertoi, että SI-nivel oli vinksallaan, molemmat lonkat poissa paikoiltaan ja koko selkä täynnä lukkoja ja useampi kylkiluu selän puolelta vielä poissa kohdaltaan.Eli oli rahanarvoinen käynti!! Suosittelen kokeilemaan.
Mä en oo käynyt uudestaan sillä tyypillä, vaikka se sanoi, että pitäs kuukauden päästä tulla kattoo, onks kaikki pysynyt kohdallaan. Selkä on tuntunut tähän asti aivan loistavalta ja kävelykin on ollut helpompaa ja ihan hengittäminen! Nyt on pitänyt jo useampaan kertaan varata sille uus aika ja käydä, mut aina se vaan jää kun näitä kaikenlaisia menoja on tässä ollut ja tulee olemaan vastakin. Kokoajan saa ravata  labrassa, lekurissa tai terkalla.. Nyt raskausaikana on taas tullut kummittelemaan ne vanhat tutut jumitukset ja kivut.
 
Minulla ei oo aikasemmin ollu pahemmin selän kanssa mitään ongelmia,mutta nyt on viikon kestänyt alaselässä ihan hermoja raastava vihlominen minkä takia ei kävelemisestäkään meinaa tulla mitään..aina kun oikealle jalalle astuu ni vihloo tonne alaselkään ihan hirveesti :( Onkohan muilla ollu mitään vastaavaa? Voiko johtua tästä raskaudesta jo näin alkuvaiheessa? Pitäskö soittaa neuvolaan ja kysyä neuvoja vai suoraan lääkäriin? Viikkoja nyt on Kirpulla menossa 16+3 <3
 
Mullakaan ei oo aikasemmin ollut selän kanssa ongelmia, mutta nyt viime aikoina välillä on ollut sellasia vihlaisuja. emoticon  Ei kovin pahoja tosin, ainakaan vielä...
 
Huh huh. Vappuviikonloppu meni risuja silputessa, haravoidessa ja puutarhakalusteita öljytessä ja nyt tuntuu selässä. Jo viime viikon omppupuiden oksien karsiminen ja vesurin kanssa heiluminen tuntuivat pahalta. Tää päivä töissä tuntui tosi vaikeelta ja selkää piti varoa. Aamulla teki NIIN kovin mieli vaan soittaa ja sanoa, että en tuu. Vaan ei, puskin vaan eteenpäin. Välillä säteilee selästä tonne takapuoleen ja takareiteen asti niin että pittää hidastaa tai pysähtyä. Aamulla kun venyttelin niin rusahteli vaan.
Vaan minkäs teet, kun töitä on enää tää kuukausi, niin ei viitteis olla poiskaan. Kesällä pitäs tehä myös jotain, mutta kesätyön löytyminen tässä vaiheessa on aika toivotonta. Tarjolla olis ehkä siivoushommia vanhassa paikassa. Vaan kun selkä nyt jo oikkuilee, niin mitä se sit tekee kun pitäs pönttöä pestä tai kumartua roskista tyhjentämään tai moppailla.. Huutaa varmaan Halleluujaa! Aika toivotonta.
Parasta varmaan vaan nostaa liitolta rahaa ja lomailla sit oikeen urakalla, kun kunnon palkkaa on turha odottaa jollen saa oman alan töitä.
Eli jos jollain olis joku homma, jossa voi vain istua, seistä tai kävellen toimittaa asioita ilman nostelua, niin kertokaa toki. Tosin puhelinmyyjän hommaa en suostu tekemään, sen haluan välttää.

 
Takaisin
Top