Minä myös ilmottaudun selkäkipuisiin! :)
Mulla on jo pitkältä ajalta historiaa tän selän kanssa, kerran vuodessa kipeytyy niin kovin että on pitäny syödä Sirdaludia kuurina että pääsisin sängystä ylös ilman apua!
Nyt raskaana ollessa (viikkoja tänään 23+6) en tietenkään kolmiolääkkeitä syö, vaan koittanut pärjätä pitkälti ilman särkylääkkeitä!
Työskentelen hoitoalalla, jossa luonnollisesti on paljon nostelua, kyykkimistä, kääntelyä ja vääntelyä.. Olen ollut n. viikon kerrallaan sairaslomalla. Harmittaa, kun täytyy vähän väliä mennä "ruinaamaan" lisää sairaslomaa. Tuntuu, että ketään ei ota tätä selkäkipua tosissaan; jopa neuvolan lääkäri käskee koko ajan menemään koittamaan työntekoa, vaikka itse tiedän ettei minusta ole töissä hyötyä. Etenkin työpäivän päätteeksi selkä on niin kipeä, että sängystä/sohvalta ylöspääseminen on täyttä tuskaa!!
Sairaslomalla ollessani oon huomannu myös miten rankkaa meidän kaksion imuroiminen ja kaupassa käynti mukaan lukien ostoskassien kantaminen onkaan!! Ennen siivoaminen meni tuosta noin vaan, nyt minun on PAKKO maata sängyllä pariin kertaan ennenkuin olen saanut imuroitua kokonaan! Selässä tuntuu kova paineentunne ja tuntuu että se napsahtaa minä hetkenä hyvänsä. Inhottava tunne!
Äippälomani alkaisi 5.4, joten tässä on vielä reilu kuukausi kärvisteltävänä! Lääkäri kehoitti nyt lepäämään viikon verran, ja sanoi että raskausajan selkäkivut ovat ohimeneviä.. Tulevat viikoksi, ja menevät taas.. Mutta loogisesti ajatellen; Jos jo ennestään isokokoisella naisella on selkäkipuja (ilman vauvavatsaa,) niin miten kivut voisivat hellittää kun vatsa jatkaa kasvuaan?!