Selkä kutisee

starletti

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Mietin täs että onko muille tullut tälläsii oireita raskauden aikana...selkä kutisee aivan kauheesti (varsinkin ristiselkä) ja punaisia näppylöitä on paljon. Mies sano että finnejä ne ei ole, koska niistä ei tule mitään ja jos niitä näprää ne paisuvat kamaliksi paukamiksi. Samoja paukamia mulla on ruvennu tulemaan kaulaan ja hiusrajaan niskaan eikä se ole mitenkään kivan näköstä. Vauvaöljy helpottaa kutinaa. Johtuukohan tää hormoneista tai jostain...Naamassa on finnei aina ollu mut nyt tuntuu että ne on vähentyny selän kustannuksella. Onkohan noihin mitään keinoa vai onko vain kestettävä? Huoks. 
 
Voi johtua kuivasta ihosta, joka siis on myös toisilla oire hormonien heittelystä aivan kuten finnitkin. Rasvaaminen voi auttaa, nyt kun muutenkin iho kaipaa vähän enemmän hoitoa kuin tavallisesti. [:)] Miulla kanssa selkä puskee näppyjä oikein urakalla, mutta ne ovat finnejä, niin kipeitäkin ovat sitten siihen malliin. [:@] Mutta noita punaisia "ei-finnejä" on ilmestynyt sitten reisiin ja rintoihin, ja ne ovat aika hyvin rasvaamalla pysyneet kurissa.
 
Täälläkin samaa vaivaa,selkä kutisee ja paukamilla,ja tuntuu että saisi kokoajan rasvailla. Kunnon kosteuttava voide auttaa minulla ainakin siihen kutinaan... [:)]
 
Mulla kutisi viikkokaupalla tuolta lapojen välistä (mahdollisimman hankalasta paikasta). Nyt se on tuntunut vähenevän. Aikaisemmin oli kaiken aikaa semmoinen tasainen kutina. Ja sama sitten rintojen sivusta, melkein kainalosta. Siinä oli kanssa toiset kutisevat paikat. Ja nännit... Ohhoh sitä kutinaa ja vaikea rapsutella gore-tex takin läpi [:D]
Nyt tuntuu hiukan rauhoittuneen. Mistähän lie johtuu. Ei ole mitään näppyjä tms ollut. Eikä mulla ole ennen tuommoisia kutinoita ollut [8|]
 
ALKUPERÄINEN: miiuhoo

Mulla kutisi viikkokaupalla tuolta lapojen välistä (mahdollisimman hankalasta paikasta). Nyt se on tuntunut vähenevän. Aikaisemmin oli kaiken aikaa semmoinen tasainen kutina. Ja sama sitten rintojen sivusta, melkein kainalosta. Siinä oli kanssa toiset kutisevat paikat. Ja nännit... Ohhoh sitä kutinaa ja vaikea rapsutella gore-tex takin läpi [:D]
Nyt tuntuu hiukan rauhoittuneen. Mistähän lie johtuu. Ei ole mitään näppyjä tms ollut. Eikä mulla ole ennen tuommoisia kutinoita ollut [8|]

 
Pisti silmään nuo kutisevat nännit! Täällä sama. Voi herranjestas, kun voi olla ärsyttävä vaiva. Liian lujaa ei pysty nännejä kuitenkaan raapia, että ei tule kipeää.. Hyi [:D]
 
Heips!
Mulla on ollut tuossa toisessa nännissä jo ennen raskautta sellainen kutiseva kohta joka välillä äityy hirveen pahaksi mutta nyt rasvaan joka päivä pari kertaa ne eli aamulla ja illalla. Käytän ihan vain huulirasvaa niissä...mulla Oriflamelta tosi hyvä huulirasva joka pitää huuletkin kosteina joten on turvallista käyttää sitten myös imetysaikana! [:)] Myös luontaistuotekaupasta voi kysellä sellaista lampaanrasvasta tehtyä joka sopii myös imettäville... en muista nimeä mutta käytin silloin kun meidän tytöt olivat pieniä!
Mulla myös muualla iho hirveen kuiva joten joudun rasvaamaan päivittäin.... ja huom! jos ajat karvoja niin kannattaa muistaa rasvata! Finnit eivät ole ainoastaan rasvaisen ihon ongelma vaan ne voivat tulla myös liian kuivalle iholle ja mulla varsinkin jos oon käynyt poistamassa karvat sokerilla niin täytyy huolehtia rasvaamisesta!
 
Kurja vaiva!

Mun oli pakko ottaa parin päivän vapaa aamu suihkusta. Aika epämiellyttävän siivoton olo. Ainoastaan kriittiset paikat veden alle. Sitten suihkuttelin ceridalin öljyä takapuoleen, reisiin selkään, mahaan, tisseihin... Käytännössä koko akka ohuen öljyn peittoon. Ja vettä join kamelin lailla.Ei kutise enää!

Iho kun samalla sekä kuivui, että pykämöi! En tiiä johtuko raskaudesta, vai ilmojen  kylmenemisestä! Tuo finnittelyhän on vissiin aina aineenvaihdollinen juttu, että suosittelen sitä ÄLLÖTTÄVÄÄ veden litkimistä. Se huuhtelee sisuksia, niinku mummu sanoi! " elä sie tyttö puristele, tulloo vaa lissää. Pittää pestä ruumista sisältä päin!"
 
Mä oon kans vähentäny suihkus käyntii. Vesi tuntuu pahalta iholla, saunas en oo käyny kahteen kuukauteen. Peseydyn kostealla kylmällä pyyhkeellä, mut ei mulla kyllä oo ollu likainen olo. Itseasias olo on jotenkin vapautuneempi ku ei tarvi seisoo kuumas suihkus puolta tuntii niiku ennen. Ja hiuksetkin pesen kylmäl vedel. Mies lohdutteli täs yks ilta, että ehkä mun olon pitää olla tällänen että voin sit myöhemmin taas nauttii suihkusta...ja teestä...ja jäätelöstä...just tuo lohdutus toi mulle paremman mielen, en oo aatellukaan että just tuollasta tarviisin. Ohan tää odotusaika jotain ihan muuta kuin mitä luulin. Taidan kokeilla tuota veden litkimistä...kai siihen saa mehua laittaa sekaan?[:)]
 
Heippa taas!
Piti vielä eilen lisätä sellainen juttu tuohon ihon kuivuuteen....
Mun sisko tekee aromaterapiahoitoja ja on muistakin hoidoista selvillä sekä kaikesta mikä vaikuttaa ihon tasapainoon... hän sanoi mulle kerran että on ehdottoman tärkeää vaikka olisi kuinka kuiva iho niin kuoria iho kuorintavoiteella kerran viikossa jotta saa sen kuolleen ihosolukon pois ja sen jälkeen rasvaa oikein kunnolla niin iho pysyy parempana... tätä oon noudattanut myös ja se tepsii!
 
Yksi tärkeä juttu on myös tarpeelliset ravintolisät mm. omega3, B-,D- ja E-vitamiinin saanti iholle sekä sinkki! Niitä oonkin popsinut tuossa päivittäin.
Silloin kun pahoinvointi oli pahimmillaan en pystynyt syömään mitään ravintolisiäkään ja mulla meni reilussa kuukaudessa iho tosi kamalaan kuntoon. Nyt se on jo palautunut ja tuntuu olevan ok!
 
Takaisin
Top