Sektion jälkeen raskaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kkattja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

kkattja

Puuhakas puhuja
Toivuitko ilman tulehduksia, kuinka nopeasti uskaltaa yrittää rueta yrittämään uutta raskautta?

Menikö seuraava raskaus hyvin sektiosta huolimatta?
Syntyikö seuraava sektiolla vai syntyikö alateitse?

Kaikki asiaan liittyvä kiinnostaa :)

Ja en siis imetä, joten se asia ei häiriintyisi mahdollisesta raskaudesta

Meidän poika syntyi kiireellisellä sektiolla. Tulehduksia ei tullut, mutta toipuminen kesti muuten mielestäni vähän pitkään. Tosin mielikuva voi johtua ihan vaan siitä että jo ylipäätään puudutuksesta toipuminen kesti jonkin aikaa. Sektio oli aamulla niin illalla pääsin vasta vaivalloisesti ylipäätään ylös ja vielä kotiin päästessäkin oli yksi kohta tunnoton.

Toinen lapsi on vasta 'kunhan poika nyt kasvaa ...' ajatuksen tasolla, mutta muistelen kuulleeni että kannattaa odottaa vuosi ennen kuin alkaa yrittämään uutta. Kannattaa varmaan tarkistaa neuvolasta jos on uusi vauva haaveissa.

Hätäsektion jälkeen totesivat mun synnytyssairaalassa että synnytysten välin kannattaisi olla kaksi vuotta, ja yleensäkin tuntuvat ohjeistavan että vuosi olisi ainakin hyvä pitää väliä, jotta kropalla olisi aikaa toipua. Mie synnytin toisella kerralla alateitse ja vaikka lääkäri ehti jo uhkaamaan että mennään taas leikkuriin, kun synnytys ei edistynytkään, niin lopulta neiti tulikin maailmaan ilman sektiota.

Mulla oli viimeisin synnytys suunniteltu sektio ja leikkauksen tehnyt lääkäri sanoi että puoleen vuoteen ei saa tulla raskaaksi. Olen kuullut että joillekin on annettu pidempiäkin aikasuosituksia, lääkäri arvioi kohtuarven kestävyyttä jotta repeämisen riski olisi mahdollisimman pieni seuraavassa raskaudessa.

Mulle ei ykskään lääkäri muistanu kertoa että sektion jälkeen on joku varoaika ettei saa tulla raskaaks. Onneks on foorumi mistä voi lukea tämmösetki jutut...

Mulla on sektiosta jo yli viisi vuotta, mutta nyt kun tulin raskaaksi, niin raskaus oli kohdunulkoinen. Ilmeisesti sektio lisää riskiä kohdunulkoiseen, jota en aiemmin tiennyt.

Kiireellisen sektion jälkeen toinen raskaus 1 1/2kk synnytyksen jälkeen. Olen riskisynnyttäjä mutta kaikki sujunut hyvin ja vauvauutinen oli ilouutinen kun synnärillä sanottiin että uusi raskaus ei enää mahdollinen

Minäkin jouduin lopulta leikkuriin.. lapsi oli jumissa eikä synnytys voinut edetä normaalisti. Esikoiseni täyttää pian kaksi vuotta ja olemme alkaneet toivoa toista jo jokin aika sitten. Ei vielä näy eikä kuulu...

Sylissä olisi runsaasti tilaa ja sydämessä rakkautta.

Kolme kiireellistä sektiota tehty. Kaikista toipunut suhteellisen hyvin. Pisimpään meni toisen sektion jälkeen, koska sektio tehtiin puhkeamassa olevan umpparin vuoksi (puhkesi leikkurissa ja koko vatsaontelon sisältö tulehtui).

Esikoinen 5v, toinen 3,5v ja nuorin 1,5v.

Varoaikaa suositeltiin vähintään 6 kk mutta mielellään vuosi.

Kaikki kolme tulivat ensimmäisestä kierrosta, kun ehkäisy jätettiin pois. Raskaudet sektioiden kannalta ongelmattomia. Lieviä vihlaisuja mahdollisten leikkauksissa tulleiden kiinnikkeiden vuoksi kylläkin.

Nyt yrityksen alla neljäs ja varmasti viimeinen raskaus, jos vielä onnistuu. Yksi kierto yritystä takana. Ei siis tärpännyt ekasta kierrosta tällä kertaa.

Miulle sanottiin, että väh puoli vuotta pitää odottaa, enkä kaiken kokemani jälkeen taida olla vielä silloin valmis, vaikka edelleen haaveissa ja toiveissa on se kaikken rakkain oma lapsi. Mutta en tiedä uskallanko enää. Sektio tehtiin rv 24+4.

Mulle sanottiin 1v.max mutta Luontoäiti päätti 3,5kk kiirreellisen section jälkeen,et nyt tulee toinen.
Ei ollut tulehduksia haavassa/kohdussa kun sain 3x 100ml nestemäisen kefalex-kuurin kun alavatsaan oli loppusuoralla iskenyt ihoinfektio.

eka leikattiin kiireellisellä, kun lähtikin tulemaan omia aikojaan. Tälle toiselle jos kohdunkaula kypsyy samaa tahtia, pyydän suoraan väh. 38 viikolle ajan... Väliä raskauksiin tuli n. 1,5 vuotta. Vuodesta muistan kuulleeni että kannattaisi odottaa :)

Mulle sanottiin yksi vuosi raskauksien väliin. Nyt vois siis alkaa yrittää, mutta odotellaan vielä vähän.

Takaisin